iver89 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Da jeg var i Bergen (kom hjem for to timer siden faktisk) kom jeg forbi en tilhenger hvor det lå noe løv, en presening, noen plankerester osv. I tillegg lå det en "Akai Digital Hi-Fi Mini System AC-MX66". Denne tok jeg seff opp, for selv om den var ødelagt var det mange deler jeg kunne bruke på den. Det eneste kjipe er det at i tilhengeren var det også masse regnvann, noe som også hadde kommet oppi stereo annlegget. Så nå tør jeg ikke å plugge stikkontakten i, selv om jeg har utrolig lyst. Jeg har tørket greia i 20 minutter med en hårtørrer som jeg satte fast i en lampe på 30 cm avstand. Den er ikke noe våt lenger, og ser helt grei ut, ingen rust og slikt (sikkert hevet ganske nylig). Tror dere jeg kan sette i pluggen, eller vil noe fryktelig skje da? Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 la den tørke helt før du plugger i. Med litt flaks kan den virke, vann er ikke det verste en kan få i elektronikk cola og annet sukker kliss er mye verre. Sett den på varmekablene på badet og plugg den i i morra Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 jøsses, det var rask respons! den har tørket siden klokken 10 i går kveld, er den ikke tør nok da? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 prøvde den nå, og det gikk! det kjipe er det at cd-spilleren ikke funker (står bare "noDISK" på diskplayet), at kvaliteten på lyden er nede på spebarnsnivå og at backlighten på displayet ikke funker. ja, ja, så var det en grunn til å den var kastet da. jeg kan i hvert fall bruke noen av delene. tenkte jeg kanskje kunne bruke fronten i et kabinett jeg planlegger å bygge. CD-ROM der hvor cd-spilleren var, 20x2 lcd skjerm, volum og slikt til rheobus, knapper til pcen osv. dessuten kan lesehodene fra kassettspillerene (det er to spillere faktisk) brukes til sånn kassett som man kan koble til cd-spilleren og sette inn i stereon i bilen. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 hva skal du med noe sånt skrap, det er vel ikke uten grunn at det har blitt kastet??? Kast DET! Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 kast det? hva er det for slags holdning! Kan jo bruke transformatoren, diverse komponenter osv. Fronten skal jeg som sagt bruke i mitt neste kabinett, passer helt perfekt da jeg slipper å lage mine egne hull til LEDs og slikt, som da sikkert hadde blitt veldig stygt. Lenke til kommentar
Foreverhere Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 laserlinsa? ofte det hjelper på til å finne cd-en om det er støv eller om unger har kommet borti med brødskiver med sjokopålegg osv... om det ikke hjelper så er laseren sikkert utslitt, laser er forbruksvare. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 vel, nå er jo hele greia demontert da, og det var egentlig ikke meningen at noen av tingene skulle brukes til noe spesielt. BTW: WHOHO! 1000 innlegg, blir jeg "erfaren poster" da eller? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 vel, nå er jo hele greia demontert da, og det var egentlig ikke meningen at noen av tingene skulle brukes til noe spesielt. BTW: WHOHO! 1000 innlegg, blir jeg "erfaren poster" da eller? nei Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 okey, da. for jeg har skjekket, og jeg er nå storposter! Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Off Topic: hmz .. Iver : Du har nå skrevet 6 av 9 innlegg på denne posten eller av 10 siden jeg skriver dette nå men gratulerer med tittelen storposter Lenke til kommentar
Novec Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Smikk på pung, Iver... Dette burde du tatt med deg til off-topic. Skjer det forøvrig noe med anlegget ditt, eller rettere sagt delene av det? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 vel, har laget ferdig den dere kassetten som jeg kan koble til en CD-spiller f.eks. Og siden det er to kassettspillere, altså 2 kassetthoder, kan jeg lage meg en til. Knottene til volum, bass og slikt skal jeg bruke i rheobusen min. Ellers ligger vel bare kassa her, åpen og med alle ladningene tytende ut. BTW: Hva betyr "smikk på pung"? Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Det er en avstraffelse. Du fortjener en smekk på pungen("skinnposen" med testikler inni ). Dette fordi han mente du skulle posta i off-topic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå