Gå til innhold

Ny tv til fatter 42"-46" ca 8.000kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Min far skal kjøpe seg ny tv og lurer på hvilken som skal kjøpes. Jeg vil gå for LCD, full HD selvsagt, men er usikker på merke. LED er ikke viktig. Det skal helst være ok høyttalere på tven, der ekstra anlegg ikke skal brukes. Hvilke tver er det best sortnivå på om dagen? Pris fra 6-10.000. Ikke større enn 46". Tar i mot alle forslag. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil gå for LCD, Hvilke tver er det best sortnivå på om dagen?

vel, et lett svar men du vil vel ha en lcd fordi naboen eller en kjenning av deg har sagt at det er best?

Kjøper du en lcd tv under 20000 kr så er det en god mulighet for at disse stort sett har en viss anelse clouding og det er lite pent å se på.

Har du derimot en lys stue og ikke noe særlig avhengig av å ha det helt mørkt, kjøp lcd.

Hold deg til kjente merker, ikke at dette hjelper på kvaliteten men det er jo noe tryggere.

Sony sine tver er vel helt greie, nye modeller er på tur ut i butikkene om ikke altfor lenge.

(fjorårets modeller var særdeles plaget av clouding)

Når du sier full hd, hva skal han med det på en liten tv?

Med mindre han har et superutviklet syn og kjører bluray evt. HD fra get, parabol så vil han muligens se en forskjell "psykisk".

I en blindtest så viser det seg at selv proffene tar feil halvparten av gangene de sammenligner 720p og 1080p.

Men siden de fleste tver på markedet allerede har full hd, så er det vel bare å kjøpe siden det ikke er noe vei utenom. Bortsett fra å kjøpe en Panasonic hd ready 42" plasma til 6000kr som gir et overlegent bilde og et veldig godt sortnivå.

Full HD og 46" bør dere gå for en slik: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=143755

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...