Joakimsn Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Hey Jeg får ikke trådløst nett lenger! Alt startet da jeg re-installerte alt på maskina ;o Det er ikke det at jeg ikke finner nette, men det er umulig å koble til. Har prøvd nesten ALT, men ingenting vil hjelpe!! :( Jeg har internett på alle andre steder, men ikke her. (virker med kabel da) Jeg har lastet ned drivere, men det hjalp ikke det heller. Så jeg trenger serriøst hjelp! Datan: Acer Aspire 5100 Windows vista home Er det noe dere må vite for å hjelpe, er det bare å spørre! Endret 4. april 2010 av Joakimsn Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Laptopp? Har du slått på trådløs (egen knapp)? Har du riktig kryptering? Lenke til kommentar
Joakimsn Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Laptopp? Har du slått på trådløs (egen knapp)? Har du riktig kryptering? jeap, laptop "trådløs knappen" er på den vi har ikke noe kryptering på nettet ;o Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Du prøver vel ikke og koble opp trådløst samtidig med at du har forbindelse på kabelen? Lenke til kommentar
Joakimsn Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Du prøver vel ikke og koble opp trådløst samtidig med at du har forbindelse på kabelen? nei, jeg brukte kabelen til å få nett siden det ikke virket med trådløst. akuratt nå er jeg hos mine besteforeldre. her virker trådløst nett helt perfekt. jeg skjønner bare ikke hvorfor!! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Du prøver vel ikke og koble opp trådløst samtidig med at du har forbindelse på kabelen? nei, jeg brukte kabelen til å få nett siden det ikke virket med trådløst. akuratt nå er jeg hos mine besteforeldre. her virker trådløst nett helt perfekt. jeg skjønner bare ikke hvorfor!! Du får ingen feilmelding? Ingen ip-adresse? Lenke til kommentar
Joakimsn Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Du prøver vel ikke og koble opp trådløst samtidig med at du har forbindelse på kabelen? nei, jeg brukte kabelen til å få nett siden det ikke virket med trådløst. akuratt nå er jeg hos mine besteforeldre. her virker trådløst nett helt perfekt. jeg skjønner bare ikke hvorfor!! Du får ingen feilmelding? Ingen ip-adresse? Nei. jeg trykker kobler til og kommer direkte til "windows kan ikke koble til topcom" men pappa sier noe i at nettet vårt er "B nett" eller no sånt. Her er det altså et "G" nett. skjønner ikke en dritt jeg xD Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 b nett er den første generasjon trådløse nettverk(11Mbit/s) g nett er den andre generasjon trådløse nettverk(54Mbit/s) En g enhet støtter både g og b, mens en b enhet kun støtter b. Det er mulig du sitter med ett klientkort som kun støtter b og at nettet deres er satt til kun g. Da vil du muligens få et problem som du har nå. Du kan sjekke hva routeren din er satt opp som, evt endre den slik at den støtter både b og g. Lenke til kommentar
Joakimsn Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 b nett er den første generasjon trådløse nettverk(11Mbit/s) g nett er den andre generasjon trådløse nettverk(54Mbit/s) En g enhet støtter både g og b, mens en b enhet kun støtter b. Det er mulig du sitter med ett klientkort som kun støtter b og at nettet deres er satt til kun g. Da vil du muligens få et problem som du har nå. Du kan sjekke hva routeren din er satt opp som, evt endre den slik at den støtter både b og g. jeg tror nok dette er det som har skjedd hos meg etter at jeg re-installerte alt på maskina. skjønner ikke helt, hvordan endrer jeg slik at den støtter begge? takk for svar :) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Maskinen har Intel Pro/Wireless 3945ABG nettverkskort. Bare last ned ny driver, så vil det nok fungere. http://www.intel.com...lan/pro3945abg/ PS: Det er ikke kanalvalget som er problemet da? Hvis routeren bruker kanal 12 eller 13, så kan det hende at PC er feil innstilt. Logg inn på router med kabel og sjekk kanal på WLAN. Endret 4. april 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Joakimsn Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Maskinen har Intel Pro/Wireless 3945ABG nettverkskort. Bare last ned ny driver, så vil det nok fungere. http://www.intel.com...lan/pro3945abg/ PS: Det er ikke kanalvalget som er problemet da? Hvis routeren bruker kanal 12 eller 13, så kan det hende at PC er feil innstilt. Logg inn på router med kabel og sjekk kanal på WLAN. Det gikk ikke for meg å laste ned drivere. Det sies at de finner den ikke?? "Product Detected Current Driver Installed This device is unknown or unsupported. Please contact the manufacturer for possible updates. More information>> " og ruteren står på rett kanal Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Da får du laste ned driver fra Acer eller Windows Update. Lenke til kommentar
Joakimsn Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Da får du laste ned driver fra Acer eller Windows Update hm, det er ingen andre steder det går an å laste ned fra! :o Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 http://lmgtfy.com/?q=3945ABG+driver+download Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå