NoLimit_^ Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 spilte warcraft III nedlastet versjon i en 4 måneder før jeg kjøpte det i butikken... kjøper de fleste spillene mine, men liker ikke å bruke 500 kr på et single player only spill som varer i 5 timer (normal tid på de fleste sp spill idag visstnok), det er latterlig av spill bransjen å forvente at folk skal kjøpe slike produkter... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 spilte warcraft III nedlastet versjon i en 4 måneder før jeg kjøpte det i butikken... kjøper de fleste spillene mine, men liker ikke å bruke 500 kr på et single player only spill som varer i 5 timer (normal tid på de fleste sp spill idag visstnok), det er latterlig av spill bransjen å forvente at folk skal kjøpe slike produkter... enig, det må være idet minste LITT kvalitet.. 50 timer eller noe.. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Slik jeg gjør det, så laster jeg ned alle spill (ja kom igjen, flame meg!) og liker jeg dem og ønsker å teste det i multiplayer, så kjøper jeg det (som oftest bare dersom det krever en gyldig nøkkel som sjekkes mot server ;-) Noe som igjen viser hvor spillutviklerne bør legge ned litt mer arbeid. Hadde spill hatt et system med nøkler som sjekkes mot server som med Half-Life/CS, Delta Force, Ultima Online, Everquest, BF1942 etc. tror jeg de hadde solgt mye mer enn de gjør i dag! Det er så mye drit der ute som ikke er verdt en promille av det de går for i hyllene! Med warez grupper for man testet spillene før man kjøper dem, dermed kjøper ingen drittspillene, drittspillene fjernes fra hyllene og kvalitetsspill står tilbake som de eneste produktene! Genialt seleksjonsmetode! Survival of the fitest! Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 En liten rettelse: "Sjefen" i Razor 1911 er vel også busta nå. 48 Dagers fengsle + en saftig bot. (er ikke 100% sikker på om dette stemmer.) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 "En kompis brenner spill til meg. Om jeg liker det så kjøper jeg det". Yeah right! Tror jeg ingen ting på. Tror at de som "har" noe neppe skaffer seg det på nytt bare for å få dishe ut litt cash. Det spill produsentene bør gjøre er å lage en slags internett-registrering av spill. Hvor man kun får registrert om man har en valid kode eller noe sånt basert på hvor man har kjøpt spillet bl.a. Det er ikke lenger noen unnskyldning at folk ikke har internet - for det har de. Alle gamers har tilgang på internet. Og har de ikke tilgang på internet har de sikkert en eldgammel PC som ikke greier å kjøre dagens spill uansett =P Testing av spill før man kjøper dem har man demos for. Man behøver ikke fullversjonen for å sjekke om man liker et spill eller ikke. Jeg kjøper spill fordi jeg må det. Det som stort sett interesserer meg er multiplayer spill. Diablo2, Warcraft3, Quake3 etc etc, og det må man ha gyldig kode for å få spilt uansett. GL & HF! =) Og hvor ble det av Enter The matrix demoen? Hadde planer om å kjøpe det spillet, og det er ja glad jeg ikke gjorde... Gidder ikke punge ut 500 for noe som er kult i 30 minutter... Og det er også slik at spillbutikker nesten ikke alr deg prøve spill lenger, slik det fungerte back-in-the-days! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Skikkelig synd at FLT gir seg Men det er endel andre grupper som forhåpentlig har mange år igjen. Ang. den heftige diskusjonen: Jeg gidder, som så mange andre, ikke betale 4-500kr for et SP spill som varer èn dag. Jeg kjøper kun spill med MP. Uten grupper som FLT ville jeg aldri kjøpt: - SWAT3 - Fallout 1 & 2 - Half-Life - Moto GP - Motocross madness 2 ++ Alle disse (unntatt f1 & 2) kjøpte jeg for å spille multiplayer. Jeg ville aldri ha prøvd de uten grupper som flt. Så stå på deviance og immersion og alle andre! Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg kjøper aldri spill av en eneste grunn .... det koster penger .. og kan man SPARE penger. Så er vel det å foretrekke ?! .... Men det å spille MMPORG er ikke noe jeg gjør noe av å betale for. For det tilbys også en større underholdningsfaktor, samt et "evigvarende" spill. Kan godt hende at de folka som jobbet i FLT danner en ny gruppe, eller at dette er en form for coverup eller noe. Warez får vi uansett om de er her eller ikke .... Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 1. Kaker man har kjøpt smaker bedre enn kaker man har stjålet. 2. For ikke veldig lenge siden var jeg også i den situasjon at 500 kr var en skrekkelig stor sum penger. Følgelig kjøpte jeg svært få nye spill, men kompenserte med spilldemoer og knallgode budsjettspill, samt at jeg lånte spill av kamerater. 3. Jeg vet ikke om mangel på penger egentlig kvalifiserer som grunn til å piratkopiere, det er som å skylde på tomme lommer når man raner folk. En viss respekt bør man utvise for de tusenvis av arbeidstimer som ligger bak et spill. 4. Jeg er av den oppfatning av at warez-omsetningen bidrar direkte til de høye prisene. Ingen utgivere kan konkurrere med gratis, derfor må de kompensere med å ta en hundrelapp eller to mer fra dem som faktisk flesker ut. Det er dermed ganske usolidarisk å piratkopiere. 5. Selvsagt er 500 kr for mye. Men vi får neppe ned prisen ved å slutte å kjøpe spill. 6. Mange spill er det reneste søppel. Disse bør vi selvsagt ikke støtte. Men å piratkopiere spill fra innovative, energiske og spennende studioer er helt forkastelig. Spillbransjen er ikke så dønn solid økonomisk at de gode, mindre aktørene tåler ran. Jf. Appeal og Looking Glass. 7. At det går sport i å knekke utgivelser, er en selvfølge. Men når dette organiseres for å spre spillene til alle som gidder å legge to fingre i kors, er det kriminelt, enda så mye man kan romantisere. 8. Jeg er mot enhver form for kopisperrer. Framveksten av slike groteske tiltak er også en direkte konsekvens av at folk piratkopierer. Jeg gidder, som så mange andre, ikke betale 4-500kr for et SP spill som varer èn dag. Hvor får dere tak i disse merkelige spillene, som bare varer en dag? Selv Max Payne, som var ganske kort, varte da 12-15 timer? Det skulle vel utgjøre om lag en uke, med to-timers økter? Rent personlig foretrekker jeg forøvrig en variert spillopplevelse, som vil noen vei og som makter å fortelle en historie, framfor stillstanden i de fleste multiplayerspill. Heller 20 timers ekstase enn 500 timer underholdning. Jeg kjøper aldri spill av en eneste grunn .... det koster penger .. og kan man SPARE penger. Så er vel det å foretrekke ?! .... Javel, men da får man jo ikke gleden av å spille dem heller. Til sist, en kort liste på kjøp jeg er knakende fornøyd med, som glatt var verdt prisen: GTA: Vice City (449), Project I.G.I (199), Morrowind (499), Outcast (99), Gabriel Knight Mystery Pack (200), Thief 2 (139), System Shock 2 (99), Half-Life (199), Hidden & Dangerous (129), Deus Ex (149). De tre sistnevnte vil for eksempel sammen glatt være et bedre kjøp enn de fleste nye titler, til omtrent samme prisen, så hvorfor ikke kikke litt i tilbudshaugen hvis man føler lommeboka er for slank? [/moralistmodus] Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Heller 20 timers ekstase enn 500 timer underholdning. Amen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 1. Kaker man har kjøpt smaker bedre enn kaker man har stjålet. 2. For ikke veldig lenge siden var jeg også i den situasjon at 500 kr var en skrekkelig stor sum penger. Følgelig kjøpte jeg svært få nye spill, men kompenserte med spilldemoer og knallgode budsjettspill, samt at jeg lånte spill av kamerater. 3. Jeg vet ikke om mangel på penger egentlig kvalifiserer som grunn til å piratkopiere, det er som å skylde på tomme lommer når man raner folk. En viss respekt bør man utvise for de tusenvis av arbeidstimer som ligger bak et spill. 4. Jeg er av den oppfatning av at warez-omsetningen bidrar direkte til de høye prisene. Ingen utgivere kan konkurrere med gratis, derfor må de kompensere med å ta en hundrelapp eller to mer fra dem som faktisk flesker ut. Det er dermed ganske usolidarisk å piratkopiere. 5. Selvsagt er 500 kr for mye. Men vi får neppe ned prisen ved å slutte å kjøpe spill. 6. Mange spill er det reneste søppel. Disse bør vi selvsagt ikke støtte. Men å piratkopiere spill fra innovative, energiske og spennende studioer er helt forkastelig. Spillbransjen er ikke så dønn solid økonomisk at de gode, mindre aktørene tåler ran. Jf. Appeal og Looking Glass. 7. At det går sport i å knekke utgivelser, er en selvfølge. Men når dette organiseres for å spre spillene til alle som gidder å legge to fingre i kors, er det kriminelt, enda så mye man kan romantisere. 8. Jeg er mot enhver form for kopisperrer. Framveksten av slike groteske tiltak er også en direkte konsekvens av at folk piratkopierer. Jeg gidder, som så mange andre, ikke betale 4-500kr for et SP spill som varer èn dag. Hvor får dere tak i disse merkelige spillene, som bare varer en dag? Selv Max Payne, som var ganske kort, varte da 12-15 timer? Det skulle vel utgjøre om lag en uke, med to-timers økter? Rent personlig foretrekker jeg forøvrig en variert spillopplevelse, som vil noen vei og som makter å fortelle en historie, framfor stillstanden i de fleste multiplayerspill. Heller 20 timers ekstase enn 500 timer underholdning. Jeg kjøper aldri spill av en eneste grunn .... det koster penger .. og kan man SPARE penger. Så er vel det å foretrekke ?! .... Javel, men da får man jo ikke gleden av å spille dem heller. Til sist, en kort liste på kjøp jeg er knakende fornøyd med, som glatt var verdt prisen: GTA: Vice City (449), Project I.G.I (199), Morrowind (499), Outcast (99), Gabriel Knight Mystery Pack (200), Thief 2 (139), System Shock 2 (99), Half-Life (199), Hidden & Dangerous (129), Deus Ex (149). De tre sistnevnte vil for eksempel sammen glatt være et bedre kjøp enn de fleste nye titler, til omtrent samme prisen, så hvorfor ikke kikke litt i tilbudshaugen hvis man føler lommeboka er for slank? [/moralistmodus] 1 - hvis kaken inneholder hundemøkk så smaker den ikke bedre om man har kjøpt den eller ei.. 2 - selvfølgelig finnes det måter å "kompansere" med, men ærlig talt, de spilldemoene på markedet er ikke der for å underholde deg en viss stund, det er for å underholde deg en pitteliten stund slik at du skal bli fristet til å oppleve resten ved å kjøpe spillet..dvs spillet repeterer seg selv sinnsykt mye etter du har spilt demoen i 3-4 timer++.. 3- mangel på penger er jo en temmelig god grunn til at man ikke kjøper et stort antall spill til 500kr pr stk. ja, det finnes mange paraleller man kan trekke, men ingen av dem skjuler sannheten, alt de gjør er å vise hvor dumt det egentlig er og det er vi egentlig sådan klar over. 4- prisen på spill her i landet er 500kr, jeg tror dette har svæært lite med warez aktiviteten rundt om i verden å gjøre... tror heller det har noe med alle mellomleddene som er involvert når det er snakk om et spill, samt all verdens avgifter i landet, samt at de som står bak spillet og utgiveren gjerne vil ha noen penger i kassa.. da kan vi jo likegodt begynne å tillate at telenor setter opp prisene på bredbånd fordi de har lagt merke til at flere av kundene deres har gått over til andre bredbåndsmuligheter. 5-er du av den oppfatning at hvis plutselig begynner alle å kjøpe spill ( gamere inkludert de som har lastet ned for å kjøpe senere ) så hadde de satt ned prisen ? ikke F det er et enda større marked når det gjelder piratkopiering av programvare, mener du at de som gjør det presser opp prisen på programvaren ? 6-slik som jeg føler det så representerer vi majoriteten av de som laster ned spill, vi gjør det for å se om spillet er bra, er det bra, så kjøper vi det i trygg bevaring om at spillet er verdt pengene. jeg misliker den følelsen av å sitte hjemme og etter 1t med spilling så tenker jeg, hmm, lurer på om jeg skal ringe noen venner og høre om de vil spille yatzy, for dette er det desidert dårligste kjøpet (hittil) innovative blablabla selskap har jo ingenting å frykte , et godt spill selger GODT! de tjener gode penger på at de lager gode spill, det er slik det skal være. 7- ingen har sakt noe annet, prøver bare å avdramatisere det pittelitt. 8- jeg er også imot enhver form for kopisperrer, men det er jo totalt unødvendig på alle måter, spesielt med tanke på at de ikke fungerer... enter the matrix , 1 dag... dette er selvfølgelig forutsatt at man ikke gidder å spille gjennom et helt spill hvis det er dønn elendig... er mange spill som sikkert varer sinnsvakt lenge, men underholdningsverdien som man er ute etter har en tendens til å stoppe etter så alt for kort tid.. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 1 - hvis kaken inneholder hundemøkk så smaker den ikke bedre om man har kjøpt den eller ei. Selvsagt ikke. Men nå har jeg aldri snakket om at man bør kjøpe hundemøkk-kaker. 2 - selvfølgelig finnes det måter å "kompansere" med, men ærlig talt, de spilldemoene på markedet er ikke der for å underholde deg en viss stund, det er for å underholde deg en pitteliten stund slik at du skal bli fristet til å oppleve resten ved å kjøpe spillet..dvs spillet repeterer seg selv sinnsykt mye etter du har spilt demoen i 3-4 timer++.. Selvfølgelig er ikke spilldemoer noen erstatning. Men en demo gir en god pekepinn på hvor godt et spill er. Sammen med en del omtaler bør man ha godt begrep om kvaliteten før man legger ut sine surt oppsparte. 3- mangel på penger er jo en temmelig god grunn til at man ikke kjøper et stort antall spill til 500kr pr stk. ja, det finnes mange paraleller man kan trekke, men ingen av dem skjuler sannheten, alt de gjør er å vise hvor dumt det egentlig er og det er vi egentlig sådan klar over. Her forstår jeg ikke hva du prøver å si. Hvilken sannhet skjuler de ikke? 4- prisen på spill her i landet er 500kr, jeg tror dette har svæært lite med warez aktiviteten rundt om i verden å gjøre...(...) 5-er du av den oppfatning at hvis plutselig begynner alle å kjøpe spill ( gamere inkludert de som har lastet ned for å kjøpe senere )så hadde de satt ned prisen ? ikke F det er et enda større marked når det gjelder piratkopiering av programvare, mener du at de som gjør det presser opp prisen på programvaren ? For all del, jeg er den siste på dette forumet til å tro ensidig på en altomfattende kraft i kapitalismen til å gjøre alt til det beste for alle. Prøvde bare å påpeke selvmotsigelsen i det å klage på høye priser, og samtidig piratkopiere. 6-slik som jeg føler det så representerer vi majoriteten av de som laster ned spill, vi gjør det for å se om spillet er bra, er det bra, så kjøper vi det i trygg bevaring om at spillet er verdt pengene. OK, min erfaring med "brennere" er annerledes, kjenner en del som har en vanvittig samling på sølvblanke disker. jeg misliker den følelsen av å sitte hjemme og etter 1t med spilling så tenker jeg, hmm, lurer på om jeg skal ringe noen venner og høre om de vil spille yatzy, for dette er det desidert dårligste kjøpet (hittil) Igjen; dette burde ikke være noe problem. Leser du ikke spillomtaler før du kjøper? innovative blablabla selskap har jo ingenting å frykte , et godt spill selger GODT! de tjener gode penger på at de lager gode spill, det er slik det skal være. Tull og tøys. Jeg refererte til Appeal og Looking Glass, to av de beste utviklerne denne verden har sett. De produserte top-notch-vare, som Thief-serien, System Shock-serien, Terra Nova og Outcast, men ble nødt til å legge ned. Se også på utviklingen hos Sierra og LucasArts, de virkelig gode spillene har de sluttet å lage. BattleZone fra 1997 ble totalt oversett, enda det var langt mer interessant en det meste på den tiden. Origin (Privateer, Wing Commander, Ultima-serien) har på sin side forsvunnet i en blek fjert. Man kan undres hvorfor. Til og med Nintendo ser ut til å langsomt bakke etter i konsollkrigen, enda de mer enn noen vet hva som skal til for å bringe spillverdenen videre. De store bestsellerne er jo dessuten ofte det reneste søppel. Da tenker jeg spesielt på lisensierte spill (Bond, Harry Potter, Enter the Matrix og Lord of the Rings) uten sjel og uten gnist. Men disse spillene selger i bøtter og spann. enter the matrix , 1 dag...dette er selvfølgelig forutsatt at man ikke gidder å spille gjennom et helt spill hvis det er dønn elendig... Selvsagt, men igjen: hvorfor kjøper du de dårlige spillene hvis de er så dårlige? En ting til; hvis du skal svare på dette innlegget, ville jeg sette pris på at du siterte foran det relevante svaret. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Om jeg skal gidde p bruke penger på et spill, så må det være i et spill der det kreves en valid key for å spille (WON etc), og som må fenge ekstremt. Lenge siden jeg har kjøpt et spill mao. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Tull og tøys. Jeg refererte til Appeal og Looking Glass, to av de beste utviklerne denne verden har sett. De produserte top-notch-vare, som Thief-serien, System Shock-serien, Terra Nova og Outcast, men ble nødt til å legge ned. Se også på utviklingen hos Sierra og LucasArts, de virkelig gode spillene har de sluttet å lage. BattleZone fra 1997 ble totalt oversett, enda det var langt mer interessant en det meste på den tiden. Origin (Privateer, Wing Commander, Ultima-serien) har på sin side forsvunnet i en blek fjert. Man kan undres hvorfor. Til og med Nintendo ser ut til å langsomt bakke etter i konsollkrigen, enda de mer enn noen vet hva som skal til for å bringe spillverdenen videre. Nå blir det for lettvint å skylde på pirater at det er dem som er skyld i at disse gikk konkurs. Jeg kan nevne flere og mer solide grunner enn det du sier. For det første, konsollene tar større og større markedsandeler! For det andre, drittspill som dunevnte (matrix, LOTR og andre spill med store selskap i ryggen som kan spy ut penger til markedsføring) overtar markedsandeler som de ikke har gjort seg fortjente til, bare på grunn av tung markedsføring. For det tredje, det er et bregnset antall kjøpere i dette markedet, mens utvalget/tilbyderne er mange, faktisk så mange at de drukner markedet i tilbud, derfor må noen gå konkurs. Det er ren sosial økonomi, tilbud vs. etterspørsel. Forhåpentligvis forsvinner selskapene som produserer bosspillene, og kvalitetsspillene forblir. Det har lite eller ingenting med piratvirksomhet å gjøre. Det er bare en billig unnskyldning for at konkurransen er for hard og tilbyderne for mange! Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Nå blir det for lettvint å skylde på pirater at det er dem som er skyld i at disse gikk konkurs. Jeg kan nevne flere og mer solide grunner enn det du sier. For det første, konsollene tar større og større markedsandeler! For det andre, drittspill som dunevnte (matrix, LOTR og andre spill med store selskap i ryggen som kan spy ut penger til markedsføring) overtar markedsandeler som de ikke har gjort seg fortjente til, bare på grunn av tung markedsføring. For det tredje, det er et bregnset antall kjøpere i dette markedet, mens utvalget/tilbyderne er mange, faktisk så mange at de drukner markedet i tilbud, derfor må noen gå konkurs. Det er ren sosial økonomi, tilbud vs. etterspørsel. Forhåpentligvis forsvinner selskapene som produserer bosspillene, og kvalitetsspillene forblir. Det har lite eller ingenting med piratvirksomhet å gjøre. For det første svarer jeg på en direkte påstand om at gode spill selger godt. Det er dessuten klart at hvis flere kjøpte spill generelt, ville det også være lettere å overleve som et lite utviklerstudio. Ergo har piratvirksomhet en liten del av skylden. For det andre er jeg ellers enig i det du sier. Pirater er selvsagt ikke hovedgrunnen til skjebnen til de eksemplene jeg nevner. Jeg prøver kanskje samtidig å dra diskusjonen litt over på hvilken innstilling vi har til å kjøpe spill. Bruk & Kast-mentaliteten jeg mener å finne hos de fleste med sølvdisk-biblioteker provoserer meg, og jeg mener de saboterer for bransjen. Ikke bare for dem som produserer søppel, men også for dem som gjør en god jobb. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Heller 20 timers ekstase enn 500 timer underholdning. Amen 20 timers ekstase er ikke godt nok, Baldurs Gate 2 burde være kvalitets standar, 300 timer ekstase. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 20 timers ekstase er ikke godt nok,Baldurs Gate 2 burde være kvalitets standar, 300 timer ekstase. Forsåvidt enig, men hvem har egentlig 300 timer fritid? Ikke jeg. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Prisen på 500kr er helt sinnsyk mtp at jeg får like mye underholdning i en CD til 1/5 av prisen. Men det jeg lurer på, hvorfor må vi til butikkene å kjøpe spillene? Det hadde vært ekstremt mye greiere om jeg kunne brukt visakortet og betalt for å få tilsendt en CD-key og så bare lasta ned en install og/eller en iso fil fra kjappe servere. Slik jeg oppfatter det så er det i dag *mange* som laster ned spill i 10kB/s fra kazaa eller en fyr på en direct connect hub. Jeg tror at dersom prisen på spill hadde blitt dumpa (til 75kr?) samt at man hadde tilbydt nedlasting av spill (noe som ville ført til reduserte kostnader) så ville det blitt kjøpt langt flere spill. Det handler om å gjøre det så enkelt og rimelig at folk ikke synes det er verd å bruke ekstra tid å krefter på å piratkopiere. Det løses best ved å gjøre lovlige kopier lettere å få tak i, ikke gjøre det vanskeligere å få tak i ulovlige. Samtidig tror jeg at man burde vært mer aktiv med CD-keys og at disse må valideres opp mot en server. Dette gjelder også single player spill. Joda dersom et spill krevde validering mot internett hver gang så ville vi selvsagt fått cracks som løste problemet, men spill blir som regel patcha og da kunne man tvunget piratene til å laste ned ny crack for hver versjon. Hvor mye arbeid gidder du å gjøre for 75kr? Et godt eksempel på hvordan man skal bekjempe pirater er Metallicas nyeste plate St.Anger. Metallica var som kjent motstandere av Napster, og mange ville nok venta at de lanserte plata si med all slags kopisperrer. Men hva har de valgt å gjøre? Jo de har valgt å legge ved en DVD med video av hver sang samt at du får en unik nøkkel som gir deg tilgang til et nettsted med enda mere materiale uten å øke prisen! Samme taktikk vil The Offspring kjøre når de skal lansere plate snart. Istede for å legge inn sperrer gjør man produktet mer atraktivt. Jeg er selvsagt ikke så naiv at jeg tror dumping av spillpriser og nedlastning vil kunne stoppe all piratkopiering. Folk som har de rette kontaktene og tilgang til kjappe warezFTPer vil fortsatt laste ned, men spillbransjen må få alle Kazaa brukerne til å kjøpe. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 20 timers ekstase er ikke godt nok,Baldurs Gate 2 burde være kvalitets standar, 300 timer ekstase. Forsåvidt enig, men hvem har egentlig 300 timer fritid? Ikke jeg. Hehe sant det:) Jeg har "alt for mye" fritid som det heter.. men jobb til høsten, blir vel mye mindre fritid da.. men da har jeg hvertfall noe og glede meg til når jeg kommer hvem Og baldurs gate har nok gitt meg mye mer en 300 timer underholdning, sier du 1000timer så er man nærmere tenker jeg:) genialt spill.. synd at det ikke kommer flere i serein:( Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Prisen på 500kr er helt sinnsyk mtp at jeg får like mye underholdning i en CD til 1/5 av prisen. Heh. Du spiller feil spill. :wink: Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 shivac skrev: Jeg kjøper aldri spill av en eneste grunn .... det koster penger .. og kan man SPARE penger. Så er vel det å foretrekke ?! .... Javel, men da får man jo ikke gleden av å spille dem heller. Å joda, får glede av å spille de jeg. Jeg kjøper de spilla som har en framtid da ... kommer f.eks. til å kjøpe HL2, og jeg kjøpte q3. Men det er jo bare fordi det er cd-key ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå