Gå til innhold

beste totale webløsning for enkeltmannsforetak.

Anbefalte innlegg

Hei, har et enkeltmannsforetak som jeg ønsker og få opprettet en webside til.

men da lurer jeg på hvilke løsnig som er enklest, billigst og best.

jeg har allerede sett på en pakke som heter: Visma Avendo Hjemmeside denne ser enkelt og grei ut, her følger det med ferdige maler, så jeg bare trenger og legge inn firmalogo, tekst samt bilder.

jeg ønsker primært og bruke en slik løsning slik at det blir enklest mulig.

det eneste jeg ser her er at jeg ikke får egen epostadresse, da jeg ønsker dette også, (tenker da på @mittfirma.no adresse).

Hvordan blir det evt med og bruke visma som hjemmeside og en annen e-postleverandør??

Noen som har erfaring rundt dette??

Mvh

Christopher

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert grei løsning sånn til å begynne med, dersom du bare skal ha kontaktinfo på hjemmesiden, og ikke noe særlig mer. Men, det blir kostende mye i lengden å ha det slik, ser det ut som. Du får fint en domene- og webhotellpakke til under 400,- pr år inkl mva (og inkl epost-adresse). Men da får du evt en tilleggsutgift i starten på at noen fikser en enkel hjemmeside for deg.

Oppsummering:

OK løsning å starte med, men veldig dyr i lengden.

Jeg ville fått laget en hjemmeside, og betalt litt for det, også spart inn resten på et 2-3 år.

Lenke til kommentar

Sikkert grei løsning sånn til å begynne med, dersom du bare skal ha kontaktinfo på hjemmesiden, og ikke noe særlig mer. Men, det blir kostende mye i lengden å ha det slik, ser det ut som. Du får fint en domene- og webhotellpakke til under 400,- pr år inkl mva (og inkl epost-adresse). Men da får du evt en tilleggsutgift i starten på at noen fikser en enkel hjemmeside for deg.

Oppsummering:

OK løsning å starte med, men veldig dyr i lengden.

Jeg ville fått laget en hjemmeside, og betalt litt for det, også spart inn resten på et 2-3 år.

Takker for raskt svar :-)

så da er det beste og gå for en domene\webhotellpakke med e-post da.

Ønsker primært og få dette billigst mulig, men samtidig enkelt, har litt erfaring med enkel HTML i frontpage fra skoledagene, så jeg kommer nok til og prøve og snekre sammen siden selv. men det er vel noen utviklerverktøy der man bare bruker ferdige maler for og lage websider. (ønsker mest mulig pek og klikk for og lage sidene).

Ps: hvilke webhotell anbefaler dere???

Lenke til kommentar

Takker for raskt svar :-)

så da er det beste og gå for en domene\webhotellpakke med e-post da.

Ønsker primært og få dette billigst mulig, men samtidig enkelt, har litt erfaring med enkel HTML i frontpage fra skoledagene, så jeg kommer nok til og prøve og snekre sammen siden selv. men det er vel noen utviklerverktøy der man bare bruker ferdige maler for og lage websider. (ønsker mest mulig pek og klikk for og lage sidene).

Ps: hvilke webhotell anbefaler dere???

Frontpage er ikke utviklet siden 2003 ellerno', så å bruke den anbefales ikke. Det har veldig lett for å bli frames og merkelige HTML-koder som bare Microsoft bruker. De som laget websider for kun Internet Explorer 6 har jo virkelig fått svi nå. Nei, enten så lærer du deg litt HTML og CSS selv, eller så får du noen til å gjøre det for deg. Skal du ha noe veldig enkelt, så koster det deg neppe mer enn et par timers arbeid så lenge du har grafikk og slikt du ønsker å bruke helt klart.

Utviklerverktøy med ferdige maler har jeg dessverre ingen erfaring med.

Selv bruker jeg mye Domeneshop (priseksempelet var tatt derfra). Andre anbefaler ProISP.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei dangerc !

- Jeg vet ikke om du har fått startet opp med Web og enkeltmannsforetak enda, hvis ikke så kan jeg jo anbefale noen enkle og billige grep ang dette...

dette er ikke en kjempe Guide eller noe, men en pekepinne i riktig rettning.

-Du kan skaffe deg ett Domene via f.eks Justhost( har bare positiv erfaring fra og kan anbefale dette hotellet) samt at du betaler en billig penge. De tilbyr alt du måtte trenge i startfasen, domene reg,(firma/domen) e-post, Cpanel (control-panel), Fantastico osv..

-Dette er en start pakke som er ganske flott for nybegynnere og som kun krever at du greier og følge med på FAQ videoer og guider, som igjen betyr at du ikke trenger noen forkunskap om noe vedrørende [ HTML, XHTML, XML, CSS, PHP, PERL, JAVA, CGI, MySQL etc....]

-Det enkleste for deg hvis du ikke har noen forkunskaper overhode er og bruke en CMS som f.eks Joomla. Med Joomla så kan du starte en nettside i løpet av en dag eller to, alt ettersom hvor avansert du vil ha den.

Joomla er en CMS, en CMS ( Content Management System) er et " Program " som er skalerbart iforhold til hva du vil bruke det til [ Helt Basic web side, eller, en Avansert side med E-handel, Support Forum å det hele], det fungerer med tilleggs moduler og utvidelser, i alle former og fasonger, det er ikke ÈN ting som ikke det finnes en modul/komponent for/til.

For ca 500.- får du:

Webhotell ( Justhost) 1år fra ca 350.- ( jeg har dette og det fungerer helt topp )

+ en engangs avgift på registrering av Domene [minside.com, .no, .org, .net osv...] prisen på domene varierer, men du kan sjekke ut hva som er ledig og hvor mye det kommer på her

...håper det var noe nyttig å hente her, så lykke til med Foretaket.

mvh

Izholo

Endret av izholo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...