Gå til innhold

Har åpnet dørene (PC)

Anbefalte innlegg

dæven kor plagsomt dette "spillet" er. samme hva jeg gjør så er det gale. hvor står det skrevet at pyro er en pure defender? når jeg joiner et noob game så bør no folk takle at jeg er litt noob men jeg var faktisk litt fornøyd med 2-4-3 statts k/d/aFinnest det noen måte å mute folk med mic eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde jo vært fint med en betegnelse for spillet?

"Heroes of Newerth med åpen beta." sier meg ingenting

fra det jeg har lest i kommentarene så er det et multiplayer spill?

typisk å bare lage en artikkel uten å linke til en test eller info om spillet og "the offfcial site" suger

Lenke til kommentar

Fikk tilgang til closed beta, men den HORRIBLE spillerbasen fikk meg til å slette spillet etter kort tid. Spill merket med "noobs only" eller "first timers" er fulle av idioter som joiner i håp om at noen på det motsatte laget faktisk er en noob. Er du en noob, belag deg på mange timer med nerdrage og abuse for hver minste lille ting. Gjør du ikke ALT riktig klikker folk i vater.

HoN er fylt til randen med motbydelige møkkafolk, er du ikke en dota veteran så styr unna!!!

Lenke til kommentar

Prøvde dette første gang på TG, gikk gjennom tutorial og var klar for å spille. Jeg rakk så vidt å velge en helt før jeg ble spammet ned av folk som sa at jeg ikke hadde noe i spillet og gjøre...

Fyfaen, da ble jeg irritert!

da er du heldig du ikke har prøvd å banne helter enda. var så "heldig" å få det valget på mitt første ladder game. måtte liksom bare prøve. 

who should i ban

where is that hero

fu** you mysticon stop radom banning, noob, get out, just leav osv osv.

Lenke til kommentar

Prøvde dette første gang på TG, gikk gjennom tutorial og var klar for å spille. Jeg rakk så vidt å velge en helt før jeg ble spammet ned av folk som sa at jeg ikke hadde noe i spillet og gjøre...

da er du heldig du ikke har prøvd å banne helter enda. var så "heldig" å få det valget på mitt første ladder game. måtte liksom bare prøve.

who should i ban

where is that hero

Nå er poenget med å banne å filtrere ut irriterende/potensielt farlige heroer, hvis du skal banne, bør du vite hva du driver med, og det er din egen feil som inntok lagkapteinposisjonen når du banner ( Enten Blå eller Rosa player slot ). Så hvis du ikke vet helt hvilken heroer som er skumle, så bør du unngå å okkupere en av de to plassene når du spiller Banning Pick.

Jeg skjønner godt at lagkameratene dine ble irritert når du banner uten å vite hvem du skal banne, da kan du ihvertfall be hosten om å bytte deg med en annen spiller som er litt mer erfaren enn deg selv. Du lærer fort hvilken heroer som blir bannet ofte, men her er en liste over de mest bannede heroene, etter min erfaring:

ALLTID:

Chronos

Electrician

Disse to SKAL bannes, UANSETT.

Ofte:

Slither

Arachna

Moon Queen

Scout

Swiftblade

Pebbles

Witch Slayer

Predator

Sjeldent, men fortsatt bra å banne:

Succubus

Demented Shaman

Andromeda

Nymphora

Legionaire

Blood Hunter

Forsaken Archer

Pyromancer

Tempest

Vindicator

Accursed

Veldig sjeldent/aldri:

Pandamonium

Devourer

Kraken

Keeper of the Forest

Magmus

Wildsoul

Valkyrie

Night Hound

Wildsoul

Hammerstorm

Blacksmith

Torturer

Alle andre heroer skal du se lenge etter at de blir bannet.

En huskeregel når du banner: Se etter hvilken heroer det andre laget pleier å bruke, hvis du ser en med 1700 psr, som har Night Hound på 80%, så gudskjelov, ban Night Hound.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

PSR er poengsummen spillerene har, du får mindre PSR hvis du taper en kamp, og mere PSR hvis du vinner. Alle har en PSR rating, du kan se din egen ved å se på poengsummen under navnet ditt i en game. Du ser også hvor mye PSR du får/taper ved å vinne/tape kampen.

PSR står for Public Skill Rating.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Har spilt hon nå i over ett halvt år og spiller det enda. Hadde ikke særlig mye erfaring med dota fra før av. At det er mye klaging i hon må en bare regne med, viss du er den eneste nybegynneren på laget kommer du til å ødelegge 15-60min av spillinga til 4 andre mennesker.

For all del snakk med de på laget viss du er nybegynner, si i fra allerede før dere skal velge helter slik at de andre på laget er klar over det. Da kommer du sannsynligvis også til å slippe å få stygge kommentarer hvis du gjør noe feil, for jeg mener at hon spiller er akkurat som andre spillere, de har masse empati :) Så spør om hjelp, hør på de på laget med mer erfaring enn deg og du vil få en lettere start.

Jeg er ser på meg selv som en grei kar og vil ikke såre andre mennesker, men blir såpass påvirket hvis det er noen som bare tuller på laget at jeg kan finne på å si dumme ting midt i kampenshete. Det er vell det at spillet påvirker deg slik som gjør det så ekstra gøy å spille.

Jo mer du spiller hon jo gøyere blir det. Jeg pleier som regel alltid å spille med venner, godt sammabeid gjør alt mye lettere :)

OBS

Visst du ikke har prøvd hon før vurder nøye om du har tid til å spille det. Det tar fort et par timer vær eneste dag i uka :)

Lenke til kommentar

Åpen beta er supert, men som mange andre her nevner er communitien ræv elendig. (Stort sett, den norske communitien som holder til på hon-norge.net *reklame reklame :whistle:* er super).

Selv om det er en tøff læringskurve på spillet er det nå lagt til in-game tutorial, og ellers er det bare ett tips jeg har: Ignorer all drittslengingen hvis du kan, og spør så mye som mulig. Etter en stund vil du begynne å bli god, og da er det supergøy!

Ellers må jeg si til Romis her oppe at den listen du skrev der er temmelig upresis. Muligens den er grei i "public games" hvor man ikke har noe spesielt med teamplay (med unntak av Tempest som er den beste helten i spillet grunnet ultien sin), men hvis du spiller med folk som du snakker med på skype eller lignende så er mfor eksempel scout, moon queen, arachna og swiftblade ikke noe særlig farlige. Disse heroene er supre mot noobs, men det er ikke noe særlig problem å "countre" dem.

Lenke til kommentar

Heroes of Newerth med åpen beta.

Synes gjerne artikkelen kunne vært litt mer saftig og forklarende. Noget tynt etter min mening. Folk hadde sannsynligvis koblet litt lettere om det faktisk ble forklart at HoN (Heroes of Newerth) er den beste arvtageren til DotA (Defense of the Ancients).

who should i ban

where is that hero

Nå er poenget med å banne å filtrere ut irriterende/potensielt farlige heroer, hvis du skal banne, bør du vite hva du driver med, og det er din egen feil som inntok lagkapteinposisjonen når du banner ( Enten Blå eller Rosa player slot ). Så hvis du ikke vet helt hvilken heroer som er skumle, så bør du unngå å okkupere en av de to plassene når du spiller Banning Pick.

Jeg skjønner godt at lagkameratene dine ble irritert når du banner uten å vite hvem du skal banne, da kan du ihvertfall be hosten om å bytte deg med en annen spiller som er litt mer erfaren enn deg selv. Du lærer fort hvilken heroer som blir bannet ofte, men her er en liste over de mest bannede heroene, etter min erfaring:

ALLTID:

Chronos

Electrician

Disse to SKAL bannes, UANSETT.

Ofte:

Slither

Arachna

Moon Queen

Scout

Swiftblade

Pebbles

Witch Slayer

Predator

Sjeldent, men fortsatt bra å banne:

Succubus

Demented Shaman

Andromeda

Nymphora

Legionaire

Blood Hunter

Forsaken Archer

Pyromancer

Tempest

Vindicator

Accursed

Veldig sjeldent/aldri:

Pandamonium

Devourer

Kraken

Keeper of the Forest

Magmus

Wildsoul

Valkyrie

Night Hound

Wildsoul

Hammerstorm

Blacksmith

Torturer

Alle andre heroer skal du se lenge etter at de blir bannet.

En huskeregel når du banner: Se etter hvilken heroer det andre laget pleier å bruke, hvis du ser en med 1700 psr, som har Night Hound på 80%, så gudskjelov, ban Night Hound.

Du har tydeligvis ikke spilt mange banning picks/drafts, Romis. Du har rett i at Chronos burde bannes i hvert game, men Electrician? Dummeste jeg har hørt. De man helst vil banne er helter med overlegne AoE-spells som er vanskelige og countre. For eksempel Tempest, Hellbringer, Plague Rider, Behemoth, Jeraziah og Demented Shaman. Du nevner Scout. Scout er kanskje den letteste helten å countre. Bruk 200 gull på Wards of Relevation, eller 900 gull på Bound Eye og Scout er i 90% tilfellene helt nytteløs. Et team som har fire sterke AoE-ultier er derimot meget vanskelig å nerfe/gjøre noe med.

Dette er jo etterfølgeren til DOTA er det like mange kids som spiller non stop og klager over noobs, mens de selv har nerda og kan alle taktikkene?

Etter hva jeg har forstått etter en del gaming er dette noe som gjelder i de fleste onlinecommunities. CoD, CS, DotA, HoN - flamers vil det alltid være, whatsoever.

Lenke til kommentar

Fikk tilgang til closed beta, men den HORRIBLE spillerbasen fikk meg til å slette spillet etter kort tid. Spill merket med "noobs only" eller "first timers" er fulle av idioter som joiner i håp om at noen på det motsatte laget faktisk er en noob. Er du en noob, belag deg på mange timer med nerdrage og abuse for hver minste lille ting. Gjør du ikke ALT riktig klikker folk i vater.

HoN er fylt til randen med motbydelige møkkafolk, er du ikke en dota veteran så styr unna!!!

Skaff deg venner så er spillet plutselig gøy igjen.

Lenke til kommentar

Når det kommer til heroes som bør bannes er Zephyr ein du vil ta vekk.

I dei fleste games er det Zephyr, Chronos, Plague Rider, Jereziah, Hellbringer, Tempest som blir tatt vekk.

veldig basic så er det 2 ting som er viktig i dette spelet, Last hitting og ganks. Klarer du å last hitte meir enn motstanderen din på ein lane vil du få meir items, høgare lvl og vere klar for ganks før motstanderen.

For Melee heroes; kjøp Loggers hatchet, eit item til 225 som kan kjøpest på Outpost og hovudbase, den gjer det veldig mykje enklare å last hitte, då du vil gjera 33% meir damage til mobs, som gjer at du kan attacke trygt før motstanderen. For ranged, planlegg angrepet ditt, mobsa angriper så og så ofte, så når du står på avstand, pre fire mot mobben.

Følg med på creep statsa dine, ein gjennomsnittleg spelar vil kanskje ha 80-100 creep kills og 5-6 denies på ein game(35 minutt) Jo meir du klare jo bedre.

Courier, ein liten apekatt som kan springe mellom shop og lane for deg, du slepp å tape XP menst du henter items osv. Om du f.eks bruker Bottle(item med 3 charges som kan fyllest på ved runes eller i Well) kan du bruke courier til å fylle den opp. Wards. I begynnelsen er det greit å ha ward på 1 rune, du veit at rune spawner kvart 2 minutt(uansett når dei blir plukket) så 0-2-4-6-8 (i game time) osv. Så er det ikkje rune på plassen du wardet så er den på motsatt. Ha kontroll på runes! da unngår du at motstander får invis/dd og gjennomfører ein gank på deg/motstander. Carry/support/late game. Det seier seg sjølv at f.eks Witch slayer sin ulti ikkje er god i end game når folk er lvl 25 og har mykje hp. Då er den 1 angrep på 1000 dmg med 70sec mellom kvar gong. Ein agility hero som kun vil kjøpe items som gir raskare attack speed/meir damage/invis items vil pumpe ut 1000 damage på 3 angrep med ein attack cooldown på 1.5 angrep i sekundet. Så på 2 sekund er det 1000 damage(-armor) Hugs og at alle har litt magic armor i base stats. Så angrepet ditt på 500 magic damge vil kanskje utgjere 380 true damage.

Ikkje gi opp er mitt tips, ignorer dritt preiken og spør om tips. Mange noobs kjører på uten å spør om hjelp. Det blir ikkje godt motatt, spør du om tips til item kjøping osv vil du bli behandlet litt bedre. Om du er usikker, så la vær å initiate combat, la andre på teamet ta seg av dette og følg på med ein gong. Lykke til:)

Endret av E7ite
Lenke til kommentar

Tror jeg har spilt med Electrician 60%. Han er kjempegøy å spille. 1v1 eier han hardt stort sett alle heltene fra level 15-24 (når motstanderen er ca lik level) 5v5 er han også veldig god, men har motstanderene for mye stuns og cc generelt, blir han vanskelig å spille. Jeg vil påstå at det er han som tåler mest deng som level 25 med middels gear. Bare huske å holde magebane og fjerne debuffs som stjeler mana ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...