Tha_MullE Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hei, for et par dager siden bestemte jeg meg for å partisjonere harddisken min i to deler sånn at jeg kunne installere windows på den ene av dem. Jeg har nå sikkerhetskopiert disken, partisjonert den, lasta ned windows vista 32 bit home premium, men windows vil ikke installere. Da kommer jeg til mine spørsmål: Jeg har lastet ned vista i Iso filer, fungerer ikke det? hvis det fungerer hva gjør jeg gærnt?(jeg dobbeltklikker på iso fila så disc imagen kommer opp på skrivebordet, men bootcamp finner ikke discen) Jeg har også prøvd og brenne iso filen på en dvd, men det fungerer ikke heller. kan noen hjelpe meg? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Tha_MullE Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Er det kompatibelt med bootcamp da? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Oppdateringen fra Apple for Bootcamp kom i Januar. Så ja, Windows 7 skal fungere. 64Bit/32Bit Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Kan jeg få spørre om et par ting også. Er Bootcamp både det å kunne kjøre f.eks Windows inne i OSX OG å kunne boote på det? Er det noe forskjell på det å boote på det eller å kjøre fra OSX? Ytelse f.eks? Eller er Bootcamp bare en slags bootloader ala grub? Lenke til kommentar
Tha_MullE Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Kan jeg få spørre om et par ting også. Er Bootcamp både det å kunne kjøre f.eks Windows inne i OSX OG å kunne boote på det? Er det noe forskjell på det å boote på det eller å kjøre fra OSX? Ytelse f.eks? Eller er Bootcamp bare en slags bootloader ala grub? Sånn jeg har forstått det, er at bootcampt hjelper deg bare med å boote det. Altså du kan velge om du vil kjøre med windows eller mac osx. For å kjøre windows inni i Osx trenger du et program som heter paralells. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg bare stusser litt over det at bootcamp liksom må støtte det og det operativsystemet. Om det bare er en bootloader og hardwaren er standard så burde det ikke spille noen rolle hva bootcamp støtter eller ikke. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Bootcamp er en bootloader og et driversett for maskinvaren og funksjonen det gir. Oppdateringene for W7 som du ser, tar for seg lydkort og andre maskinvareproblemer man hadde med forrige versjoner av bootcamp i W7. Så Bootcamp har sin rolle for at Windows skal fungere skikkelig med maskinen Apple har satt sammen. VMWare Fusion, Virtialbox(gratis) og Parallels Desktop fungerer flott for å kjøre Windows i OSX, og Darwine kan også brukes for å kjøre lette windowsprogammer. Lenke til kommentar
rro Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Skal du bruke Windows for å kjøre litt tunge spill, anbefales Bootcamp (pga. grafikk og ytelse). Har selv prøvd VMWare og Parallells - glem det! Bruker du Bootcamp vil spill i Windows funke utrolig bra, forutsatt at du har nødvendige ressurser (spesielt CPU, minne og grafikk). Egen erfaring på Macbook Pro (2.4 GHz Intel Core 2 Dua, 4 GB, 256 MB grafikk): - XP - Greit - Vista - Anbefales ikke (pga. Vista, ikke Mac´en) - W7 - Veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå