Gå til innhold

Aprilfest 2010 - Kjetil-H - Ventetid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje det? Utkantstrondheim litt forbi Heimdal :)

Samme som i oktoberfesten, forresten.

(mens jeg husker det - det bildet fra ukesutfordringen du ikke kunne plassere var inngangen til Trondheim Torg fra Prinsens gate/vest - jeg trodde jeg hadde svart, men ser jeg ikke har)

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Speilene på førstebildet rotet til bildet på en ganske artig måte. Skiltet og fuglene er gode kontraster.

Likte også sykkelen, eller delen av den. Trøtthetsbildet hadde en artig detalj.

Aller best syns jeg derimot bildet med sykkel på vei inn i den runde undergangen. Kjenner et sug mot lyset i enden av tunellen :)

Lenke til kommentar

Takk! :)

Forsøkte å få tunellen til å bli mest mulig symmetrisk og beholde mest mulig av omrisset til syklisten synlig..

Ventemat

post-25194-1270579807,6247_thumb.jpg

Det finnes mye som hjelper til å få tiden til å gå. Musikk i ørene på bussreiser, aviser og bøker, fingermat, mobiltelefonspill, alt som får klokka til å gå av seg selv uten at en trenger å dytte viseren med blikket..

Lenke til kommentar

Puh.. Endelig fri fra feilmeldingene. (Bilde av dataskjerm med beskjed om at Chrome ikke finner siden hadde blitt teit :-))

Jeg likte at det ble litt funky bakgrunn. Det er en blårød brikke (produksjonsmetode ukjent), hvis striper matcher bokeh-egenskapene til 28mm f2 i frekvens slik at det blir ekstra stripete. Jeg mente ikke egentlig å være moraliserende, men det ble så klart sånn at det lille glasset med sjokolade var tomt da jeg kom på kjøkkenet for å lage frokost, mens druene fortsatt stirrer ukomfortabelt rundt i rommet.. :)

Lenke til kommentar

Ble fintet ut av den det lille forumjordskjelvet i går formiddag likevel (forrige melding var fra en pause fra denslags), og bildet følger derfor nå:

Alkoholisert elg (Alces alcoholus)

post-25194-1270743535,6295_thumb.jpg

Dette er en for meg svært fremmed rase jeg til nå har hatt lite erfaring med, men det viste seg i dag at den er svært omgjengelig når den får tid til å gjøre seg kjent med omgivelsene - i dette tilfellet en frysepose full av Kilkenny og to dager i kjøleskap. Målet for posen merket "koteletter: elg" er en slags langtidskokt gryte fredag kveld, ventetiden er sykt spennende. Plukket ut en passe tykk skive og laget biff til middag i dag. Voff voff..

Lenke til kommentar

Hehe, jeg vet det er synd å spise god drikke, men noen ganger prøver en sitt beste for å stille hovedretten i best mulig lys!

Jeg har ca 50 eksponeringer av den kjøleskapsskuffen med elg i med alle former for blitslys, utsnitt, bakgrunner osv, men til slutt ble det en helt enkel form med naturlig baklys og rene linjer. Den tiltalte meg siden jeg følte meg ond og destruktiv og likte de klinisk brutale assosiasjonene til Dexter, American Psycho etc.

I tillegg har jeg stor respekt for skogens konge siden jeg har massakrert ei flott steik tidligere. Øvelse gjør mester. :)

(tror jeg har oppdaget en underbevisst drøm om å bli jaktkompisen uten jegerprøve som stiller med kamera og stekepanne)

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

"Ikke vent her": Stilige assymetrisk overdådig danterte speilflater med dobbel- og trippelspeiling til og med.

"I'm so tired": Begynte nesten umiddelbart å nynne på den. Subtilt og sobert.

"Alkoholisert elg" så litt mystisk ut, men er formodentlig særdeles delikat.

"Vent nå litt..!": Denne fikk meg til å undre. Er "BAUTAS" innenfor vinduet eller er det en speiling?

Lenke til kommentar

Elgen ble god og alt sånt, men fotografisk ble jeg litt mellomfornøyd med uke 2. Håper på mer tid til å vente denne uka, det er ikke alltid like lett å finne riktig inspirasjon når en selv er stressa :)

Bildene for lørdag og søndag:

Venter på møkka

post-25194-1271074167,1472_thumb.jpg

Venter på reparatøren

post-25194-1271074216,9697_thumb.jpg

Klarte på uforståelig vis å unngå nordlysmuligheter i går kveld, jeg får bare vente på neste sjanse :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...