bartimeus25 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hei , er det noen som har erfaringer med studentboliger i Ås ved Universitetet for miljø- og biovitenskap (UMB)? Er det noen som kan bekrefte at Ås er bra studentby? Håper for svar Lenke til kommentar
nanio Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Hei! Jeg går selv ikke på UMB, men har flere venner som gjør det. Ifølge dem er byen der litt ..bondete, men det betyr ingenting. Selve universitetet og deres campus er veldig moderne (og estetisk samtidig o_O) samt at det er veldig mange internasjonale studenter der. Dette gir universitetet ett veldig variert miljø, det er også omgitt av natur noe som bare er bra. Blir ikke campusen (som sagt mange utelandske studenter og veldig variert campus) er det bare 45 min med tog til Oslo : ) Lykke til! PS: Min venn studerer til å bli en sivilingeniør, gikk ut av videregående med nesten 6 i alt, og syntes kvaliteten på studiet er meget god. Endret 1. april 2010 av nanio Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Hei! Jeg går selv ikke på UMB, men har flere venner som gjør det. Ifølge dem er byen der litt ..bondete, men det betyr ingenting. Selve universitetet og deres campus er veldig moderne (og estetisk samtidig o_O) samt at det er veldig mange internasjonale studenter der. Dette gir universitetet ett veldig variert miljø, det er også omgitt av natur noe som bare er bra. Blir ikke campusen (som sagt mange utelandske studenter og veldig variert campus) er det bare 45 min med tog til Oslo : ) Lykke til! PS: Min venn studerer til å bli en sivilingeniør, gikk ut av videregående med nesten 6 i alt, og syntes kvaliteten på studiet er meget god. Takk for respons Er det noen flere som har noe å si? Jeg føler det er lite folk som søker til UMB, det kan vel henge med at det er Norges minste universitet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Vel, det er bare 5 år siden skolen het "Norges Landbrukshøgskole", så det tar vel tid å bygge opp et nytt rykte. Lenke til kommentar
Turbosauen Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg har vokst opp på Ås, men hadde aldri noe særlig kontakt med studentene, så kan ikke si noe om det miljøet. VGS-elever hadde naturlig nok begrenset kontakt med studentene. På kvelden/helgene så holder vel samfunnet åpent som eneste utested-alternativ for studentene, men du skal ikke se bortifra at du like gjerne ender opp på en hjemmefest. Man hører vel støtt og stadig om noen skikkelige fester på Pentagon (studenthyblene). Om det er et kjedelig bondeområde eller ikke, er jeg for inhabil til å svare på. Men jeg kan ihvertfall hjelpe deg ut litt, i samarbeid med gulesider. Du ser jo selv at det er nok av jorder å ta av. Pluss at jeg uheldigvis gjorde sirkelen rundt sentrum ALT for stor (if you catch my drift). På pluss-siden så er det ganske små avstander da, jeg vil tro at de aller fleste studentene bor i området rundt pentagon eller i boligfeltet rett nord for samfunnet (som jeg presterte å feilstave på kartet). Altså vil det meste ligge innenfor en sånn 5-600 meter, kanskje med unntak av matbutikk, som du må til sentrum for å finne. Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Jeg har vokst opp på Ås, men hadde aldri noe særlig kontakt med studentene, så kan ikke si noe om det miljøet. VGS-elever hadde naturlig nok begrenset kontakt med studentene. På kvelden/helgene så holder vel samfunnet åpent som eneste utested-alternativ for studentene, men du skal ikke se bortifra at du like gjerne ender opp på en hjemmefest. Man hører vel støtt og stadig om noen skikkelige fester på Pentagon (studenthyblene). Om det er et kjedelig bondeområde eller ikke, er jeg for inhabil til å svare på. Men jeg kan ihvertfall hjelpe deg ut litt, i samarbeid med gulesider. Du ser jo selv at det er nok av jorder å ta av. Pluss at jeg uheldigvis gjorde sirkelen rundt sentrum ALT for stor (if you catch my drift). På pluss-siden så er det ganske små avstander da, jeg vil tro at de aller fleste studentene bor i området rundt pentagon eller i boligfeltet rett nord for samfunnet (som jeg presterte å feilstave på kartet). Altså vil det meste ligge innenfor en sånn 5-600 meter, kanskje med unntak av matbutikk, som du må til sentrum for å finne. Hei, takk for hjelpen Jeg lurte på om du kunne svare på noen spørsmål med tanke på at du har vokst opp der: 1) Hvordan er været der? Er det noe under greit året rundt? Regner det mye? Er det varmt om sommeren? 2) Hvordan er sentrum? Er det nok kaffer , restauranter , butikker, matvarebutikker osv, sånt at jeg trenger ikke reise helt til Oslo? 3) Hvordan er folk der? Er det mange utlendinger? 4) Hvordan er priser på varer og sånt? Er det billigere enn Oslo? 5) Hvordan er det med aktiviteter? Er det nok av tilbud? Dette var mange spørsmål , men håper du tar deg tid å svare. Du skjønner jeg vurderer om jeg skal studere der neste år. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg henger meg på tråden her. Jeg og dama havner kanskje i Ås etter sommeren og da er det kjekt med litt info. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 1. Været er bra, som sagt 30min med tog fra Oslo. Normal østlands vær. 2. Bra tilbud med mat, og du kan spise varm mat på skolekantinene ellers er det noen spisesteder og kafeer rundt i sentrum. Men klær og slikt anbefaler jeg å dra til Ski eller Oslo. Ski er 5 min unna med tog. Der har de alt. 3. Få utlendinger, stort sett mastergradsstudenter. 4. Priser på hva? Mat er som alle andre steder. 5. Studentsamfunnet har nok av tilbud, selve Ås, nei. Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 1. Været er bra, som sagt 30min med tog fra Oslo. Normal østlands vær. 2. Bra tilbud med mat, og du kan spise varm mat på skolekantinene ellers er det noen spisesteder og kafeer rundt i sentrum. Men klær og slikt anbefaler jeg å dra til Ski eller Oslo. Ski er 5 min unna med tog. Der har de alt. 3. Få utlendinger, stort sett mastergradsstudenter. 4. Priser på hva? Mat er som alle andre steder. 5. Studentsamfunnet har nok av tilbud, selve Ås, nei. Hei, takker for svar Kan du fortelle hvordan østlandsvær er. Jeg har aldri vært på østlandet. Sånt ca grader om vinteren og sommeren? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Varmt når det skal varmt og kaldt når det skal være kaldt. Jeg vet ikke hvor du er ifra så blir vanskelig å sammenligne med hva du er vant med. Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Varmt når det skal varmt og kaldt når det skal være kaldt. Jeg vet ikke hvor du er ifra så blir vanskelig å sammenligne med hva du er vant med. Jeg er fra Rogaland, eller mer presist fra Karmøy. Jeg er vant med Stavanger type vær, hvis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Mye mindre regn. Og som sagt det er mye større skiller på årstidene. Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Mye mindre regn. Og som sagt det er mye større skiller på årstidene. Det høres bra ut. Hvordan ville du si det er sammenlignet med Trondheim? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Ikke så godt kjent med trheim, bare vært der noen få ganger. Men været bør ikke ha noe for si valg av studiested med mindre du skal til Bali. Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Ikke så godt kjent med trheim, bare vært der noen få ganger. Men været bør ikke ha noe for si valg av studiested med mindre du skal til Bali. Hvorfor skal det ikke ha noe å si? Været påvirker meg både mentalt og fysisk. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg kommer ikke til å sitter 24/7 inne hele dagen. Som du vet så foregår det meste av aktiviteter ute og det hadde vært kjekkere hvis det var varmere ute. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Det er mange fritidsfolk på UMB, ikke vær en pyse. Lenke til kommentar
Turbosauen Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg bor jo i Trondheim, og de gangene jeg lengter hjem til Ås er det på grunn av været for å si det sånn. Ikke dermed sagt at det er sydenferie å være hjemme på Ås igjen, men i min hukommelse er det ihvertfall betydelig bedre vær på Ås enn i Trondheim. Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Jeg bor jo i Trondheim, og de gangene jeg lengter hjem til Ås er det på grunn av været for å si det sånn. Ikke dermed sagt at det er sydenferie å være hjemme på Ås igjen, men i min hukommelse er det ihvertfall betydelig bedre vær på Ås enn i Trondheim. Dette var det jeg ville høre. Tusen takk , nå har du overbevisst meg om å velge ås. Er det noe mer du har å tilføre om ås? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Om du er glad i sixpence og vester, er Ås stedet for deg. Samt piper. Piperøyking er et must. Ja. Det er en litt bondete skole, men alle de jeg kjenner som har vært innom, er meget fornøyd. (De er riktignok barn av bønder, da. Ha ha.) Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Om du er glad i sixpence og vester, er Ås stedet for deg. Samt piper. Piperøyking er et must. Ja. Det er en litt bondete skole, men alle de jeg kjenner som har vært innom, er meget fornøyd. (De er riktignok barn av bønder, da. Ha ha.) Ja det var da veldig objektiv syn , not Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå