Gå til innhold

Får ikke trådløst nett hjemme!

Anbefalte innlegg

Hey

Jeg får ikke trådløst nett lenger! Alt startet da jeg re-installerte alt på maskina ;o

Det er ikke det at jeg ikke finner nette, men det er umulig å koble til.

Har prøvd nesten ALT, men ingenting vil hjelpe!! :(:(:(

Jeg har internett på alle andre steder, men ikke her. (virker med kabel da)

Jeg har lastet ned drivere, men det hjalp ikke det heller.

Så jeg trenger serriøst hjelp!

Datan:

Acer Aspire 5100

Windows vista home :D

Er det noe dere må vite for å hjelpe, er det bare å spørre!

Endret av Joakimsn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du prøver vel ikke og koble opp trådløst samtidig med at du har forbindelse på kabelen?

nei, jeg brukte kabelen til å få nett siden det ikke virket med trådløst.

akuratt nå er jeg hos mine besteforeldre. her virker trådløst nett helt perfekt. jeg skjønner bare ikke hvorfor!!

Lenke til kommentar

Du prøver vel ikke og koble opp trådløst samtidig med at du har forbindelse på kabelen?

akuratt nå er jeg hos mine besteforeldre. her virker trådløst nett helt perfekt. jeg skjønner bare ikke hvorfor!!

Du får ingen feilmelding? Ingen ip-adresse?

Lenke til kommentar

Du får ingen feilmelding? Ingen ip-adresse?

Nei. jeg trykker kobler til og kommer direkte til "windows kan ikke koble til topcom" men pappa sier noe i at nettet vårt er "B nett" eller no sånt. Her er det altså et "G" nett. skjønner ikke en dritt jeg xD

Lenke til kommentar

b nett er den første generasjon trådløse nettverk(11Mbit/s)

g nett er den andre generasjon trådløse nettverk(54Mbit/s)

En g enhet støtter både g og b, mens en b enhet kun støtter b.

Det er mulig du sitter med ett klientkort som kun støtter b og at nettet deres er satt til kun g. Da vil du muligens få et problem som du har nå.

Du kan sjekke hva routeren din er satt opp som, evt endre den slik at den støtter både b og g.

Lenke til kommentar

b nett er den første generasjon trådløse nettverk(11Mbit/s)

g nett er den andre generasjon trådløse nettverk(54Mbit/s)

En g enhet støtter både g og b, mens en b enhet kun støtter b.

Det er mulig du sitter med ett klientkort som kun støtter b og at nettet deres er satt til kun g. Da vil du muligens få et problem som du har nå.

Du kan sjekke hva routeren din er satt opp som, evt endre den slik at den støtter både b og g.

jeg tror nok dette er det som har skjedd hos meg etter at jeg re-installerte alt på maskina. skjønner ikke helt, hvordan endrer jeg slik at den støtter begge?

takk for svar :):):)

Lenke til kommentar

Maskinen har Intel Pro/Wireless 3945ABG nettverkskort. Bare last ned ny driver, så vil det nok fungere. http://www.intel.com...lan/pro3945abg/

PS: Det er ikke kanalvalget som er problemet da?

Hvis routeren bruker kanal 12 eller 13, så kan det hende at PC er feil innstilt. Logg inn på router med kabel og sjekk kanal på WLAN.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Maskinen har Intel Pro/Wireless 3945ABG nettverkskort. Bare last ned ny driver, så vil det nok fungere. http://www.intel.com...lan/pro3945abg/

PS: Det er ikke kanalvalget som er problemet da?

Hvis routeren bruker kanal 12 eller 13, så kan det hende at PC er feil innstilt. Logg inn på router med kabel og sjekk kanal på WLAN.

Det gikk ikke for meg å laste ned drivere. Det sies at de finner den ikke??

"Product Detected

Current Driver Installed

This device is unknown or unsupported. Please contact the manufacturer for possible updates. More information>> "

og ruteren står på rett kanal :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...