kaptein_krok Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Heisann. Til mi pendlarleiligheit på 35 m2 aktar eg å kjøpe meg ein flatskjerm. Pga knapp plass må den gjere teneste til både fjernsyn, film, Xbox, PC og musikk. Derfor er eg oppteken av at den må ha bra lyd og ikkje vere altfor stor. Pris avheng litt av kva eg får for pengane, men meir enn 10000,- blir definitivt ikkje svidd av. Takksam for framlegg til kjøp! Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg synes Samsung har god lyd. Sjekk på nærmeste HIFI-klubb. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Om jeg skulle brukt Samsungen i stua til musikk hadde jeg blitt skuffet gang på gang. Det er ikke veldig mange TVer i dag som har høyttalere som holder mål til mer enn litt tv-titting. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Jeg ville ha kjøpt en "lydplanke" i tillegg til tv'en. Her er det en test. Hvis det skal brukes til musikk også ville jeg også ha vurdert B&W Zeppelin eller Harman Kardon MS100 i tillegg. Selv endte jeg med Zeppelin (pga høyest WAF), men de to siste er kanskje i dyreste laget hvis det i tillegg til tv'en skal komme under 10 000. Endret 3. april 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg har en 40" samsung og lyden er såpass dårlig at jeg måtte skru bassnivået på minimum for å ikke høre skurring hele tida når jeg ser film eller ser musikk-DVD'r. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Lyd og flat tv henger ikke sammen siden tykkelsen på tv-ene ikke tillater godt lydutstyr. En god løsningen er selvsagt en lydplanke, men et par pc høytalere som du kobler hodetelefonutgangen er også en helt grei løsning. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Omtrent alt er bedre enn de innebygde høytalerne, men hvis jeg hadde et budsjett på 10 000 hadde jeg nok heller kjøpt en tv til 7500 og en lydplanke til 2500 enn en tv til 9800 og pc-høytalere til 200.. Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 ser folk er uenige med meg. Jeg har iallefall gode erfaringer og tv'en skal brukes i lite rom. Om han ønsket seg høy lyd og surround vites ikke:) Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Pc høytalere til 200 er meningløst. Hvis du derimot bruker rundt 1000 lappen på dem så holder det lenge. Det er for all del ikke HI-FI, men det høres slettes ikke dårlig ut. Løsningen er uansett langt bedre enn å få et dårligere bilde slik at du kan bruke mer spenn på en lydplanke. Kjøp en bra tv med pc høytalere og spar opp til en skikkelig planke. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hvis man har muligheten til å spare opp penger og senere kjøpe noe mer ordentlig senere, er jeg enig at det er et godt alternativ, men hvis totalbudsjettet er låst på 10000 ville jeg heller brukt 2500 på lyd og 7500 på tv enn 1000 på lyd og 9000 på tv. Men det er nå min mening, det er lov å være uenig Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 I såfall hadde jeg brukt 10000 på TVen og 0 på lyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå