plumbtek Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Har kjøpt en Nintendo DSi til guttungen som skal puttes i Påske egget. Har lagt over en del Mp3 filer på minnekortet. Men når jeg skal spille de av så finner den ikke Compatible AAC files on the SD card... Og hva med bildene å. Disse får jeg heller ikke frem. har prøvd å legge de retti rot mappen på minnekortet også.. kjøpte fra E bay, så det fulgte dessverre ikke med noe Manual, men er det noe som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) aac er ikke det samme som mp3. det finnes endel programmer som kan konvertere filene for deg. men det er tidkrevende. noen mediaspillere kan gjøre dette for deg når de synkroniserer seg opp mot minnekort. edit: enkleste jeg fant å bruke for å konvertere musikk over til aac er winamp. marker musikken i mediabibelioteket/spillelista du skal konvertere. velg send til/send to -> format converter. derifra velger du codec. hvor den konverterte musikken skal legge seg * .. aacplus codec skal funke fint opp til en bitrate på 128kbit ellers er det en "normal" lc-aac converter der som kan ha høyere bitrate. vet ikke om det er no serlig forskjeld på de to. men begge lager aac format * like greit å bare legge den direkte på enheten du skal bruke den konverterte musikken på Endret 1. april 2010 av kjeLL// Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Har kjøpt en Nintendo DSi til guttungen som skal puttes i Påske egget. Hvorfor skal du putte guttungen i påskeegget? Endret 1. april 2010 av ArilC Lenke til kommentar
plumbtek Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 (endret) He he. Litt av en Påske kylling altså... Men som sagt så trenger jeg litt hjelp til dette.. Ps.. guttungen i Påskegget, mens Far tar Nintendoen Endret 1. april 2010 av plumbtek Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) 1. gå til winamp.com 2. finn den store bannern øvers der det står "FREE DOWNLOAD" 3. trykk på den med venstre musetast (windows defult) la siden laste. og trykk "FREE DOWNLOAD" en gang til. 4. nå får du en nedlastings dialog. i IE og Opera kan du velge å kjøre filen direkte uten å velge plassering. i andre nettlesere legger filen seg ofte i mappen som heter Downloads/Nedlastninger. 5. start instalering av WINAMP . pass på så du ikke instalerer dritt du ikke trenger (toolbars osv) 6. start winamp. 7. finn mp3'ene du skal ha på dsi'en 8. sleng de over i winamp (drag'n dropp) 9. marker alle sangene i spillelista (trykk på en av elementene og trykk ctrl+a) 10. høyreklikk på en av de merka elementene og velg send to 11. velg format converter 12. velg enten lc-aac eller aacplus fra codeclista. og velg 128kbit fra innstillingene til codec. 13. velg en unik plass alle converterte sanger skal havne. eks: C:\Users\BRUKERNAVN\dsi 14. trykk OK 15. vent til alle sangene er konvertert 16. legg innholdet i C:\Users\BRUKERNAVN\dsi over på nintendoen/minnekortet til nintendoen. 17. sjekk om det funker. 18. legg nintendoen i påskeegget 19. sett på lokket til påskeegget 20. la ungen din finne påskeegget. aac er ikke det samme som mp3. det finnes endel programmer som kan konvertere filene for deg. men det er tidkrevende. noen mediaspillere kan gjøre dette for deg når de synkroniserer seg opp mot minnekort. edit: enkleste jeg fant å bruke for å konvertere musikk over til aac er winamp. marker musikken i mediabibelioteket/spillelista du skal konvertere. velg send til/send to -> format converter. derifra velger du codec. hvor den konverterte musikken skal legge seg * .. aacplus codec skal funke fint opp til en bitrate på 128kbit ellers er det en "normal" lc-aac converter der som kan ha høyere bitrate. vet ikke om det er no serlig forskjeld på de to. men begge lager aac format * like greit å bare legge den direkte på enheten du skal bruke den konverterte musikken på Endret 1. april 2010 av kjeLL// Lenke til kommentar
plumbtek Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 1. gå til winamp.com 2. finn den store bannern øvers der det står "FREE DOWNLOAD" 3. trykk på den med venstre musetast (windows defult) la siden laste. og trykk "FREE DOWNLOAD" en gang til. 4. nå får du en nedlastings dialog. i IE og Opera kan du velge å kjøre filen direkte uten å velge plassering. i andre nettlesere legger filen seg ofte i mappen som heter Downloads/Nedlastninger. 5. start instalering av WINAMP . pass på så du ikke instalerer dritt du ikke trenger (toolbars osv) 6. start winamp. 7. finn mp3'ene du skal ha på dsi'en 8. sleng de over i winamp (drag'n dropp) 9. marker alle sangene i spillelista (trykk på en av elementene og trykk ctrl+a) 10. høyreklikk på en av de merka elementene og velg send to 11. velg format converter 12. velg enten lc-aac eller aacplus fra codeclista. og velg 128kbit fra innstillingene til codec. 13. velg en unik plass alle converterte sanger skal havne. eks: C:\Users\BRUKERNAVN\dsi 14. trykk OK 15. vent til alle sangene er konvertert 16. legg innholdet i C:\Users\BRUKERNAVN\dsi over på nintendoen/minnekortet til nintendoen. 17. sjekk om det funker. 18. legg nintendoen i påskeegget 19. sett på lokket til påskeegget 20. la ungen din finne påskeegget. aac er ikke det samme som mp3. det finnes endel programmer som kan konvertere filene for deg. men det er tidkrevende. noen mediaspillere kan gjøre dette for deg når de synkroniserer seg opp mot minnekort. edit: enkleste jeg fant å bruke for å konvertere musikk over til aac er winamp. marker musikken i mediabibelioteket/spillelista du skal konvertere. velg send til/send to -> format converter. derifra velger du codec. hvor den konverterte musikken skal legge seg * .. aacplus codec skal funke fint opp til en bitrate på 128kbit ellers er det en "normal" lc-aac converter der som kan ha høyere bitrate. vet ikke om det er no serlig forskjeld på de to. men begge lager aac format * like greit å bare legge den direkte på enheten du skal bruke den konverterte musikken på Da har jeg fått konvertert musikkfilene med Winamp, lagt de over på Dsi, men fortsatt så finner den ikke noen aac filer. Har prøvd å legge filene i forskjellige mapper, byttet minnekortet, og når jeg trykker på egenskapene for en fil så er det riktig det å: MPEG-2 Advanced Audio Coding File Hum, hva kan dette være for noe da?? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 http://www.nintendo.com/consumer/systems/dsi/en_na/sdCards.jsp#compatible_files du må vist bruke en av disse conteinerne... m4a, .mp4, .3gp da velger du bare mp4/aacplus codec så får du riktig. Lenke til kommentar
plumbtek Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Se der ja... takk for all hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå