Gå til innhold

Gaming PC - Er dette bra oppsett? 16k

Anbefalte innlegg

Hva ble totalprisen?

Synes i7 er bortkastet i en gamingrigg, men hvis du er uenig så sier jeg enkelt og greit: det er dine penger. (føler jeg har sagt det litt for mange ganger no :p)

Du klarer deg helt fint med 750watt strømforsyning .

Såg du videoen jeg postet med en som brukte 3 skjermer? Kan godt sette sammen en handleliste med tre skjermer hvis dette virket interresant

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Ser du streifer innom ting som lydkort her. Kan anbefale deg i å legge penger i lydkort om du har noen mid-end eller high-end hodetelefoner eller et dyrt hifi-anlegg. Om du bare har et pc-anlegg eller et sett små hodetelefoner så er ikke det noen vits.

Du trenger ikke annet enn et intigrert lydkort med mindre du har et par dyre hodetelefoner som mine egne. (Denon AH-D2000)

:)

Og for en vanlig gaming-pc er det som folk før meg sier; ikke noen vits med socket en 1366 i7. Du kommer langt med en kraftig i3, eller en i5. Dette ville jeg anbefale deg om du skal ha en pc som blir prioritert til gaming. For på en spill-pc er det skjermytelse som er viktig, og ikke det å ha mye prossesseringskraft i form av en CPU. Jeg ville anbefale å heller gå for et mid-end HK, med enten en kjapp i3 (Tokjerne) eller en i5 (firekjerne). Og heller kjøpe enten et 5970, eller to 5870 nå med det samme. For om du kjøper et 5970, kan du alltids oppgradere enda mer med et 5870 til. :)

Du behøver nødvendigvis ikke å høre på meg, men å bruke penger på en kraftig i7, er ikke nødvendig for en som bare skal spille. Bare sier hva du kommer til å få mest glede av siden du skal spille ! :)

[edit]

Har heller ikke regnet på hvordan det jeg anbefalte når det kommer til budsjett, men kan se på det, om ønskelig.

Endret av dxspulse
Lenke til kommentar

Tror jeg har formulert meg litt feil når jeg sa at det skulle være "gaming pc", med det mente jeg egentlig "ganske god pc". Redigerer faktisk litt i sony vegas etc, gjør ganske mye annet enn bare gaming.

Har egentlig bestemmt meg for i7 siden begynnelsen, for når den tid kommer at jeg skal oppdatere noe i PCen vil jeg helst at det blir GPU istedetfor CPU.

Lydkort så jeg litt på i begynnelsen men fant ut at jeg egentlig ikke trenger det, jeg har Siberia headset. Men visst jeg en gang finner på å kjøpe et headset over 1-2 klassen tror jeg at jeg kjøper lydkort i samme slengen. Har aldri hatt nødvendighet for bedre lyd på min nåværende 5 år gammel pc med noe Realtek greier på.

Lurer også litt på RAM, trenger jeg mer minne enn 6GB? Når jeg spiller har jeg oppe Steam, Spotify (av og til) og antivirus. Visst noen har noen kommentarer på det. Stresser også litt med valg av PSU, har valgt en 850w men visst jeg velger å feks legge til en ekstra Radeon HD 5870 eller en 5970 vil jeg trenge større PSU?

Men ellers, tusentakk for ALLE svar, har sett gjennom alt.

Lenke til kommentar

Og for en vanlig gaming-pc er det som folk før meg sier; ikke noen vits med socket en 1366 i7. Du kommer langt med en kraftig i3, eller en i5.

Du kommer fryktelig langt med en i5, men dualcore må man styre unna med mindre man kun vil spille gamle titler. Dualcore vil ALDRI slå en quadcore i spill som kommer i fremtiden, kanskje med noen sære unntak hvor du uansett får over 200fps.

Virker som at når spillutviklere først tar i bruk quadcore så programmeres det samtidig slik at en dualcore ikke har sjans å følge med og skaper en flaskehals samme hva du setter oppløsning/kvalitet til.

Endret av findon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...