Gå til innhold

Mini Stereo annlegg som har ligget i vann

Anbefalte innlegg

Da jeg var i Bergen (kom hjem for to timer siden faktisk) kom jeg forbi en tilhenger hvor det lå noe løv, en presening, noen plankerester osv. I tillegg lå det en "Akai Digital Hi-Fi Mini System AC-MX66". Denne tok jeg seff opp, for selv om den var ødelagt var det mange deler jeg kunne bruke på den.

Det eneste kjipe er det at i tilhengeren var det også masse regnvann, noe som også hadde kommet oppi stereo annlegget. Så nå tør jeg ikke å plugge stikkontakten i, selv om jeg har utrolig lyst.

Jeg har tørket greia i 20 minutter med en hårtørrer som jeg satte fast i en lampe på 30 cm avstand. Den er ikke noe våt lenger, og ser helt grei ut, ingen rust og slikt (sikkert hevet ganske nylig).

Tror dere jeg kan sette i pluggen, eller vil noe fryktelig skje da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvde den nå, og det gikk! det kjipe er det at cd-spilleren ikke funker (står bare "noDISK" på diskplayet), at kvaliteten på lyden er nede på spebarnsnivå og at backlighten på displayet ikke funker. ja, ja, så var det en grunn til å den var kastet da. jeg kan i hvert fall bruke noen av delene.

tenkte jeg kanskje kunne bruke fronten i et kabinett jeg planlegger å bygge. CD-ROM der hvor cd-spilleren var, 20x2 lcd skjerm, volum og slikt til rheobus, knapper til pcen osv. dessuten kan lesehodene fra kassettspillerene (det er to spillere faktisk) brukes til sånn kassett som man kan koble til cd-spilleren og sette inn i stereon i bilen.

Lenke til kommentar

kast det? hva er det for slags holdning! Kan jo bruke transformatoren, diverse komponenter osv. Fronten skal jeg som sagt bruke i mitt neste kabinett, passer helt perfekt da jeg slipper å lage mine egne hull til LEDs og slikt, som da sikkert hadde blitt veldig stygt.

Lenke til kommentar

vel, har laget ferdig den dere kassetten som jeg kan koble til en CD-spiller f.eks. Og siden det er to kassettspillere, altså 2 kassetthoder, kan jeg lage meg en til. Knottene til volum, bass og slikt skal jeg bruke i rheobusen min.

Ellers ligger vel bare kassa her, åpen og med alle ladningene tytende ut.

BTW: Hva betyr "smikk på pung"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...