Gå til innhold

Oppsett til i7 930 maskin med ATI 5970. makspris 20000

Anbefalte innlegg

Hei! La isted inn følgende bestilling på dustin:

KABINETT:CORSAIR FULLTOWER OBSIDIAN 800D EATX BLACK

PSU: CORSAIR HX 1000W ATX12V 2.2 / EPS12V

HK:ASUS P6X58D PREMIUM X58 S-1366 ATX

CPU: INTEL CORE I7 930 2.8GHZ 8MB S-1366

CPU-KJØLER:CORSAIR HYDRO SERIES H50 LIQUID COOLING

GPU: XFX RADEON HD5970 BLACK EDITION 2GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

RAM:CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC12800 1600MHZ CL9 (3X2GB)

HD1:INTEL X25-M 80GB 2.5 SATA/300 MLC 34NM

HD2:WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 1.5TB SATA/300 64MB

Resten av delene har jeg.

Ser dette greit ut, eller ville dere ha skiftet noen deler?

Har hele påsken på å endre ordren, om det kommer inn noen smarte tips :)

Setter ett pristak på 20 000,-

nåværende pris: ~19300,- (inkluderer trådløst nettverkskort, dvd-brenner og kjølepasta i tillegg)

tenkte litt på å kjøre 2stk 5870 i crossfire, men trur det heller litt imot å kjøre med 1stk 5970, og kjøpe en til, når prisen synker.

Grunnen til 1000W PSU er pga mulige framtidige utvidelser.

Kan legge til at maskinen skal i hovedsak brukes til spilling, photoshop og musikkomponering.

Takker for svar! :yes:

Edit: valgte I7 930 istedenfor I7 920

Infernic

Endret av infernic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra oppsett har vurdert og kjøpe de selv :yes:

men skifter ut harddisken den skulle vist ver bedre

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

? angående den Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler,er det nødvendig med kjølepasta eller blir de smør på flesk,eller mye gris.

utifra videoen var det vist smaksak :hmm:?

Lenke til kommentar

Hei.

Oppsettet her er absolutt nydelig;)

Men med ett slikt oppsett meina eg at man bør gå for nokken RAM brikker som har høgare frekvens. Og ja frekvensen har en del å sei på RAMen, det er jo denne som bestemmer kor fort RAMen skal klare å behandle dataen.

Eg er jo Kingston fan rett igjennom, har aldri brukt nokke anna enn det og er jo ganske fornøgd med produkta eg har hatt. Så eg vil anbelfale å kjøpe Kingston, meir nøyaktig denne:

Kingston DDR3-2000 HyperX TC 6 GB

https://prisguiden.no/produkt/107510

Denne kjører 2000MHz og har også livsgaranti om nokke skulle skje;)

Du kan gå for for Corsair sin 2000MHz modell, men da må du opp 600kr i pris, det er ikkje store forskjellen på desse to setta, så e vil sei att det ikkje er nødvendig å bruke 600kr meir på å få 0,1 sekund raskere pc eller 0,2Fps bedre.

Er også enig med "frank b", ville heller gått for Samsung sin F3 på 1TB;)

TheWollo

Lenke til kommentar

Frekvens har da ingenting å si på fpssen, TheWollo. Man får samme FPS om man har 1333Mhz ram og om man har 2000mhz. Tviler uansett på at du får brukt det om du ikke overklokker. Tror ikke det skal komme emd slike råd, om du ikke vet hva du snakker om (noe jeg liker og tro jeg vet noe om).

Det som betyr noe, er hvor rask brikkene er (f.esk mine er CL 8-8-8-24). Du får garantert ikke brukt 2000Mhz fra brikkene uansett. En kvart FPS mer i spill, haha. Er det riktig skal jeg aldri ha meg på datadelen av forumet igjen, for da har jeg ikke hengt helt med i timen :cool:

Lenke til kommentar

Frekvens har da ingenting å si på fpssen, TheWollo. Man får samme FPS om man har 1333Mhz ram og om man har 2000mhz. Tviler uansett på at du får brukt det om du ikke overklokker. Tror ikke det skal komme emd slike råd, om du ikke vet hva du snakker om (noe jeg liker og tro jeg vet noe om).

Det som betyr noe, er hvor rask brikkene er (f.esk mine er CL 8-8-8-24). Du får garantert ikke brukt 2000Mhz fra brikkene uansett. En kvart FPS mer i spill, haha. Er det riktig skal jeg aldri ha meg på datadelen av forumet igjen, for da har jeg ikke hengt helt med i timen :cool:

Her skal eg ikkje sei att eg har skikklig peiling på RAM, derfor tok e me en tur på forskjellige sider og las tester. Det er her eg har tatt min informasjon fra. Eg lika å tru at alle dei som jobba med å teste slike ting har meir peiling enn ka du he;)

TheWollo

Lenke til kommentar

Jaja..

Eg veit at det eg sa var VELDIG basic, men eg har gått i fella før og gått for langt inn i ting så det vart for komplisert og han som ville ha svar skjønte ikkje den drit. Eg veit eg kunne gått meir grundig inn på det her me RAM, men mange av dei som starta en tråd her inne kan ikkje så masse, derfor prøva e å berre forklare ting ganske basic. Også i tillegg så kan ikkje e så masse om RAM sjøl og ville vell helst ikkje skrive nokke forferdelig feil. Men du er enig i att jo høgere MHz RAMen har jo bedre yt den, og selvfølgelig så kjem CAS latency (CL) og endel andre ting som påvirka ytelsen. Dette ville eg ikkje gå inn på, stor sjangse for at han/ho ville skjønt det, også er klokka kvart på 6 om morgenen så det e ganske limitert ka e gidd å legge i et forum innlegg så tidlig:p

TheWollo

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette ser bra ut :thumbup: Du trenger ikke kjølepasta til Corsair H50 da den som følger med (Shin-Etsu) er meget bra. Angående RAM, har ikke minnefrekvens så mye å si til annet enn benchmarks når det gjelder ytelse, men om du skal overklokke er det viktig med RAM som kan yte på 1600 mhz+. Cas Latency er timingene til RAM brikkene og jo lavere tall der jo bedre. Du vil heller ikke merke stor forskjell her, da det er AMD systemer som har mest nytte av "thightere" timings. Dette kan du uansett overklokke selv. Hadde jeg vært deg ville jeg gått for 6 gb 1600mhz Cl8 RAM. Corsair Dominators er et bra valg da de ikke er særlig overpriset i forhold til andre norske RAM priser. ASUS, Saphire og Gigabyte er bra skjermkort valg og jeg ville styrt unna XFX. Alle 5970 er fortsatt referanse så det har egentlig ikke så mye å si, gå for det med best garanti og service. Ellers ser dette bra ut med unntak av harddisk. Ville heller valgt Samsung Spinpoint F3 eller Western Digital Caviar Black (Green er heller for servere osv.). Når det gjelder kjøling har du plass til 3x 120mm vifter i toppen av kabinettet hvor det skal festes radiator om du vannkjøler. Corsair anbefaler å mounte H50'en som intake (altså at den suger luft inn til kabinettet), men dette er lite anbefalt av de fleste. Kjøp 2x Scythe Gentle Typhoons 120 mm (pass på å velge de med 1500 rpm eller mere) da disse passer bra som Push/Pull vifter til H50'en din. Som sagt, drit i hva Corsair sier og monter den som exhaust i stedet. CPU tempraturene vil kanskje bli et par grader høyere, men temperaturen ellers i kabinettet ditt vil synke. Se for deg at den blåser den varme radiatorluften inn på alle komponentene dine så forstår du hva jeg mener. Om du velger å gå for Push/Pull som jeg nevnte er det anbefalt å kjøpe 4 ekstra skruer så du får montert viftene skikkelig. For ca. 30 kr eller noe kan du få kjøpt det her: http://www.modelfixings.co.uk/unc_cap_screws.htm

(Du skal ha de som heter 6-32 1 1/4 (modellnummer MF-SC246). Butikken leverer med brevpost til Norge og det tar ca. 5 dager. Veldig god service.

Gi beskjed om det er noe mer du lurer på :)

Håper dette hjelper deg :yes:

Mvh Martin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...