0le Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Hei! Skal ha gaming PC og tror jeg har kommt framm til en bra løsning. Oppsett (fra en venn): http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=789321&su=920890A1-A533-45F9-8982-EA5A4DB5C361 Tror dere det er bra for pengene eller mener dere noe kunne kuttes ned på og eventuelt gjort billigere. Også om det er noen andre oppsett som kunne gidd meg mer for pengene. Vil ha en PC som er rask i spill og rask til annet, programmer etc. Spiller en del spill som ikke er crossfire men også et par som støtter dette. Lurer mest på om alt passer sammen, HK, ram, skjermkort, CPU? Så om noen kunne bekreftet det så hadde det vært supert (HAR FUNNET DELENE BILLIGERE ANDRE STEDER SLIK AT DET BLE 16K, bruker Komplett bare for å vise) Endret 1. april 2010 av 0le Lenke til kommentar
Microdead Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg ville definitivt gått for trippelkanalsminne hvis jeg skulle kjøpt noe på socket 1366. Ellers lurer jeg på om du virkelig også trenger det lydkortet? Lenke til kommentar
0le Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Fjerner lydkortet. Listen er bare noe jeg går utifra Thx, skal finne sånn trippelkannal ting Edit: øhh.. gidder noen å linke meg en 8GB trippelchannel helst 1600mhz (går fint med 1333mhz da) ? finner ikke selv thxxxx Og hva er forskjellen på CL-9 og CL-8? Endret 1. april 2010 av 0le Lenke til kommentar
0le Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 bump. vil helst at noen kan sjekke om alt sammen passer ;DDDDD vær så snill ^^ Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Den pcn får du for 13-14k ett anna sted enn komplett. komplett er veldig dyrt å kjøpe hel pc. lag en handlevogn i prisguiden og/eller sjekk dustinhome.no eller amentio.no og alle delene passer sammen Lenke til kommentar
0le Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 får det ikke billigere enn 16k for alt når jeg bruker amentio og det ;P Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Alt passer. Det er bedreog kjøpe 6 eller 12gb kit da socket 1366 bruker 3 kanals minne. Ville også ha kjøpt fra en annen butikk, som f.eks DustinHome. De har veldig god kundeservice (bedre enn komplettt IMO) og bedre priser sist jeg sjekket. Lydkort er veldig greit og ha, om du har ett bra headsett eller høytalere, og setter pris på lyd når du gamer. Endret 2. april 2010 av Skrujernet Lenke til kommentar
0le Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Har lagd liste med alle tinga fra Amentio etc. Lydkort dropper jeg fordi det er et relativt bra et innebygd i HK. Kan noen linke meg en bra tre kannals minne ting FINNER IKKE!! Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Jeg har disse men betalte bare 995 for de i fjor. edit: Anbefaler ikke Amentio. Verste kundeservicen. Endret 2. april 2010 av Skrujernet Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Sprer 500kr av å kjøpe rambrikkene bigggan nevnte fra dustinhome Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Fjern lydkortet og bytt ut rammen med disse f.eks, så er du godt på vei ;-) Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Behold lydkortet, og ta heller rambrikkene jeg foreslo. RAM er ikke så viktig at det er verdt 700kr mer. Da kan du heller spare de pengene, og bruk de på lydkortet. Lenke til kommentar
0le Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Har nå laget en liste på Amentio og en på Dustinhome. Er billigere på Dustin men de har ikke alt på lager, står 2 - 3 dager. Men som kjent hos de fleste nettbutikker varer disse 2 - 3 dagene en del tid lengre. Amentio listen er på 15809 kr mens Dustin 15469 kr. Alt dette er uten lydkort pga. prisen, og jeg er egentlig ikke en "lydfreak" som noen kaller det. Har også klart å lage en liste med det billigste, da får jeg med lydkort og resten fpr 15 - 16k. Men må jeg da betale noe frakt elns fra de norske nettbutikkene? Noe ekstra enn når jeg legger sammen prisen? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Du må betale frakt ja. Anbefaler og kjøpe fra dustinhome da servicen er sykt god. Var ikke sikkert på selv om jeg skulle kjøpe lydkort, men etter jeg fikk det har jeg aldri villet gått tilbake. Gir spillene ett helt nytt liv. Ang. lagerstatus, send nettbutikken en mail og spør hvor lang tid det tar. Husk at Amentio ikke har ett eget lager, så tar lenger tid fra du får varene fra de enn fra andre butikker. Lenke til kommentar
0le Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Har send mail til Dustinhome. Venter på svar. Lurer mest på om det er bra for pengene? Om jeg kunne eventuelt fått noe mye bedre for pengene? Har skiftet ut RAMen med tre kannals 6gb. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg har nesten samme oppsettet, bare med rampage 2 extreme, og uten SSD. Kostet meg omlag det samme med skjerm i sommer. Lenke til kommentar
0le Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Har sett litt på Rampage II Extreme? Er dette kortet anbefalt? Og er det verdt prisøkningen?Jeg har ikke noe planer for hardcore OC, kunn litt. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Med rampage 2 extreme syns jeg det var veldig enkelt og lære seg og klokke. IMO, er kortet verdt økningen i pris. 400kr mer er verdt det. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Bare tull og si det. Du får ingenting med Rampage 2 extrme som du ville manglet på P6T deluxe, begge er lette og klokke, og så og si alle kort i 1366 serien er entusiastkort rett og slett pga standard kravene til intel. Spar heller pengene. Hovedkortet gjør ikke noe særlig forskjell før det dreier seg om kulde-klokking. Angående lydkort, så har eg ingen erfaring i det selv, men for å si det sånn så ville eg gått for et lydkort om eg hadde utstyr til å ta nytte av det (Gode hodetelefoner, eller et godt anlegg), personlig har eg ikke det, og da vil ikke et lydkort hjelpe på noe særlig heller skulle eg tro. Dessuten er det ofte slik med oss mennesker at det vi har er helt akseptabelt helt til vi får noe bedre, derfor kan det være dumt å skjemme seg selv bort med et lydkort hvis du syns lyden er grei fra før. Det vil bare gå utover deg selv negativt hvis andre pc'er/ting høres stygt ut i forhold etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå