Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Chelsea

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert "handsen" på Malouda.

Det var uforskyldt og ingenting, akkurat som med Macheda.

Det er en veldig store forskjell der. Macheda peiver den i mål. Det er forskjell på å holde armen 5cm ut fra kroppen, og å holde armen 5cm ut fra kroppen og slå framover.

Lenke til kommentar

Jeg mener Macheda ikke brukte armen aktivt. Men ser man på reprisen fra reprise nr to, der man ser vinkel fra kortstanga så ser man følgende:

ARMEN til Macheda er ute fra kroppen, ballen går i en halvmåne bevegelse fra armen og mot brystet også i mål. Jeg er sikker på at Ballen ikke hadde stoppet slik i Macheda om armen hadde vært rett ned inntill kroppen.

Lenke til kommentar

Det er en veldig store forskjell der. Macheda peiver den i mål. Det er forskjell på å holde armen 5cm ut fra kroppen, og å holde armen 5cm ut fra kroppen og slå framover.

Når man er i den bevegelsen Macheda er i så er det ikke en unaturlig posisjon å ha armen i, og han bruker den heller ikke aktivt og da skal det ikke dømmes hands.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Mike Dean overså tre straffer. Park blir sparket ned, å faller som alle andre ville gjort. Ingen unnskyldning at det så "teatralsk" ut. Anelka, vel denne kan faktisk dommer overse siden det fra hans vinkel ser ut som Neville treffer ball. Uansett feig. Berbatov blir sparket ned bakfra av Lampard, Lampard treffer ballen etter at han han feier bena undre Berba. Den klareste straffen av alle mener nå jeg. Mike Dean, like stor fjott som enkelte brukere her inne.

Handsen? Vel det er ikke med vilje at ballen treffer hånda til Kiko. Det har uansett ingenting å si siden det er medvirkning i spillet, dermed er det nok hands om den treffer hånda. Men igjen, en plass må armen være. Å for meg ser det ut som den treffer overarmen, litt usikker. Offsidemålet, det som dreper kampen i bunn og grunn. HÅRREISENDE dømming. 2x Chelseaspillere i offside. Linjedommeren bør sparkes ut av England.

At enkelte her sier at Chelsea "pisset på United", fy faen så smålig. United var som Chelsea tam offensivt. At Malouda får en autostrada inn i 16meteren til United er ikke Chelsea sin fortjeneste. Ja dere kjempet bedre i duellene, derav fortjente dere nok mer enn oss. Men fy faen det var ikke grunnet finspill eller overlegen taktikk. Dere er like grå som Villa. Ancelotti får nok sparken uansett hva han måtte finne på.

Lenke til kommentar

Når man er i den bevegelsen Macheda er i så er det ikke en unaturlig posisjon å ha armen i, og han bruker den heller ikke aktivt og da skal det ikke dømmes hands.

Visst pokker bruker han den aktivt.

Lenke til kommentar

På hvilken måte bruker han hånden aktivt når han har den klistret til kroppen og ballen såvidt er nær overarmen hans uten å ha noen som helst betydning for ballens bane?

Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at det ikke er en viljehands.

Lenke til kommentar

Macheda bruker ikke armen aktivt, men armen stopper ballen. Armen "henger og slenger" i lufta ;)

Lenke til kommentar

Vilje hands har ingenting å si, så lenge armen er skyld i målet. (ballen stopper jo iarmen og sendes inn i mål pga armen er der den er.

For å spørre deg, hva hadde skjedd med ballen om høyre armen var rett ned (kl. 12 til 6 stilling) og inntill kroppen?

Lenke til kommentar

Mike Dean overså tre straffer. Park blir sparket ned, å faller som alle andre ville gjort. Ingen unnskyldning at det så "teatralsk" ut. Anelka, vel denne kan faktisk dommer overse siden det fra hans vinkel ser ut som Neville treffer ball. Uansett feig. Berbatov blir sparket ned bakfra av Lampard, Lampard treffer ballen etter at han han feier bena undre Berba. Den klareste straffen av alle mener nå jeg. Mike Dean, like stor fjott som enkelte brukere her inne.

Handsen? Vel det er ikke med vilje at ballen treffer hånda til Kiko. Det har uansett ingenting å si siden det er medvirkning i spillet, dermed er det nok hands om den treffer hånda. Men igjen, en plass må armen være. Å for meg ser det ut som den treffer overarmen, litt usikker. Offsidemålet, det som dreper kampen i bunn og grunn. HÅRREISENDE dømming. 2x Chelseaspillere i offside. Linjedommeren bør sparkes ut av England.

At enkelte her sier at Chelsea "pisset på United", fy faen så smålig. United var som Chelsea tam offensivt. At Malouda får en autostrada inn i 16meteren til United er ikke Chelsea sin fortjeneste. Ja dere kjempet bedre i duellene, derav fortjente dere nok mer enn oss. Men fy faen det var ikke grunnet finspill eller overlegen taktikk. Dere er like grå som Villa. Ancelotti får nok sparken uansett hva han måtte finne på.

Berbatov skulle hatt straffe? Ja nå har jeg hørt det også. Lampard treffer ballen. Park sin kan diskuteres - og det har faktisk mye å si at han slenger seg teatralsk. Anelka sin er uansett den mest klare. Anelka blir flekket ned av en Neville som ikke skulle vært på banen hele kampen.

Offsidemålet er greit, det sier ingen noe på. Macheda handset - spiller som sagt ingen rolle om det er med vilje eller ei. Armen er i bevegelse og styrer klart ballen inn. Hånden søker ballen, ikke motsatt (som det var da enkelte United-spillere ville ha straffe da ballen ble skutt i hånden på Malouda som hadde strak arm inntil kroppen).

Chelsea pisset ikke på United, men de var dominerende i første omgang, og scoret det eneste målet som ikke kan diskuteres bort.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Vilje hands har ingenting å si, så lenge armen er skyld i målet.

Jeg er så lei dette her.

"Handling the ball involves a deliberate act of a player making contact with

the ball with his hand or arm.

The referee must take the following into

consideration:

• the movement of the hand towards the ball (not the ball towards the hand)

• the distance between the opponent and the ball (unexpected ball)

• the position of the hand does not necessarily mean that there is an

infringement

• touching the ball with an object held in the hand (clothing, shinguard etc.)

counts as an infringement

• hitting the ball with a thrown object (boot, shinguard etc.) counts as an

infringement"

De to siste punktene kan vi stryke med en gang siden han ikke holder noe i armen.

Punkt én: Han beveger ikke armen med vilje for å ta ballen.

Punkt to: (Se edit) Avstanden er stor nok til at han kan ha tid til å gjøre det med vilje, men i denne situasjonen skjer ting fort og det er uoversiktlig. Jeg mener det er en ren tilfeldighet at ballen treffer armen hans.

Punkt tre: Armen er i en helt naturlig posisjon i forhold til kropsbevegelsen.

Konklusjon: Ingen viljehands, greit mål.

http://www.thefa.com/TheFA/RulesandRegulations/~/media/Files/PDF/Get%20into%20Football/Referees/lawsofthegameen_0910.ashx/lawsofthegameen_0910.pdf

Edit: Har sett klippet igjen nå. Mente innlegget traff Macheda direkte, men det var faktisk innom Cech først, da kan vi strengt tatt stryke punkt nr 2 og siden det er en såkalt "unexpected ball".

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Berbatov skulle hatt straffe? Ja nå har jeg hørt det også. Lampard treffer ballen. Park sin kan diskuteres - og det har faktisk mye å si at han slenger seg teatralsk. Anelka sin er uansett den mest klare. Anelka blir flekket ned av en Neville som ikke skulle vært på banen hele kampen.

Han treffer ballen? Hva har det å si når han treffer ballen kun grunnet han måtte sparke bokstavelig talt gjennom Berba for å nå den? Å nei det har ingenting om du faller på en uheldig måte om du ikke heter Mike Dean og egentlig skulle dømt miniputter på Bjørnøya. Å Park gjør seg ikke til i det hele og store, det er poenget. Han faller. Ikke som en stokk, men som et risspisende menneske.

Anelka sin straffe er klar i etterkant ja. Jeg har ikke argumentert mot det. Jeg har argumentert for hva Dean så å reagerte på.

Lenke til kommentar

ok Alt+CTRL, du vet tydligvis en del om dette.

Men hva har det for situasjonen å si at ballen hadde gått forbi Macheda om hånden ikke var opp i lufta? dette er jo fakta.

Hadde han hatt hånden rett ned så hadde ballen gått forbi = intet mål.

Hvordan kan man da tillate målet?

Alle medier jeg leser og hører sier at det var en hands som var meget diskutabel og de fleste konkluderte med at det burde vært avblåst for hands.

Hvis man ser på Carragher sin hands mot Benfica som var soleklar hands (ballen blir skutt i hånden fra 1,5m) kontra Macheda.

Er en av de hands MÅ begge være det og motsatt.

Kan vel egentlig konkludere med at Dean var rævva (som forventet) begge veier, men at det var vi som fikk flest avgjørende situasjoner mot oss.

med "vi" mener du selvsagt de harbarka United fansen NightKeeper og deg selv?

Andre lag sine fans og bla Thomas i RedCafe mener at dommern var dårlig og det gikk begge veier.

Sett opp en vote da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...