Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Chelsea


Old Game

Anbefalte innlegg

Alastor: Er vel nettopp det han klager på. En bedre løsning kunne vært at f. eks. de 4 lagene som har kvalifisert seg til Champions League får søndagskamper de maksimalt 6 helgene det er snakk om (3 bortekamper i gruppespillet, maks åttendedelsfinale, kvartfinale og semi).

 

Kamper flyttes jo tross alt rett som det er, å oppdatere terminlisten f. eks. når man vet hvem som går videre fra gruppespillet går også an.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jajaja... Kommer fra en litt lengre fjelltur enn planlagt og ser at FA og dommerstanden fortsetter i samme spor som vanlig?

 

Håper møkkaklubben fra London rotner en viss plass resten av sesongen nå.

Joda, vi er alle enige om at dommerstanden er dårlig - men Chelsea ble faktisk snytt for den klareste straffesituasjonen i første omgang - samt at det var 1-1 i disuterbare målsituasjoner. Chelsea skulle vunnet kampen 0-1.

 

Og ja, Chelsea kommer kanskje til å tape poeng videre - men jeg kan vedde på at United taper flere poeng - borte mot Blackburn og City er hardere enn Tottenham (som Chelsea har tak på borte) og Liverpool (som er i nest siste kamp - og da er ligaen avgjort allerede).

Lenke til kommentar

Siden når ble "som Chelsea har tak på borte" synonymt med "som Chelsea ikke har slått på 4 kamper borte" ?

 

Edit: Ja, jeg tok feil.

 

1-0 (H) i 08/09.

4-4 (U) i 07/08.

2-1 (H) i 06/07.

0-2 (B) i 05/06.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Siste resultater i Spurs-Chelsea (altså på WHL).

0-1 i 08/09

4-4 i 07/08, samt 2-1 etter ekstraomganger i ligacupen.

2-1 i 06/07, samt 1-2 i FA-cupen

0-2 i 05/06

0-2 i 04/05

Vi har altså ikke slått dem borte siden Mourinho. I ligaen senest sist gang vi vant den.

 

Så å påstå vi har "tak på" Tottenham borte blir litt søkt å si, HeHauken. Det er der og på Anfield vi har størst sannsynlighet for å avgi poeng. Alt avhenger av form.

Lenke til kommentar

Jeg snakker naturligvis historisk sett. White Heart Lane har blitt omtalt av Chelsea-fans som 3-point lane. Nei, vi har ikke vunnet borte siden Mourinho, men vi har jaggu ikke hatt sjanse på ligagullet siden han dro heller.

 

Vi får se. United skal som nevnt ut i to harde bortekamper på rad der jeg tror de taper poeng - og det er ikke ferdig der. Sunderland borte er heller ikke enkel. Tror Chelsea heller skal se mot Arsenal. United havner etter min spådom på 3. plass.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Jeg tror Chelsea må drite seg ut for å ikke vinne gullet. La oss anta at alle tre lagene vinner sine resterende hjemmekamper:

 

Slik jeg ser det blir det nok Chelsea som tar gullet, de har de desidert letteste hjemmekampene (3stk!). Jeg ville sagt noe slik når det gjelder mulighet for 3p kontra å ikke ta 3 poeng.

 

CHELSEA | Tottenham (45/55), Liverpool (40/60).

MAN UTD | Blackburn (65/35), City (25/75), Sunderland (55/45).

ARSENAL | Tottenham (45/55), Wigan (60/40), Blackburn (65/35).

 

Arsenal har også Man City hjemme som slett ikke tilsvarer 3 poeng. 4-2 (Chelsea) og 3-4 (United).

 

Skal jeg selv tippe får United 3-1-1, Chelsea 3-0-2 og Arsenal 3-1-1 på de siste fem kampene, og man ender opp med denne tabellen: 1. Chelsea 83p, 2. United 82p, 3. Arsenal 81p.

 

Dette er selvfølgelig synsing og ikke noe jeg har lagt noe særlig med tid i.

Lenke til kommentar

3 poeng til bortelaget er så surt så surt, uansett hvem vi møter. Å skylde på dommeren er fattig trøst i etterkant, men jeg skulle gjerne urinert på ham etter kampen.. Det var slett innsats og elendig ballinnehav som gjorde at vi tapte.

 

Det eneste *positive* med dette resultatet er at serieinnspurten blir enda mere spennende.. Jeg tror vi tar full pott i minst 4 av de gjenstående kampene. Nøkkelkampen som kan vinne serien for oss er borte mot citeh, men da bør vi ha Rooney tilbake. Krever selvsagt at vi får *hjelp* av andre, noe som er kjipt. Satser på at de rødkledde fra merseyside gir oss hjelp til vårt 19de seriemesterskap, hva hadde vel vært bedre enn det? :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg snakker naturligvis historisk sett. White Heart Lane har blitt omtalt av Chelsea-fans som 3-point lane. Nei, vi har ikke vunnet borte siden Mourinho, men vi har jaggu ikke hatt sjanse på ligagullet siden han dro heller.

 

Vi hadde sist jeg sjekka en ganske reell sjanse for å få ligagullet i 08...

Lenke til kommentar

Nå må vi ikke glemme porselensdukka Gallas.

 

Men om det blir andre eller tredje driter jeg i. Det er kun første som betyr noe, ingenting annet. At Chelsea nå er i førersete, vel falsk trygghet med tanke på hvilke prestasjoner de har hatt iløpet av sesongen mot svakere lag. Det er helt bingo hvor Chelsea kan tape poeng. Samme gjelder jo forsåvidt United også, men om vi ryker i CL så har vi ingenting å uroe oss for. Da vinner vi resten med unntak av til helga som er 50/50 rett etter Bayern.

Lenke til kommentar

Jeg snakker naturligvis historisk sett. White Heart Lane har blitt omtalt av Chelsea-fans som 3-point lane. Nei, vi har ikke vunnet borte siden Mourinho, men vi har jaggu ikke hatt sjanse på ligagullet siden han dro heller.

 

Vi hadde sist jeg sjekka en ganske reell sjanse for å få ligagullet i 08...

Joda, den kampen var jeg faktisk på - kunne fort bikket begge veier. Poenget mitt var uansett at Chelsea tradisjonelt sett har hatt et godt tak på Tottenham - om en ser bort fra uavgjortresultatene i de senere årene. Nå kan Chelsea avgjøre selv, og det har de selvtillit til å klare.

 

Vil heller møte Tottenham og Liverpool borte med (på papiret "enkle") hjemmekamper i mellom, enn å møte Blackburn og City borte like etter hverandre. Og Sunderland borte er heller ikke en kamp United skal for lett på.

Lenke til kommentar

Vil heller møte Tottenham og Liverpool borte med (på papiret "enkle") hjemmekamper i mellom, enn å møte Blackburn og City borte like etter hverandre. Og Sunderland borte er heller ikke en kamp United skal for lett på.

Tror du på dette selv når du skriver det? Du glemmer forresten at vi også skal møte Spurs. Uansett tror jeg dette blir uhyre jevnt. Likevel tror og håper jeg at Chelsea vil tape poeng tidlig.

Lenke til kommentar

Vil heller møte Tottenham og Liverpool borte med (på papiret "enkle") hjemmekamper i mellom, enn å møte Blackburn og City borte like etter hverandre. Og Sunderland borte er heller ikke en kamp United skal for lett på.

Tror du på dette selv når du skriver det? Du glemmer forresten at vi også skal møte Spurs. Uansett tror jeg dette blir uhyre jevnt. Likevel tror og håper jeg at Chelsea vil tape poeng tidlig.

Ja, jeg tror ligaen er avgjort før kampen på Anfield. Blackburn er i form, og har plukket mye poeng på eget gress. City er i kanonform og har godt tak på United hjemme. United har slitt mot Sunderland borte også. Hjemmekampene vinner Untied.

 

Godt mulig Chelsea spiller nok en uavgjort mot Tottenham, men hjemme mot Bolton, Stoke og Wigan skal det være plankekjøring. Jeg sa før kampen i går at den kom til å avgjøre PL - det står jeg ved.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Det skulle vert 3 straffer, 1 til Chelsea og 2 til United. Drogba sitt skulle vert annulert, men også United sitt, nuff said.

Park-situasjonen er selvsagt den ene, hvilken er den andre som burde resultert i straffe?

 

Berba ble sparket rett ned i feltet, dette ble ikke en gang tatt opp i studioet i pausen, meget merkelig syns jeg.

Lenke til kommentar

Vil heller møte Tottenham og Liverpool borte med (på papiret "enkle") hjemmekamper i mellom, enn å møte Blackburn og City borte like etter hverandre. Og Sunderland borte er heller ikke en kamp United skal for lett på.

Tror du på dette selv når du skriver det? Du glemmer forresten at vi også skal møte Spurs. Uansett tror jeg dette blir uhyre jevnt. Likevel tror og håper jeg at Chelsea vil tape poeng tidlig.

Ja, jeg tror ligaen er avgjort før kampen på Anfield. Blackburn er i form, og har plukket mye poeng på eget gress. City er i kanonform og har godt tak på United hjemme. United har slitt mot Sunderland borte også. Hjemmekampene vinner Untied.

 

Godt mulig Chelsea spiller nok en uavgjort mot Tottenham, men hjemme mot Bolton, Stoke og Wigan skal det være plankekjøring. Jeg sa før kampen i går at den kom til å avgjøre PL - det står jeg ved.

Dere leder ligaen med to poeng? Så du mener at dere skal lede med minst 7 før Liverpool kampen? City er i kanonform? Har du sett kampene i senere tid med unntak av den mot Burnley, skal man se rent på win/loose er de vel i ca samme form som Tottenham. Ser man på spillet er Spurs mye bedre. United har slitt mot sunderland borte? Vi har vunnet alle de tre siste møtene på stadium of light, med 8-2 i målforskjell. Det du har rett i er at Blackburn er gode på eget gress mot mindreverdig motstand.

Lenke til kommentar

Det skulle vert 3 straffer, 1 til Chelsea og 2 til United. Drogba sitt skulle vert annulert, men også United sitt, nuff said.

Park-situasjonen er selvsagt den ene, hvilken er den andre som burde resultert i straffe?

 

Berba ble sparket rett ned i feltet, dette ble ikke en gang tatt opp i studioet i pausen, meget merkelig syns jeg.

Merkelig, men ikke akkurat overraskende. Kanskje TV2 klarer å holde seg litt mer objektive. Dersom det ikke skal bli helt parodisk kan det umulig bli verre.

Lenke til kommentar

Da Lampard tok ballen? Det hadde vært en billig straffe, for man ser jo klart og tidlig at Frank treffer ballen først.

Helt enig. Det var ikke i nærheten av straffe engang. Synes mange her burde tenkte over seg selv før man valser over hvor dårlige alle verdens kommentatorer er. Leser hele tiden om at de er partiske, kan ikke regler..etc. Sett dere i deres situasjon. Er ikke alltid like lett å snakke slik at alle kan føle seg inkludert. I tillegg er dette direkte, og jeg tipper at de ofte har slengt ut kommentarer de gjerne ville hatt seg foruten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...