bartimeus25 Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Jeg bumper denne tråden. Er det noen som har flere erfaringer å komme med? Gjerne de som har studert. Jeg bumper denne tråden. Er det noen som har flere erfaringer å komme med? Gjerne de som har studert. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg bumper også denne tråden. Er det noen som har erfaring med studentboligene i ås? Jeg og dama vurderer studenboliger for par: KLIKK. Noen med erfaring fra det? Hvor er det beste stedet å bo i Ås mtp. studentboliger? Lenke til kommentar
Turbosauen Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Av de du har der ville jeg kanskje valgt kajaveien 15. Den ligger midt i mellom sentrum og UMB, og er naboen til Samfunnet, og dermed også fotballbane og volleyballbane. Dersom du vil til Drøbak eller Ski så er det busstopp 30m utafor. Så vidt jeg husker er det heller ikke lenge siden leilighetene ble bygd. Velger du Pentagon er det kanskje litt mer usentralt, litt lenger til matbutikk f.eks, men ikke krise (noen par hundre meter mer til matbutikk og buss, ca like langt til UMB). Lenke til kommentar
kimla Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Takker for svar Turbosauen Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Jeg bumper også denne tråden. Er det noen som har erfaring med studentboligene i ås? Jeg og dama vurderer studenboliger for par: KLIKK. Noen med erfaring fra det? Hvor er det beste stedet å bo i Ås mtp. studentboliger? Så kjekt da .Hva er det dere kommer til å studere? Hadde vært kjekt å vite Jeg selv kommer forhåpentlig vis gå på Kjemi og bioteknologi linja. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Personlig har jeg søkt Molekylærbiologi og biologisk kjemi på UiO som førstevalg. Kjemi på UMB er på andrevalg. Dama har matvitenskap på UMB som førstevalg, derfor vi lurte på å bo i Ås Lenke til kommentar
NES Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg har ikke studert ved UMB men har vært der en del pga leste sammen med en som gikk der. Fik inntrykk av det som på ganske høyt faglig nivå. Lite bondestemning synes jeg i hvertfall og jeg er født og oppvokst i Oslo Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Jeg har ikke studert ved UMB men har vært der en del pga leste sammen med en som gikk der. Fik inntrykk av det som på ganske høyt faglig nivå. Lite bondestemning synes jeg i hvertfall og jeg er født og oppvokst i Oslo Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Mener du å si at de fra UMB du leste med lå på et veldig høy faglig nivå? Eller takk for svar=) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Skolen og utdanningen hadde ett faglig høyt nivå. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Faglig: Bra, det beror veldig på foreleseren. Slik jeg ser det, som går siv.ing, har vi veldig bra matteforelesninger og fysikkforelesninger, inf-forelesningene er rett og slett helt bedritent revva. Generelt syns jeg det faglige nivået er ganske bra. Jeg har også det inntrykket at UMB-studenter stiller sterkt i jobbsammenheng. Studentmiljøet: Studentmiljøet er veldig bra, men det krever at du engasjerer deg. Utelivet: For å være helt ærlig er det møkk i forhold til andre byer. Det finnes et utested og det er samfunnet. Du treffer også gjerne de samme folkene. Lenke til kommentar
Ehtele Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hei, jeg har studert på UMB, og bodd i Ås i over 4 år. Trives du i grå i asfaltbelagte gater med høye bygninger hvor enn du går, så er kanskje ikke Ås stedet. Hvis du derimot synes det er greit å se skog og grønne enger hver dag, men likevel ha kino, storsenter, fornøyelsespark, Macern og grønnsaks-sjappa drevet av en fyr med navn Ahmed(?) i 10 min omkrets med bil, så er Ås stedet for deg. Har du ikke bil? Ikke noe problem, med de pengene du sparer på bolig i.f.t. Oslo-studentene, så kan du kjøpe deg en. Gidder ikke jobbe ved siden av studiene, sier du? Det går alltids en sykkel, tog eller buss til ovennevnte steder. Har du unger? Da er også Ås stedet. Her er lekeplassen med resten av student-barna rett utenfor. @kimla: skulle dere etterhvert tenke på unger, så gikk overføring fra par-leilighet til familieleilighet smertefritt for oss, og det før ungen var født. Utlendinger, sier du? Vet ikke helt hva du mener, men ja, det finnes mørkhudete her, hvis man blir redd av å se dem, så er det nok best å holde seg til indre Kvinesdal. De fleste mørkhudete er studenter, og dermed skikkelige folk. Wannabe-ghetto ungdommen som går på Ås VGS, plager meg mer, men det er bare fordi jeg synes bad attitude og sagging er plagsomt stygt... Kort oppsummert: Ås har bondefølelse, men er likevel sentralt. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Ethele: Unger blir det nok ikke med det første Men leilighetene for par i Kajaveien så bra ut, samt at det virker som om det er en del private utleieleiligheter for studenter generelt der, og mange er ute etter par som kan leie virker det som. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå