tannami Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Har alltid hatt dårlig tenner selv om jeg er nøye med pussen og spiser lite sukker. Nå har det omsider tydeligvis gått hull i ene jekselen. Jeg har tannlegeskrekk deluxe og ufattelig dårlig råd (nei, vil ikke gå på sosialen). What to do? Bare bite tenna sammen og få meg en time? Eller finnes det noen andre måter å lindre smerten på? Og smerten vil vel ikke forsvinne av seg selv etterhvert så lenge hullet ikke blir fikset..? help? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hullet(og smertene) vil bare bli verre og verre, når du først har fått tannverk har det som regel allerede blitt et stort hull. Jo lengre du venter jo dyrere blir det, så sånt sett er det smart å fikse det ASAP. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Jeg vil råde deg til å få bestilt tannlegetime så fort som bare mulig. Jeg hadde også tannlegeskrekk, helt opp til for omtrent et halv år siden, da jeg var tvunget til å besøke mannen i hvitt, etter å ha gått i sikkert to år med gigantiske hull i begge jekslene på hver sin side av munnen. Det endte da med at jeg måtte trekke begge jævlene, og personlig synes jeg var helt forferdelig å gå på en dag til dag-basis å ha såpass vondt, at det å trekke de var ingenting i forhold. Få det overstått med en gang. Jeg kan også nevne at å tygge nelliker fungerer ypperlig for å døyve smertene midlertidig, til du evt. kommer deg til en tannlege. Endret 1. april 2010 av Kataton Lenke til kommentar
tannami Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Det var vel det jeg fryktet egentlig.. kvier meg voldsomt for å gå mannen i hvit frak. Enn om hullet er så stort at det må rotfylles og tilbringes flere timer i stolen da? Kan den heller trekkes? Og jeg må sikkert regne med å hoste opp noen tusen uansett? Lenke til kommentar
Alfrid Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Du har ikke noe valg egentlig. Gå dit og gå ditt jevnlig. puss og bruk tanntråd og munnskyld daglig da får du strax opp munnhygenen og det blir billigere og gå til tannlegen. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Om det er til noen trøst så skal jeg dit om 19 dager selv Lenke til kommentar
blahrg Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg kan love deg at ingenting av det du opplever hos tannlegen gjør mer vondt enn skikkelige tannsmerter. Fiks tanna før du for alvor begynner å kjenne det. Det blir ikke bedre av seg selv, bare verre. Jeg utsatte det til det sto som verst begge gangene jeg har hatt skikkelige tannsmerter, og jeg lå å vrei meg i smerte de siste nettene før jeg hadde time. Spiste så mye smertestillende at jeg ble dårlig, uten at det hjalp. Første gang måtte jeg rotfylle å sette krone, andre gang var det betennelse i ei visdomstann som ikke var kommet frem. Den trakk jeg gladelig etter 1 uke på en antibak kur. Jeg har både rotfyllt, trukket og satt krone. Det som svir mest er rotfylling med krone, og da tenker jeg på prisen. 9000 totalt kosta det meg, over 3 tannlegetimer. 3000 for rotfyllinga, og 5000 for krona, så kommer alle småtingene som bedøvelse osv i tillegg. Teknologien og bedøvelsene i dag er såpass effektive at man merker lite smerter, sånn opplevde i alle fall jeg det. Og jeg er heller ikke noen fan av tannlegen for å si det sånn. Rotfyllinga mi tok forøvrig 2 timer totalt, over de 3 tannlegetimene. Rotfyllte en jeksel i overkjeven. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Spør rundt på forskjellige tannlegesenter og velg den du føler deg mest komfortabel med. Finn ut kva bedøvelsesmetodar dei brukar, finnes det ikkje dei som kan ta full narkose? Det vil nok riktignok koste meir igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå