Gå til innhold

Aprilfest 2010 - Trondster - Bare barnemat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Farvene og kontrastene i dagens bilde er av typen som får meg til å ville kjøpe dyrere kamerautstyr. Heldigvis pleier jeg å innse at det ikke er utstyret som er problemet før fotobutikkene åpner. Pent!

Helt enig. Jeg synes man kan si det samme om gårsdagens bilde også. Noen hakk over de vanlige rosebildene.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Det er urettferdig. Her har ikke snøen forsvunnet en gang :cry:

Flott bilde av rosen. Får vel samtidig gratulere med dagen på etterskudd. Jeg er også nærmere 40 enn 30. Ulempen er at jeg er enda nærmere 50 :D

Du også ja....det e en uting det der :!:

Lenke til kommentar

Galvaniserte gratulasjoner herfra også. Svært delikat av rosen fra dagen (og jeg er fremdeles ikke misunnelig på den APO'en nei :whistle: ).

Bakgrunnen på "Om det er vår" er til å bli i godt humør av. God komp også. All skytetreningen gjør visst underverker.

Lenke til kommentar

Oi - takker for så fine kommentarer og gode ord! :)

Måtte skyte i RAW*) og trekke litt i spaker for å få fram fargene på rosen - det er til tider vrient å få riktige farger på blomster, spesielt i innelys med to lyskilder med to forskjellige fargetemperaturer..

@k.n.b - skytetrening, ja - har ikke skutt pistol på mange år, selv om jeg har både .22 og 9mm. Ble da også kompanimester**) i skyting. :)

..Og pokker ta - jeg bruker jo nesten ikke 135L'en lenger. Gnnnghnnghnnnghnn - vilikkeselgevilikkeselge***)!

*) En stund siden jeg droppet jpg, da.

**) Det skal også sies at de to beste skytterne hadde en dårlig dag, men allikevel. :)

***) Hold kjeft, Trondster - det der er luksusproblemer!11!!1!ONE!!

Lenke til kommentar

Var ute i hagen for å ta årets versjon av et par kjenninger, men denne gangen med annen fastoptikk*) og i fullt dagslys. Litt roligere bakgrunn, da - ZE 1.4/50 ble "litt" rotete på full åpning.. :)

10. April - Vårkåt

post-71211-1270901163,1702_thumb.jpg

ISO 200, 125mm, f/2.5, 1/6400s

..Ikke lett å få fram i fargenyansene at det er annen farge på truten enn kronbladene, spesielt ikke i fullt sollys.

"Vårkåt?" ..Dette er bare glade vårblomster, det er ikke noe bob-bob. ..Og nei, blomsten til høyre har ikke reisning. Det er bare i ditt hode. Fy skam seg.

*) Men selvfølgelig med manuell fokus. Tror jeg vet hvilket objektiv det blir i oktoberfesten, ja. :love:

Lenke til kommentar

Vaniljeis skal ha små sorte prikker, ellers er det ikke ekte vanilje (og kunstig vanilin smaker til sammenligning dynge). Prikkene er vaniljefrø, som er bitte, bitte små. Det er en genial iskjede i Danmark (Paradis) som ikke bare bruker skikkelige råvarer - hver filial lager isen fersk hver eneste dag.

11. April - Vaniljeraster.

post-71211-1271005096,7104_thumb.jpg

ISO 800, 125mm, f/8, 1/160s

Dette er 1:1 makro - hadde ikke sett før nå at kornene også har forskjellig farge. Dro opp eksponeringen litt i etterbehandlingen - og tror det ble sånn omtrent riktig. Isen er grå av vanilje.

..og smaken? :love::dribble::thumbup::grin:

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...