YoMoFo Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hei Jeg har et problem med skrivebordet mitt. (Legger ved bilde så dere kan se hva problemet er) Rundt alle ikonene så er det et hvitt felt, hvordan får man dette gjennomsiktig? Da det er veldig stygt sånn det er nå. Ikonene er også hultertebulter, og jeg vil gjerne få de i et mønster. (Som det var på en av mine eldre pc'er, så spratt ikonene ett lite stykke etter du flyttet på dem) Hadde vært fint hvis noen vet hvordan man får ordnet dette Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Maskinen din fungerer tydligvis. Men oppsettet av Windows kan være galt. Sjekk dine innstillinger på desktoppen. Lenke til kommentar
YoMoFo Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Har gått gjennom alle innstillingene jeg kommer på, noen forslag? Lenke til kommentar
Kjell-arne Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Rundt alle ikonene så er det et hvitt felt, hvordan får man dette gjennomsiktig? Da det er veldig stygt sånn det er nå. Det du kan prøve er å endre fargekvaliteten. Høyreklikk på skrivebordet -> Egenskaper -> Skjerm/oppløsning eller noe sånt -> endre fargekvaliteten fra 32-bit til 16-bit (eller motsatt dersom dette er tilfelle). Ikonene er også hultertebulter, og jeg vil gjerne få de i et mønster. (Som det var på en av mine eldre pc'er, så spratt ikonene ett lite stykke etter du flyttet på dem) Høyreklikk på skrivebordet -> View -> Align icons to grid . Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) For å justere ikonene som du beskriver, høyreklikk og gå på Vis -> Juster ikoner til rutenett EDIT: Litt for sein Endret 1. april 2010 av Subject Delta Lenke til kommentar
Senzation Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hei Jeg har et problem med skrivebordet mitt. (Legger ved bilde så dere kan se hva problemet er) Rundt alle ikonene så er det et hvitt felt, hvordan får man dette gjennomsiktig? Da det er veldig stygt sånn det er nå. Ikonene er også hultertebulter, og jeg vil gjerne få de i et mønster. (Som det var på en av mine eldre pc'er, så spratt ikonene ett lite stykke etter du flyttet på dem) Hadde vært fint hvis noen vet hvordan man får ordnet dette Prøv dette. 1. Start Registry Editor (Start > Køyr > Skriv inn "regedit" og trykk enter) 2. Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \explorer 3. Høgreklikk på ein tom plass i høgre panel 4. Velg New > String Value 5. Kall den nye verdien "Max Cached Icons" 6. Dobbelklikk på "Max Cached Icons" strengen og før inn en verdi på 2000. (Max Cached Icons sin verdi kan gå fra ca 100 til 2000. Den opprinnelige verdien er 500) 7. Lukk Register Editoren og restart Windows Eg kan ikkje gje ein garanti for at dette virker, men prøv det. Lenke til kommentar
YoMoFo Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Fant ut av begge tingene nå Men det er en ting til: På egenskaper for skjerm står det "Farge:" nede til høyre, er det mulig å endre den til gjennomsiktig? Endret 1. april 2010 av YoMoFo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå