bareanton Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Likte fargebomben! Men hva er det som har begynt? Er det forfallet som har startet eller er det noe blomsterting igjen som jeg ikke skjønner meg på? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Det er Løvetannsesongen - som alle hageeiere er så glade i.. ..Eller "Melkebøtte", som det heter her nede.. Ble ikke så mye tid i går, men jeg stakk ut på badet og tok et 19. April - SL portrett ISO 400, 125mm, f/2.5, 0.8s Måtte skyte på full åpning - ellers ble det stygge refleksjoner fra speilet, med "ghosting" av de lyse bokstavene.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Fort og gæli i dag - seriøst dårlig tid.. Tatt håndholdt, med for lang lukker - måtte også ganske så høyt i ISO på full åpning. Håndholdt i krøkkete posisjon med lange brennvidder er ikke lett.. Motivet er rett borti veien, da. 20. April - Geocaching ISO 6400, 125mm, f/2.5, 1/40s Dro ned eksponeringen litt i etterbehandlingen, men har ikke brukt noe støyfjerning. (..og det er også støy i de vannrette linjene på selve etiketten - det er ikke bare sensoren. ) Endret 20. april 2010 av Trondster Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Ser ut til at vi tenkte litt likt den 19. Enkelt og skarpt! Jeg likte det! Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Geocaching og fotografering er to aktiviteter som med hell kan kombineres Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Glad jeg ikke plages av pollen ja... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Heldigvis ikke nevneverdig pollen fra løvetannen, da. ..Men Bjerka er på vei her nede nå.. Må også innrømme at SeLv-portrettet er flippet horisontalt - fungerer bedre når det ikke er speilvendt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 I dag blir det en gammel kjenning, som ville være med på Aprilfesten. Vel - egentlig ikke, men jeg fanget ham nede i det mørkeste og fuktigste hjørnet av vaskekjelleren (eller "hula" eller hva man skal kalle det, mange mange meter under jordoverflaten, og så hadde han ikke så mye valg. 21. April - Gollum ISO 100, 125mm, f/4, 1/50s Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Uffdaa, ville blitt skremt ved å møte han der i en vaske-kjeller ja... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Han har ihverfall litt fersk fisk å trøste seg med. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Komposisjonen var det ikke noe å si på. Jeg likte dette veldig godt. MEN har du fisk i vaskekjelleren? :!: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Komposisjonen var det ikke noe å si på. Jeg likte dette veldig godt. MEN har du fisk i vaskekjelleren? Ikke nå lenger, nei! Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Så nå er det slutt på sild i serken og torsk i trusene? Han fortjener vel et portrettbilde som takk, da Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Aller verst var breiflabb i buksa og slimål i skjorta, men han fikk ryddet godt opp, ja. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 En raritet jeg ikke har sett i Norge - det er tross alt en annen flora her nede.. Dette er smokketreet i full blomst - eller "sut-træet", som det heter her nede. Har sett flere mer eller mindre gråtende barn hjelpe til med å "dandere" et av disse trærne. Dette er strategisk plassert rett utenfor en Fætter BR-butikk, og man skal ikke se bort fra at enkelte får en liten something something der inne som kompensasjon for å kvitte seg med sine siste kjære smokker... 22. April - Ikke lenger barnemat ISO 200, 125mm, f/2.5, 1/500s Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 :!: :!: Litt av en idé...her går de visst til Kaptein Sabeltann...håper ungene får med seg et fint bilde hjem i hvert fall da Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Har mange av disse i hagen, og tenkte jeg skulle fange noen av disse sarte, gule fargene før det ble alt for mørk til å ta bilder. Men - når jeg så får blåst dem opp litt større enn i virkeligheten, så ser jeg mange brune flekker og annet på blomstene. ..Og nå er det alt for sent å ta flere bilder. Jaja - the perils of Macro/Close up Photography, I guess.. 23. April - Up close ISO 1600, 125mm, f/5, 1/160s Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Men det var da søte Primroses...du har rett i at det er mye uønsket som dukker opp når man ser stort på bildene, har ergret med mange ganger over ørsmå hårstrå eller prikker av noe slag som man ikke ser med "blotte øyet" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå