Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

For tidlig å legge om til sommerdekk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke rett etter påske man "skal" bytte da?

Det er IKKE lov å kjøre med piggpekk ETTER mandag etter 1. påskedag tror jeg det var :p

EDIT: Dessuten har det vært tørt og plussgrader her i snart 2 uker :)

Endret av Svirre91
Lenke til kommentar

I kveld/natt kom nullføret tilbake til Trøndelag, så ikke bytt enda! Sykt glatt!

Hvor kjører du?

Kjører hver dag E6 nordover og inn til Trondheim, og skal nok legge om i helgen da det begynner å bli fine veier nå. Men klart, man må være oppmerksom på at det kan være glatt.

Lenke til kommentar

I kveld/natt kom nullføret tilbake til Trøndelag, så ikke bytt enda! Sykt glatt!

Hvor kjører du?

Kjører hver dag E6 nordover og inn til Trondheim, og skal nok legge om i helgen da det begynner å bli fine veier nå. Men klart, man må være oppmerksom på at det kan være glatt.

Slik var det "overalt" i Sør-Trøndelag (Orkdal, Tiller, Heimdal, Moholt) hvertfall i går kveld/natt. Ekstremt glatt! Selvmord med sommerdekk på det føret.

Er ikke sånn nå tror jeg, er vel en 3 plussgrader nå, men ville venta litt med å legge om jeg da.

Lenke til kommentar

Er det ikke rett etter påske man "skal" bytte da?

Det er IKKE lov å kjøre med piggpekk ETTER mandag etter 1. påskedag tror jeg det var :p

EDIT: Dessuten har det vært tørt og plussgrader her i snart 2 uker :)

Det er første mandag etter 2. påskedag som er "regelen". Så fra Nord-Trøndelag og sørover, så er det mandag 12 april som er siste frist. Unntaket er jo selvfølgelig hvis det fortsatt er glatt som følge av is og/eller snø.

Sjølv har jeg tenkt å skifte på søndag. Hørt været skal bli bra da, så da blir det sommerdekk og bilvask :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...