Gå til innhold

Musikk på DSI

plumbtek

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Nintendo DSi til guttungen som skal puttes i Påske egget. Har lagt over en del Mp3 filer på minnekortet. Men når jeg skal spille de av så finner den ikke Compatible AAC files on the SD card...

Og hva med bildene å. Disse får jeg heller ikke frem.

har prøvd å legge de retti rot mappen på minnekortet også..

kjøpte fra E bay, så det fulgte dessverre ikke med noe Manual, men er det noe som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aac er ikke det samme som mp3. det finnes endel programmer som kan konvertere filene for deg. men det er tidkrevende. noen mediaspillere kan gjøre dette for deg når de synkroniserer seg opp mot minnekort.

edit:

enkleste jeg fant å bruke for å konvertere musikk over til aac er winamp. marker musikken i mediabibelioteket/spillelista du skal konvertere. velg send til/send to -> format converter. derifra velger du codec. hvor den konverterte musikken skal legge seg * .. aacplus codec skal funke fint opp til en bitrate på 128kbit ellers er det en "normal" lc-aac converter der som kan ha høyere bitrate. vet ikke om det er no serlig forskjeld på de to. men begge lager aac format

* like greit å bare legge den direkte på enheten du skal bruke den konverterte musikken på

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

1. gå til winamp.com

2. finn den store bannern øvers der det står "FREE DOWNLOAD"

3. trykk på den med venstre musetast (windows defult) la siden laste. og trykk "FREE DOWNLOAD" en gang til.

4. nå får du en nedlastings dialog. i IE og Opera kan du velge å kjøre filen direkte uten å velge plassering. i andre nettlesere legger filen seg ofte i mappen som heter Downloads/Nedlastninger.

5. start instalering av WINAMP . pass på så du ikke instalerer dritt du ikke trenger (toolbars osv)

6. start winamp.

7. finn mp3'ene du skal ha på dsi'en

8. sleng de over i winamp (drag'n dropp)

9. marker alle sangene i spillelista (trykk på en av elementene og trykk ctrl+a)

10. høyreklikk på en av de merka elementene og velg send to

11. velg format converter

12. velg enten lc-aac eller aacplus fra codeclista. og velg 128kbit fra innstillingene til codec.

13. velg en unik plass alle converterte sanger skal havne. eks: C:\Users\BRUKERNAVN\dsi

14. trykk OK

15. vent til alle sangene er konvertert

16. legg innholdet i C:\Users\BRUKERNAVN\dsi over på nintendoen/minnekortet til nintendoen.

17. sjekk om det funker.

18. legg nintendoen i påskeegget

19. sett på lokket til påskeegget

20. la ungen din finne påskeegget.

aac er ikke det samme som mp3. det finnes endel programmer som kan konvertere filene for deg. men det er tidkrevende. noen mediaspillere kan gjøre dette for deg når de synkroniserer seg opp mot minnekort.

edit:

enkleste jeg fant å bruke for å konvertere musikk over til aac er winamp. marker musikken i mediabibelioteket/spillelista du skal konvertere. velg send til/send to -> format converter. derifra velger du codec. hvor den konverterte musikken skal legge seg * .. aacplus codec skal funke fint opp til en bitrate på 128kbit ellers er det en "normal" lc-aac converter der som kan ha høyere bitrate. vet ikke om det er no serlig forskjeld på de to. men begge lager aac format

* like greit å bare legge den direkte på enheten du skal bruke den konverterte musikken på

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

1. gå til winamp.com

2. finn den store bannern øvers der det står "FREE DOWNLOAD"

3. trykk på den med venstre musetast (windows defult) la siden laste. og trykk "FREE DOWNLOAD" en gang til.

4. nå får du en nedlastings dialog. i IE og Opera kan du velge å kjøre filen direkte uten å velge plassering. i andre nettlesere legger filen seg ofte i mappen som heter Downloads/Nedlastninger.

5. start instalering av WINAMP . pass på så du ikke instalerer dritt du ikke trenger (toolbars osv)

6. start winamp.

7. finn mp3'ene du skal ha på dsi'en

8. sleng de over i winamp (drag'n dropp)

9. marker alle sangene i spillelista (trykk på en av elementene og trykk ctrl+a)

10. høyreklikk på en av de merka elementene og velg send to

11. velg format converter

12. velg enten lc-aac eller aacplus fra codeclista. og velg 128kbit fra innstillingene til codec.

13. velg en unik plass alle converterte sanger skal havne. eks: C:\Users\BRUKERNAVN\dsi

14. trykk OK

15. vent til alle sangene er konvertert

16. legg innholdet i C:\Users\BRUKERNAVN\dsi over på nintendoen/minnekortet til nintendoen.

17. sjekk om det funker.

18. legg nintendoen i påskeegget

19. sett på lokket til påskeegget

20. la ungen din finne påskeegget.

edit:

Da har jeg fått konvertert musikkfilene med Winamp, lagt de over på Dsi, men fortsatt så finner den ikke noen aac filer. Har prøvd å legge filene i forskjellige mapper, byttet minnekortet, og når jeg trykker på egenskapene for en fil så er det riktig det å: MPEG-2 Advanced Audio Coding File

Hum, hva kan dette være for noe da??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...