Bluebeans Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Heisann. Har hatt økt interesse for innebandy det siste året, men det er ikke akkurat en lett sport å bedrive uten et lag for å så det slik. Lurer derfor på hvordan det vil være å starte etter å ha passert 20. Kommer til å bli boende i en av storbyene og lurer derfor på hvordan det er med lag på forholdsvis lavt nivå her (Oslo eller Bergen f.eks.) Er i relativt god form og anser meg selv som relativt god i forhold til at jeg aldri har spilt noe særlig. Jeg vet at i f.eks. fotball kan det være vanskelig å finne lag på som ikke satser for høyt etter at man når en viss alder. ( I mine øyne, uten at ha gjort noe særlig undersøkelser på det). Vanskelig å konkretisere spørsmålet mer enn dette, i og med at jeg vet ganske lite. Håper noen skjønner situasjonen og kan veilede meg litt Lenke til kommentar
ravika Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Innebandy er en sport som det er en ganske lav mestringskurve. Det er enkelt for en nybegynner å få følelsen av idretten, og mange nybegynnere opparbeider seg fort god teknikk. I min mening er det derfor helt uproblematisk å starte med innebandy etter fyllte 20+ og bli brukbart god, i motsetning til andre sporter. På mitt eget lag dukker det stadig opp nybegynnere i denne aldersgruppen som viser seg å hevde seg ganske fort. Men det er helt klart en forutsetning at du kan finne et lag som holder ditt nivå. Gjerne også et lag som er villige til å gi deg innføring i grunnteknikken. Det burde ikke være et problem for deg å finne en klubb som har et andre- eller tredje-lag som tar godt imot deg! Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 hei jeg er nå 23 år å begynte selv og spille innebandy for 1 år å 2 månder siden, og det var helt uproblematisk var heldig og ikke ha problemet med og finne meg en klubb, i og med at mange venner spilte innebandy der, og de ønsket at jeg skulle starte pga få personer på andrelaget.. tok meg 10 kamper i nordnorsk 1.div før jeg fikk spille i eliteserien i norge i år så alt er mulig, og innebandy er en sport der grunnteknikk er veldig viktig, men også ganske lett og bli bedre til i oslo området bør det være massevis av lag som passer deg, uansett nivå Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Kan også nevne at jeg begynte på innebandy ifjor, 22 år gammel. Jeg levde lenge en stund på min enorme kapasitet i løping. Jeg tok igjen en del for min kondis. Nå ett år etter har jeg spilt meg delvis inn på 1 laget. Vi har to lag. Er fast senter på 1 rekka på andrelaget, og er noen ganger innom 1 laget. Vi rykka også opp en divisjon i år. Alle er glade for å få flere spillere, så det er bare et pluss. Heng deg på, og ha det gøy! God trening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå