Gå til innhold

Hjelp til valg av mobilt bredbånd

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter som du skjønner etter et mobilt bredbånd. Bredbåndet skal være på en hytte, hvor jeg tilbringer litt tid. Mest helger og selvfølgelig også ferier osv.

Jeg har sett litt på Ice sitt mobile bredbånd, både "Ofte på nett," og "Uke-abonnoment."

Har vurdert begge disse, men leste nettopp en tråd om at Ice var veldig dårlig, og at hastigheten ofte var veldig dårlig.

Pris, selvfølgelig så lite som mye. "Ofte på nett" koster 199.- per måned og "Uke-abonnoment" er 175.- per påbegynte uke. Hva er billigst hvis jeg kommer opp en fredag og drar igjen søndag? Ser også at på "Ofte på nett" kan en bruke opp til 1000mb per måned? Er dette mye, ettersom jeg ikke kommer til å bruke det mye, men mest anvende meg av det i helgene.

Derfor søker jeg råd fra dere. Vet ikke hvordan tilbudene til Netcom og Telenor er, bare å komme med innspill med produkter fra deres side også.

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har netcom sitt modem nå, fungerer veldig bra i Bergen. Har dog ikke prøvd det på fjellet. Ice har jeg prøvd både på fjellet og i byen. I Bergen var ice voldsomt treigt og absolutt ikke å anbefale, men på hytten gikk det så det suste. Der streamet jeg div. serier fra nettet uten noen bufferproblemer. Så det kommer nok veldig an på hvor hytten din ligger. Hvis du går for ice vil jeg anbefale deg å kjøpe routeren i stedet for USB modemet og sette den opp på et sted med bra signal.

Endret av therealvebbi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...