hn66 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Du kan trykke <Print screen>. Da kopieres hele skjermen til clipboardet. Du kan senere paste den inn i Word eller lignende. Trykker du <Alt> <Print screen> så kopieres kun det vinduet som markøren peker på. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Du kan trykke <CTRL> <Print screen>. Da kopieres hele skjermen til clipboardet. Du kan senere paste den inn i Word eller lignende. Det holder vel med å bare trykke på Print Screen da :wink: Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 hvor ligger clipboardet? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Når du vil ta ett bilde av skjermen trykker du på print-screen og går deretter inn i paint f.eks og limer inn. finns programmer som gjør alt dette for deg også.. gcs f.eks.. men men :smile: Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 du trykker bare prt scr og limer inn i paint eller noe Lenke til kommentar
noccy Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Bare trykk lim inn (Ctrl + V) i f.eks word eller i et fotoprogram...... Skjermbildet vil da komme frem som et bilde.. Lenke til kommentar
capy Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 holder vel med å trykke print screen (prt scr/print scrn. heter forskjellig på div. keyboards). fyr opp paint og trykk ctrl+v. (ikke trykk +, men hold inne ctrl og trykk v). så er det bare å lagre bildet. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Kan legge til at ALT+PrtScr kun kopierer det aktive vinduet istede for hele skjermen Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 bruker du photoshop, kan du bare trykke print screen (evt. alt + print screen), åpne photoshop, og lage et nytt bilde...dette vil automatisk ha de rette størrelser...når du har laget det, er det bare å paste det inn, så har du det.. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Print screen metoden fungerer glimrande den sammen med f.eks photoshop..... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 bruker et program som heter grapclipsave.. som lagrer bildet direkte ved trykk på print-screen, det lagres der jeg vil, med et par valg på format, og komprimering. bare trykke så mye jeg orker, så stabler programmet .jpg bilder i en folder Lenke til kommentar
macrules Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 For å ta bilde av hele skjermen trykker jeg shift+command+3 Derimot trykker jeg shift+command+4 kan jeg dra en firkant rundt det jeg vil ha bilde av. Bildene lagres som pdf på skrivebordet. Disse funksjonene er innebygd i OSX. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 i pdf? Huff, det er ikke mangel på grunner til ikke å velge Mac mao Lenke til kommentar
adyton Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Bruker et program som heter Ksnapshot, her kan man velge om man vil ta det vinduet musen er over, eller om hele skjermen skal taes bilde av. Det er også mulighet for delay slik at du får flyttet musepekeren. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 For å ta bilde av hele skjermen trykker jeg shift+command+3 Derimot trykker jeg shift+command+4 kan jeg dra en firkant rundt det jeg vil ha bilde av. Bildene lagres som pdf på skrivebordet. Disse funksjonene er innebygd i OSX. Bruker du Linux kan du velge dette HELT selv Som f.eks trykke på printscreen så får du en .png eller .jpg på skrivebordet eller i /home/user mappa di ENKLEST ;D Lenke til kommentar
macrules Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 i pdf? Huff, det er ikke mangel på grunner til ikke å velge Mac mao "PDF is the native graphical format for OSX, so the resulting PDF files are viewable with the Preview.app, and they should display beautifully." Hva er så galt med pdf? Kompatibelt med det meste. Klarer ikke du å se ett pdf-bilde på din data? Vil jeg derimot ha bildet i annet format enn pdf bare åpner jeg bildet (åpnes i preview programmet) og exporterer til enten: BMP, JP2, JPEG, MACPAINT, PHOTOSHOP, PICT, PNG, QUICKTIME IMAGE, SGI, TGA eller TIFF. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Her er en liste over kommandoene: > Command-Shift-3 [window to disk] OS 9, 10.1.x and 10.2 > Command-Shift-3 + then Control [window to clipboard] OS 9 and 10.2 > Command-Shift-4 [part of the display to disk] OS 9, 10.1.x and 10.2 > Command-Shift-4 + Control [part of the display to clipboard] OS 9 and 10.2 > Command-Shift-4 + Capslock [active window to disk] OS 9 > Command-Shift-4 + Capslock + then control [active window to clipboard] OS 9 > Command-Shift-4 + Spacebar [active window to disk] OS X 10.2 > Command-Shift-4 + Spacebar + Control [active window to clipboard] OS X 10.2 Og noe nytt jeg ikke hadde fått med meg. Bør prøves: > Screen Capture has also been improved big time in Jaguar. When you use the > interactive version (command-shift-4), the space bar will toggle between the > regular marquee selection mode and a new mode to capture just a single window, > the Dock or the menu bar. The cursor changes to a camera icon when you are in > this new mode and as you mouse over different areas of the screen the screen > capture target is highlighted for you. kopierer inn litt til: > And of course, there's more... Screen captures can be triggered from the > command line (and therefore AppleScript, perl, etc.) using the new > screencapture command found in /usr/sbin/ > > usage: screencapture [-icmwsWx] [file] [cursor] > > -i > capture screen interactively, by selection or window > > control key > causes screen shot to go to clipboard > > space key > toggle between mouse selection and window selection modes > > escape key > cancels interactive screen shot > > -c > force screen capture to go to the clipboard > > -m > only capture the main monitor, undefined if -i is set > > -w > only allow window selection mode > > -s > only allow mouse selection mode > > -W > start interaction in window selection mode > > -x > do not play sounds > > file > where to save the screen capture Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå