Gå til innhold

Remote Desktop sikkerhet - .bmc filer etc.


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvor sikkert det er å bruke Remote Desktop.

 

Jeg har forstått det slik at trafikken mellom to pcer som bruker Remote Desktop er kryptert (om du bruker nyere versjoner, f.eks mellom Server 2008 og Windows 7).

 

Stemmer dette? Eller er ikke trafikken kryptert?

 

Og her om dagen oppdaget jeg at Windows mellomlagrer data i filer med .bmc fil betegnelse. Er dette filer en kan lese av med et program?

 

Her er litt info om .bmc filene:

 

those are cache files from your terminal services sessions. Terminal services sessions are basically bitmapped screen shots, these files are saved to not have to download the same images over and over, just like Internet Explorer saves temporary internet files. Just like Internet Explorer, you may need to go in from time to time and delete them, if the cache gets too big. You can go to options in your remote desktop connection client, and click the experience tab, and uncheck bitmap caching to disable this feature.

 

Hvor sikkert er det å bruke Remote Desktop egentlig?

Og hvordan være sikker på at ikke noe data fra den eksterne pcen blir lagret lokalt?

 

Og finnes det eventuelt andre programmer som gir bedre sikkerhet enn Remote Desktop, men fungerer på samme måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...