Gå til innhold

Aprilfest 2010 - Trondster - Bare barnemat

Anbefalte innlegg

19. april: Hold opp! :mad: (the torture never stops...)

20. april: Holder du på med geocaching? Lantharen ble nesten _for_ skarp for rasteret her. Heftig ISO da.

21. april: Bra Smeagol-portrett. Snacksy komponert også.

22. april: Brutal avvenning. Vanskelig å unngå og legge merke til hvordan en av de enkleste modellene der danner et forbauset oppsyn (med stor nese).

23. april: "Brune flekker og annet", man må vel nesten tolerere at naturen ikke er perfekt ut fra egne forventninger av perfekt. Bare ikke begynn å se på springvann i mikroskopet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..Den nesen der er da også knudrete portvinsnese - et sleipt triks i smukk-avvenning er nemlig å klippe dem opp litt - så er de ikke så gode lenger..

Det er ikke mye tid jeg får til bilder for tiden, så ganske mange av bidragene denne måneden har vært bilder på vei til og fra jobb, samt en del tatt på trilleturer i nabolaget og/eller i hagen.

Her er fra dagens trilletur - en OOF-studie av et (hmm - det er kanskje en eller annen form for magnolia?)-tre.. :)

24. April - Magnolia I

post-71211-1272118477,8482_thumb.jpg

ISO 100, 125mm, f/2.5, 1/3200s

Lenke til kommentar

Tung dag i dag - ble gjenbruk av et tidligere motiv - er det samme mann*) også, tro? Her er det kapping av juletre på gang!

25. April - ..Med god plass til pakker!

post-71211-1272223149,7997_thumb.jpg

ISO 100, 125mm, f/5.6, 1/250s

Men - dette blir nok siste reis for dette motivet**), i alle fall. :)

post-71211-1272223158,4252_thumb.jpg

*) Joda, det er en mann oppi første versjon der, selv om han ikke synes på thumbnailen..

**) Ikke at det var bra, men man tager det uhm.. fra haven man haver. :)

Lenke til kommentar

Tung dag i dag - ble gjenbruk av et tidligere motiv - er det samme mann*) også, tro? Her er det kapping av juletre på gang!

25. April - ..Med god plass til pakker!

Men - dette blir nok siste reis for dette motivet**), i alle fall. :)

*) Joda, det er en mann oppi første versjon der, selv om han ikke synes på thumbnailen..

**) Ikke at det var bra, men man tager det uhm.. fra haven man haver. :)

Den var morsom, også den i spoiler... :yes:

Lenke til kommentar

Har kost meg med hele tråden din. Her var det masse flotte bilder. At du har tid til å fotografere samtidig som du skal trille/skifte bleier/mate to små er beundringsverdig. Snakker av erfaring, men mine er nå voksne og klarer seg selv.

Umulig å trekke frem noen få bilder, de var så mange som var så fine.

Lenke til kommentar

Oi - takker for skryt! :)

Nei, ikke lett å få tid til andre sysler enn bleieskiftarbeid. :ermm:

Allikevel - fikk såvidt tid til et bilde i dag også - sånn helt på tampen.

26. April - Gjett tittel*)

post-71211-1272310432,5143_thumb.jpg

ISO 100, 125mm, f/6, 6s

*) Ja, for eksempel deg, k.n.b. ;)

Lenke til kommentar

Meget delikat magnolia. Lekkert.

Det blir visst tidlig jul i år, dra på saga sier jeg.

For eksempel meg du lissom: Klar som en egg? Globale kutt? Nedskjæringer over hele fjøla? Spikkestad? Legion étranchèr? Trenger oppskarping?

Lenke til kommentar

Hihi - noe med skarphet, i alle fall. ;)

Var opptatt av å få forskjellige lysrefleksjoner i kniven - synes ellers det ble interessant at fjøla til venstre for kniven nesten ser loddrett ut. :D

Men - brukte ikke så mye tid på komposisjon - dette er mer "Kommer du og legger deg snart?" "Joda, skal bare! *knipse, knipse*" enn en gjennomført fotografering.. ;)

Lenke til kommentar

Litt fort og gæli i kveld - ut på kveldstur - våger meg ikke ut på dagtid nå med over 1000 korn/kubikkmeter luft. Var litt mørkere enn jeg hadde trodd, så det ble litt opp på ISO..

27. April - It has begun II

post-71211-1272400237,8779_thumb.jpg

ISO 1600, 125mm, f/2.5, 1/100s

Soundtrack: Crime & the City Solution - The Adversary.

(Pokker - trodde jeg skulle finne denne på youtube eller noe..)

Lenke til kommentar

Håndholdt, i vind - joda, når man først får ut fingeren når det egentlig er for mørkt ute, så må man opp på ISO for å komme ned på akseptabel lukkertid - skulle egentlig også gjerne brukt mindre blender.. ;):blush:

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...