Euklid Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Farvene og kontrastene i dagens bilde er av typen som får meg til å ville kjøpe dyrere kamerautstyr. Heldigvis pleier jeg å innse at det ikke er utstyret som er problemet før fotobutikkene åpner. Pent! Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Farvene og kontrastene i dagens bilde er av typen som får meg til å ville kjøpe dyrere kamerautstyr. Heldigvis pleier jeg å innse at det ikke er utstyret som er problemet før fotobutikkene åpner. Pent! Helt enig. Jeg synes man kan si det samme om gårsdagens bilde også. Noen hakk over de vanlige rosebildene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Det er urettferdig. Her har ikke snøen forsvunnet en gang Flott bilde av rosen. Får vel samtidig gratulere med dagen på etterskudd. Jeg er også nærmere 40 enn 30. Ulempen er at jeg er enda nærmere 50 Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Flott bilde indeed =) Gleder meg til snøen smelter her så jeg kan (prøve å) ta slike kosebilder også =) Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Det er urettferdig. Her har ikke snøen forsvunnet en gang Flott bilde av rosen. Får vel samtidig gratulere med dagen på etterskudd. Jeg er også nærmere 40 enn 30. Ulempen er at jeg er enda nærmere 50 Du også ja....det e en uting det der :!: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Du også ja....det e en uting det der :!: Jeg trøster meg med at alternativet er verre Lenke til kommentar
kaian Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Vakkert bilde av vakre roser, -gratulerer med dagen som var! Flott av fruktblomstringen og. Det er vel rett før her sør i nord og nå? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Galvaniserte gratulasjoner herfra også. Svært delikat av rosen fra dagen (og jeg er fremdeles ikke misunnelig på den APO'en nei ). Bakgrunnen på "Om det er vår" er til å bli i godt humør av. God komp også. All skytetreningen gjør visst underverker. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Oi - takker for så fine kommentarer og gode ord! Måtte skyte i RAW*) og trekke litt i spaker for å få fram fargene på rosen - det er til tider vrient å få riktige farger på blomster, spesielt i innelys med to lyskilder med to forskjellige fargetemperaturer.. @k.n.b - skytetrening, ja - har ikke skutt pistol på mange år, selv om jeg har både .22 og 9mm. Ble da også kompanimester**) i skyting. ..Og pokker ta - jeg bruker jo nesten ikke 135L'en lenger. Gnnnghnnghnnnghnn - vilikkeselgevilikkeselge***)! *) En stund siden jeg droppet jpg, da. **) Det skal også sies at de to beste skytterne hadde en dårlig dag, men allikevel. ***) Hold kjeft, Trondster - det der er luksusproblemer!11!!1!ONE!! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Var ute i hagen for å ta årets versjon av et par kjenninger, men denne gangen med annen fastoptikk*) og i fullt dagslys. Litt roligere bakgrunn, da - ZE 1.4/50 ble "litt" rotete på full åpning.. 10. April - Vårkåt ISO 200, 125mm, f/2.5, 1/6400s ..Ikke lett å få fram i fargenyansene at det er annen farge på truten enn kronbladene, spesielt ikke i fullt sollys. "Vårkåt?" ..Dette er bare glade vårblomster, det er ikke noe bob-bob. ..Og nei, blomsten til høyre har ikke reisning. Det er bare i ditt hode. Fy skam seg. *) Men selvfølgelig med manuell fokus. Tror jeg vet hvilket objektiv det blir i oktoberfesten, ja. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 ..Ikke lett å få fram i fargenyansene at det er annen farge på truten enn kronbladene, spesielt ikke i fullt sollys. Mulig, men det er fullt mulig å se det på dette bildet. Du har jo nydelige tvillinger i hagen også jo. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Mmm, meget pent. Enig i at denne typen motiver gjør seg med litt lengre brennvidder slik at bakgrunnen blir mer tekstur enn innhold. Tror nesten jeg ville ha solgt asiaten Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Silkemyk bakgrunn, flott bilde Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Takk for det! Ellers, arnold_layne - problemet med Zeissen er også at den har så veldig markert bokeh på skudd opp mot nærgrensen. ..Og "asiaten"? Voigtländeren er også Made in Japan. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Vaniljeis skal ha små sorte prikker, ellers er det ikke ekte vanilje (og kunstig vanilin smaker til sammenligning dynge). Prikkene er vaniljefrø, som er bitte, bitte små. Det er en genial iskjede i Danmark (Paradis) som ikke bare bruker skikkelige råvarer - hver filial lager isen fersk hver eneste dag. 11. April - Vaniljeraster. ISO 800, 125mm, f/8, 1/160s Dette er 1:1 makro - hadde ikke sett før nå at kornene også har forskjellig farge. Dro opp eksponeringen litt i etterbehandlingen - og tror det ble sånn omtrent riktig. Isen er grå av vanilje. ..og smaken? Endret 11. april 2010 av Trondster Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Synes det rett og slett er dårlig gjort å friste med noe slikt en søndags kveld! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Helt enig. Bortsett fra at jeg har fått meg en is i dag, så jeg kan ikke sutre så mye... Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Og jeg spiste en stor porsjon i går - med "ekte vanilje fra Madagaskar", og joda - den var da ikke så verst - men jeg er likevel misunnelig... Trondster sin ser mye bedre ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå