Gå til innhold

Aprilfest 2010 - Trondster - Bare barnemat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er Myosotis ("forglemmegei") det der, men Omphalodes verna (Vårkjærminne)..

RandiA

Jeg tok nok feil art da jeg hintet i tittelen, men jeg tror heller det er en nær slektning av førstnevnte (som du helt korrekt antok at jeg trodde det var) - det er (tror jeg nå) Brunnera macrophylla, også kjent som Forglemmegeisøster. Huff - tenk å blande en så pen dame sammen med søstera - så pinlig! :blush::D:fun:

Edit: Ja.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Uansett så hadde du glemt noe i og med at du tok feil. Det forutsetter jo at du hadde lært forskjellen på dem engang. Pent vårlig bilde ble det i hvert fall!

PS! Når jeg leste overskriften så var jeg sikker på at du hadde lovet å komme rett hjem etter jobb, men glemte deg vekk å svinset rundt med kamera i noen timer.

Lenke til kommentar

Uansett så hadde du glemt noe i og med at du tok feil. Det forutsetter jo at du hadde lært forskjellen på dem engang. Pent vårlig bilde ble det i hvert fall!

PS! Når jeg leste overskriften så var jeg sikker på at du hadde lovet å komme rett hjem etter jobb, men glemte deg vekk å svinset rundt med kamera i noen timer.

Korreksjon lærer uvitende mann å google! :D

Og - det ble en liten detour gjennom mosen*), ja, så du hadde nok litt rett der.. :whistle:

*) Derav "Ugler i mosen", som ikke gir noen mening på norsk. Opprinnelig var det "Ulver i mosen", men det ble endret til "ugler" etter at ulven ble utryddet i Danmark. En mer korrekt oversettelse av originalen - "Ulver i myra" - gir litt mer mening som uttrykk for at det er noe muffens/fare på ferde..

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

(Hihi) - det er en kjent og kjær luftrenser, en Spathiphyllum, også kjent som fredslilje. For anledningen foreviget med mellomringer. :)

Oi, der har du vært nærgående ja....kunne ikke gjette det, ikke har jeg den i sortimentet heller, men den er en veldig populær inneplante som greier seg med lite.

Lenke til kommentar

Denne har jeg lenge hatt lyst til å forevige - det er på en husvegg rett rundt hjørnet for der jeg bor. Jeg kjenner ikke bakgrunnshistorien, men synes det er helt nydelig. Som annet er den åpent for tolkning. Man kan se at den en gang har vært ganske så dekket av en klatreplante, men at hun er "gravd fram igjen" (se detaljer i spoiler). Tenkte lenge å kalle henne for "Skjønnhet", men jeg trer gjennom tittelen min egen tolkning av bakgrunnshistorien hennes over hodene deres. Fordi jeg kan.

14. April - Savn

post-71211-1271319800,3092_thumb.jpg

ISO 100, 125mm, f/4, 1/1600s

Bildet gjør seg også i 100% crop - her er klatreplante og detaljer fra ansiktet:

post-71211-1271320988,0534_thumb.jpg

post-71211-1271320955,2604_thumb.jpg

Den observante pedantiske leser vil forresten kunne se at disse crop'ene har annet filnavn - tok et par skudd - første hadde usnittet riktigere og hadde synlig-bare-i-100%-crop pedantisk fokusbom, mens det andre manglet fire centimeter av blomsten på høyresiden. Så - derfor første skudd som hovedbilde, mens det ble crop fra det andre.

Nydelig er hun, i alle fall. :love:

Edit: Endret kroppcroputsnitt.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...