Emla Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Min gamle mor har flyttet til ny leilighet og har behov for å koble til bordtelefon, trygghetsalarm og trådløs telefon. I den gamle leiligheten var det "gammeldags" 3-pinskontakt, og alle apparatene var koblet inn "utenpå" hverandre. I den nye leiligheten er det "moderne" kontakt (la ikke merke til om det er RJ-45 eller RJ-11). I går var (brann?) mannen fra alarmsentralen der og koblet til trygghetsalarmen. Han skal (angivelig) ha sagt at det ikke lot seg gjøre å koble til også den trådløse. Det er brukt en kabel lignende denne. Altså kun to uttak (bordtelefon og alarm). Vel, fyren er lat tenkte jeg, må da vel bare være å bytte til en kabel med 3 uttak, men det har jeg ikke klart å finne noe sted. Spørsmålene blir da: - Er det noe som tilsier at kun 2 apparater kan tilkobles? - Hvis ikke, kan jeg da bare koble til ytterligere en kabel som vist over, og da få 3 uttak? Edit: Leif Endret 1. april 2010 av Emla Lenke til kommentar
avo Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Om det er vanlig analog linje - kjør på - ikke noe problem med tre aparater i paralell. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Bare å kjøpe en slik kabel fra Clas og koble på eksisterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå