Gå til innhold

Nytt design som jeg osnker kritikk pa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg testa et par idéer vha FireBug.

- Svartfargen på bloggen er litt *for* svart. #111 eller #222 ville sett bedre ut, men jeg ser det klæsjer med bildene du har brukt.

- "Lyseffekten" på overskriftene i venstremenyen er litt sterk. #999 er en bedre farge på den effekten syns jeg.

- 12px på p-elementene er mer behagelig å lese.

- Sans-serif-font ser bedre ut på de røde datogreiene.

Jeg liker musikksiden bedre, men

- Det animerte faviconet er veldig distraherende, jeg syns man bør holde seg til statiske favicon.

- Den kule fonten funker ikke i IE6.

- På stor skjerm blir hovedinnholdsteksten på indexsiden litt bred.

- Folk med dårlig syn vil kanskje ha litt problemer med å lese teksten grunnet manglende kontrast. Fonten kan også være vanskelig å lese for noen.

- Innholdet kunne kanskje vært avgrenset ved å sette bakgrunnsfargen til html til den nåværende, og en annen farge og kanskje en border på body. Eller legge det inn i en div hvis det ikke funker i IE.

- Jeg skulle ønske ikke alle de nye låtene var ramset opp i en diger liste. Litt kategorisering hadde motivert mer til lytting.

Ellers må jeg si at jeg liker musikksiden. Logoen er kul og gir herlige assosiasjoner til retro science-fiction.

Lenke til kommentar

Takk!

Jeg har forandret litt pa musikksiden.

Forandrede ting er:

Nytt favicon

Smalere width pa innhold

Lysere tekst for bedre kontrast + skifta til gronne linker.

Angaende kategorisering, sa syntes jeg det er en god ide.

Jeg skal lage forskjellige mapper for forskjellige sjangre, og liste opp dem.

Bra ide takk!

Skal ta bloggen senere.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg siden ser bra ut. Jeg har ingenting å påpeke når det kommer til utseendet. Jeg er også kjempeglad for at låtoversikten har blitt organisert! :D

Koden kunne allikevel vært strukturert bedre:

- Man bør vel helst bruke lister i stedet for å ramse opp lenker slik du gjør.

- Bruken av understrek kan skiftes ut med border-bottom i CSS.

- <br>-tagger har jeg heller ikke sansen for, ettersom de er intetsigende semantisk sett, og margin i CSS gjør det samme.

- Du bruker utf-8, så det er heller ingen vits i å skrive – i stedet for en vanlig bindestrek.

- Title to steder går ikke, det skal kun stå i head.

- To body-tagger i ett HTML-dokument er vel ikke lov? Eller?

Edit: Enig med Thomas. Siden hadde vært mer lesbar med en "u"bold skrift.

Endret av Rognalf
Lenke til kommentar

Jau takk!

De feilene du ramser opp kommer av at forskjellige sider er skrevet til forskjellige tider.

Jeg bare include'r dem na, men skal fikse de senere slik at markupen blir ordentlig.

I kveld sa vil nok alle sidene valideres korrekt. :)

Ellers sa liker jeg bold.. Jeg er ikke helt sikker pa om det ser likt ut pa alle skjermer, men det gir her skriften en slags fylde jeg liker.

Hvis du kunne slenge opp et screenshot sa hadde det vaert koselig.

Takk igjen!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg synes siden din kommuniserer dårlig. Forsiden sier meg særdeles lite. Man må nesten kjenne til deg fra før av for å umiddelbart forstå hva slags side det er. Det skal antakeligvis ikke så mye til for at siden skal kommunisere bedre, så jeg anbefaler at du ser litt på det. Ellers så er siden stilren og grei.

Lenke til kommentar

Ja, en tagline hadde nok fungert bra. Ellers kanskje noen grafiske elementer i header-bildet eller som en del av innholdet som hinter til hva slags musikk det er du lager? Fargene du bruker sier meg at det antakeligvis er noe elektronisk av et slag? Om du har noe coverbilder til albumene du har gitt ut så kunne du tatt med de på et vis?

Og teksten kan kanskje også forbedres litt. Jeg vet ikke hva "The Third Mobius" er for noe, så kanskje du burde skrevet "My new album The Third Mobius, out now at Bandcamp" eller noe slikt?

Endret av Thlom
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...