Gjest matrix Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hei. For en stund siden kjøpte jeg en rensekur for kroppen som skulle rense ut avfallsstoffer osv, som har hopet seg opp i kroppen. Den tok 21 dager, altså tre uker. Det kom i en brun flaske og var flytende. Skulle blande en kort av det med 1,5 liter (tror jeg) vann og drikke det spredd uteover dagen. Noen som vet hva jeg snakker om? Hva heter dette produktet? Jeg har leita og finner det ikke igjen! Evnt. andre rensekurer som funker blir jeg glad for annbefaling!! Takk takk Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Hvilke "avfallsstoffer" er det den hevder å rense ut? Kroppen klarer å rense seg selv forbløffende bra, og det er meg bekjent ingen "detox"-kurer som kan dokumentere at de virker.. Hvis de faktisk hadde virket hadde det vært en smal sak å dokumentere hvilke stoffer som ble renset ut av kroppen, så frem til de kan legge frem dokumentasjon på hvilke stoffer de renser ut velger jeg å tro at det er humbug. Lenke til kommentar
klorofylla Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Vann er det beste for å rense kroppen sammen med klorofyll tabletter/pulver. Bare pass på at du får i deg litt vitaminer også nå da, ikke bra å rense for mye. Oksekjøtt/rødt kjøtt er ikke så bra for kroppen heller hvis du spiser det.. og røyk og alkohol osv. Men det vet du sikkert Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Siden du hevder at klorofyllpulver er så bra så har du vel dokumentasjon på at det virker? Hvilke stoffer det renser ut, virkningsmekanismer og sånt?? Lenke til kommentar
klorofylla Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Siden du hevder at klorofyllpulver er så bra så har du vel dokumentasjon på at det virker? Hvilke stoffer det renser ut, virkningsmekanismer og sånt?? Ja faktisk, men du kan jo google litt så kan du se om du finner det hvis du trenger dokumentasjon the_last_nick_left. Grøntfòr er ikke tull. syre base teorien slenger med en norsk forklaring på syre/base balanse jeg fant her om dagen matrix. Lykke til med rensinga. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Tusen takk for en god latter! Den siden du linket til er noe av det mest kvasivitenskapelige tøyset jeg har sett. Det morsomste er at de kaster ut uttrykk de synes høres bra ut og det skinner så tydelig gjennom at de ikke aner hva det egentlig er. Enhver som kan litt grunnleggende kjemi/biologi/fysiologi skjønner at dette bare er sludder. Lenke til kommentar
klorofylla Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Tusen takk for en god latter! Den siden du linket til er noe av det mest kvasivitenskapelige tøyset jeg har sett. Det morsomste er at de kaster ut uttrykk de synes høres bra ut og det skinner så tydelig gjennom at de ikke aner hva det egentlig er. Enhver som kan litt grunnleggende kjemi/biologi/fysiologi skjønner at dette bare er sludder. jo værsågod en god latter forlenger livet som kjent Siden du er så skeptisk, kan jeg spørre hva du er utdannet som? Rart å møte på en som er så skråsikker hvis han har hatt endel undervisning innen bio/kjemi/fys... det er fortsatt mye som ikke er bevist innen legevitenskapen. Ærlig talt, man vet jo faktisk ikke hva alt inni en helt vanlig menneskecelle gjør engang(basic biologi-2 VGS kunnskap) Da skjønner man at det fortsatt er en hel del vi ikke vet om menneskekroppen og dens prosesser. La nå folk tro og gjøre det dem har lyst til uten at du skal overkjøre og ødelegge hele tråden. Det finnes jo leger som har spesialisert seg innen vanlig medisin og driver med alternativ medisin, så ikke kom her og si at det finnes en fasit til alt. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg er samfunnsøkonom, men kona er lege, og jeg har snappet opp nok i løpet av medisinstudiet hennes til å gjenkjenne kvasivitenskap. Siterer fra denne tråden: Haha. Det er er kvasivitenskap på sin aller beste. "Syre-base-teorien" stammer fra "Dr." Robert Young. En kjent figur blant alternative tullinger og andre suppegjøker. Robert O. Young har "utdannelsen" sin fra et ikke-godkjent, naturmedisinsk, postorde-"universitet" som heter Clayton College of Natural Health i Alabama. Så at han kaller seg doktor er selvfølgelig bare tull og vissvass. Young driver for det meste med mikroskopering av blod - og fra et enkelt blodutstryk så klarer han å se de mest utrolige ting. Ingenting er dokumentert og Young står selvfølgelig bak hele teorien selv med et paradigmeskifte han kaller "Den Nye Biologien". Teorien går altså ut på at syre er farlig, mens base er bra. Det "syrebase-teoretikerne" ofte støtter seg til er et nobelprisarbeid fra midten av 1930-årene da en eller annen oppdaget at kreftsvulster hadde surt miljø. På den tiden visste man jo veldig lite om biokjemien til kreftceller og det ble da spekulert i at disse pH-forskjellene var årsak til kreften. Det man har funnet ut for lenge siden er selvfølgelig det at kreftsvulster lager dette sure miljøet selv. De har en metabolisme som er fullstendig ute av kontroll og hva skjer når celler bruker mer energi enn de har? De begynner å produsere melkesyre. pH-idiotene har jo forsåvidt rett i at pH er viktig for kroppen. Selvfølgelig stemmer det. Det er derfor kroppen har flere intrikate buffersystemer som skal holde pHen stabil. Det mest effektive systemet er vår egen respirasjonsfrekvens og ved å puste raskt eller sakte så kan man kjapt og effektivt endre pH-en i blodet. Dette ved å puste ut eller holde igjen gassen CO2, som blir en syre når den er løst i blod. Teorien om at man skal kunne spise mat som enten blir sur eller basisk for å unngå å bli syk når man har et så kraftig og effektivt system for pusten for å regulere pH, er selvfølgelig ren, skjær idioti som kun er forbehold kvasivitenskapelige løkskaller som mangler utdanning og som likevel har et behov for å føle seg smart og opplyst. Det har jo blitt sånn idag at mange folk stoler mer på Snåsamannen, taxisjåføren og homeopaten sin enn legen. Syrebase-teorien er et godt eksempel på dette. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg leste på en slankekurboks (30days), at man kunne ha opptil 5 kg med avfallsstoffer i tarmene, som man knne få skylt ut ved å ta n detox sak som inngikk i slankekuren... Lenke til kommentar
Gjest matrix Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er ikke interessert i svar som sier at dette er tull siden jeg har prøvd før og det funka, men jeg husker ikke hva det heter, og derfor spør jeg om råd til andre eller den samme kuren. noen andre som vet hva det kan være eller som har en annen kur å anbefale? takk Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 jeg har prøvd før og det funka Gjenta etter meg: PLA-CE-BO! Lenke til kommentar
Gjest matrix Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 bump!! jeg trenger den Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Aner ikke hvilken kur du snakker om, men du kan prøve tarmskylling Tror det har en viss effekt. Lenke til kommentar
Gjest matrix Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 er det dyrt? kan man gjøre det hjemme? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hehe, du kan sikkert prøve det hjemme. Ta det gjerne opp på film, for slike ting er YouTube- materiale! Neida, du må gjøre det på en klinikk. Tror det går ut på å koble seg til slange i begge ender, hvor det går vann gjennom den orale slangen. Skal visstnok være lettere å fordøye visse matretter, hvis en har et ømfintlig fordøyelsessystem. Det er forøvrig noe nymotens greier, kalt renes som skal ha bra effekt på å rense kroppen. Har visst god effekt! Lenke til kommentar
Sink Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 http://www.akademiskweb.com/index.asp?id=71786 17a. Beskriv trinnene for klystersetting. 17b. Hvordan vil du informere pasienten om prosedyren? Informere pasienten Finne fram aktuelt utstyr Utføre håndhygiene Sørge for at pasienten ligger flatt, på venstre side og med beina lett opptrukket (underlaget skal være dekket av plast eller papir); oppfordre pasienten til å puste dypt og rolig under prosedyren Klargjøre klysteret – kroppstemperert vann tilsatt grønnsåpe eller salt i beholder som skal henge 40–50 cm høyere enn pasienten Kople rektumsonde til slange fra klysterbeholder, fylle slange og sonde med væske og påføre sonden glidemiddel Føre sonden forsiktig 4–5 cm inn i endetarmen Kontrollere at klystervæsken går langsomt inn, regulrere hastigheten i samsvar med pasientens signaler Ved større klyster, over 1 liter: hjelpe pasienten til stillingsendring underveis, fra side- til ryggleie, så til leie på høyre side og deretter tilbake til ryggleie; ca ½ liter væske føres inn i de ulike stillinger Klemme sonden av og trekke den rolig ut etter at væsken er gått inn Oppfordre pasienten til å holde på væsken i noen minutter, og deretter hjelpe ham over på toalett eller bekken Sørge for at pasienten har mulighet for å tilkalle hjelp om du forlater ham på toalettet eller på bekkenet Tilby pasienten hjelp med vask nedentil Ivareta håndhygiene Dokumentere type klyster og effekten av klystersettingen Er vel en måte å gjøre det på hjemme? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hvis du er interessert i dette kan du lese litt mer på denne siden (engelsk): http://tinyurl.com/tarmdetox På apoteket får du tak i Coloplast-sett med pose med strupbar slange og tupp. Hvis de ikke har det inne kan de bestille det til deg. Settet koster noen hundrelapper men er gjenbrukbart. Vær nøye med hygienen og bruk renset/destillert vann. Hvis man er helt fersk på dette er det svært lurt å begrense væskemengden og ikke bruke mer enn 1 liter for en voksen person og ha det kroppstemperert, alså 37 grader. La væsken bruke god tid på å fylle opp tarmen mens du ligger på siden, og prøv å hold det inne i rundt 15 minutter mens du masserer magen i store sirkler mot klokka for å jobbe med tykktarmen. Får du tømmerefleks som begynner å bli litt ubehagelig spreng, spesielt med kaffeklyster (bruk 3 spiseskjeer organisk filtermalt kaffe som småkokes i 15 minutter og avkjøles til kroppstemperatur), så kan det være lurt å begynne å tenke på nærmeste toalett og rolig manuvrere seg dit. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hei. For en stund siden kjøpte jeg en rensekur for kroppen som skulle rense ut avfallsstoffer osv, som har hopet seg opp i kroppen. Den tok 21 dager, altså tre uker. Det kom i en brun flaske og var flytende. Skulle blande en kort av det med 1,5 liter (tror jeg) vann og drikke det spredd uteover dagen. Noen som vet hva jeg snakker om? Hva heter dette produktet? Jeg har leita og finner det ikke igjen! Evnt. andre rensekurer som funker blir jeg glad for annbefaling!! Takk takk Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hei. For en stund siden kjøpte jeg en rensekur for kroppen som skulle rense ut avfallsstoffer osv, som har hopet seg opp i kroppen. Den tok 21 dager, altså tre uker. Det kom i en brun flaske og var flytende. Skulle blande en kort av det med 1,5 liter (tror jeg) vann og drikke det spredd uteover dagen. Noen som vet hva jeg snakker om? Hva heter dette produktet? Jeg har leita og finner det ikke igjen! Evnt. andre rensekurer som funker blir jeg glad for annbefaling!! Takk takk Den heter Detox rensekur, fåes kjøpt på nesten alle helsekostbutikker. http://www.life.no/tema/rensendeogvanndrivende.aspx Lenke til kommentar
Gjest Gaut Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jesus christ dere blir lurt for penger. Det er unødvendig å en gang lese om produktene for å høre at det er humbug uten vitenskapelige bevis. Ordet "Detox" er et faresignal som lyser bullshit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå