myhken Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg holder fortsatt en knapp på at det kan hjelpe om du skaffer deg Windows XP Home som fulgte med pcen. Og kanskje ikke SP3...kanskje begynt med SP1 eller noe, og heller oppdatert om det funker. Bare for å utelukke at kanskje SP3 har noe med saken å gjøre. Vil fortsatt minne folk om at han faktisk bruker en piratkopiert "hjemmemekket" Windows XP Pro versjon. Hadde han brukt en piratkopiert original versjon, så kunne vi utelukket eventuelt feil med selve OS. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Du viser jo et screenshot av en unknown NVNET device med spørsmålstegn. Oppdater den også med driver manuelt via device manager. Kan jo være at denne blokkerer vidrere deteksjon av nettverksenheter som din trådløse. Du kan også høyreklikke på den og velge uninstall - deretter reboote PCn. Lenke til kommentar
tweakMan Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Jeg har XP Pro SP3 CD (mai 2008) ALLER siste xp pro 32 bit gitt ut av MS, original selvsagt!! Anbefales på det varmeste! Men selv denne mangler ca 50 - 60 oppdateringer som har kommet i ettertid... Kort sagt... det er mulig å lage seg en SP4 om ett par mnd ved å slipstreame inn det siste fra MS Microsoft altså, de holder koken med XP!!!! Det å bruke uoriginale eller hobbymodda xp saker er en dårlig ide spør du meg... Jeg ville anbefale deg å sette deg inn i driver og oppdaterings-slipstreaming og generert en "fresh" cd-r eller dvd-r med utgangspunkt i en originalcd... Slipstream inn ting og tang. Installer med denne. Da tror jeg problemet her er fortere løsbart! Eller kjøp original cd'n... billigere... Det er nemlig slik, visse av oss kan gjøre det utroligste på våre egne pc'er med XP, og kanhende en av disse la ut denne 2010 XP saken, når vi skal drive å få dette til å funke på våre egne pc'er, er ting ikke nødvendigvis like lett... kanskje denne 2010 utgaven har ett eller annet ved seg som gjør at det på en packard Bell blir problem... mvh Endret 2. april 2010 av tweakMan Lenke til kommentar
eple10 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Du viser jo et screenshot av en unknown NVNET device med spørsmålstegn. Oppdater den også med driver manuelt via device manager. Kan jo være at denne blokkerer vidrere deteksjon av nettverksenheter som din trådløse. Du kan også høyreklikke på den og velge uninstall - deretter reboote PCn. Prøvde det nå, ikke noe særlig fremgang. Fikk opp en feilmelding når jeg prøvde å oppdatere driveren. Når jeg disablet spørsmålstegnet og rebootet, fikk jeg opp melding om at pc'n hadde funnet ny hardware, en USB wireless adapter. Jeg har såvisst ingen usb tilkoplet wireless adapter, så dette skjønner jeg null av. Se bilde Lenke til kommentar
tweakMan Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Ikke velg å installere driveren via "har funnet ny hardware" ... Skipp denne og bruk "behandle" og ha driveren på en cd-r!!!! Dette funker mye bedre for problematiske situasjoner!!! Det at den dukker opp som usb adapter kan simpeltent bare være at den har en pci irq posisjon fra usb område... er dette tilfelle kan du prøve å re-istallere chip set driveren som kontrollere dette.... Noen ganger er det også displaydriveren som har kontroll... Prøv å re-installere denne, via "behandle" ... Om du HAR rett driver, vil man av og til måtte gjøre følgende: Avinstaller display og chipset driverne, sdå re-boot. 1. legg chipset, display OG wireless driveren på SAMME CD-R i kataloger som de original lot seg "unzippe", ikke endre en dritt. Brenn denne med joliet UDF/ISO 9660 standard (viktig!!!!), og lukk cd-r'n ... dvs så intet mer kan lagres på den! - Jeg bruker http://ulead-burn-now-se.software.informer.com/ til å brenne driver cd-r's. Dette funker best synes jeg! Så bruker du behandle og legger inn driverne via høyreklikk... Først chipset, så display, så wireless... Og vær pålogget i safemode, gjerne som administrator! Funker ikke sistnevnte, vil det IKKE funke okke som!!!! Da ER xp installasjonen problemet... mvh Endret 2. april 2010 av tweakMan Lenke til kommentar
eple10 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Ikke velg å installere driveren via "har funnet ny hardware" ... Skipp denne og bruk "behandle" og ha driveren på en cd-r!!!! Dette funker mye bedre for problematiske situasjoner!!! mvh Hele problemet er jo at jeg ikke har driver. Men jeg kan prøve å reinstallere chipset som du sier. Endret 2. april 2010 av Gauk1 Lenke til kommentar
eple10 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Ikke velg å installere driveren via "har funnet ny hardware" ... Skipp denne og bruk "behandle" og ha driveren på en cd-r!!!! Dette funker mye bedre for problematiske situasjoner!!! Det at den dukker opp som usb adapter kan simpeltent bare være at den har en pci irq posisjon fra usb område... er dette tilfelle kan du prøve å re-istallere chip set driveren som kontrollere dette.... Noen ganger er det også displaydriveren som har kontroll... Prøv å re-installere denne, via "behandle" ... Om du HAR rett driver, vil man av og til måtte gjøre følgende: Avinstaller display og chipset driverne, sdå re-boot. 1. legg chipset, display OG wireless driveren på SAMME CD-R i kataloger som de original lot seg "unzippe", ikke endre en dritt. Brenn denne med joliet 9660 standard (viktig!!!!), og lukk cd-r'n ... dvs så intet mer kan lagres på den! Så bruker du behandle og legger inn driverne via høyreklikk... Først chipset, så display, så wireless... Og vær pålogget i safemode, gjerne som administrator! Funker ikke sistnevnte, vil det IKKE funke okke som!!!! Da ER xp installasjonen problemet... mvh Takk takk, skal prøve dette, men jeg har jo som sagt ikke driver til wireless ... Her er siste screenshot om dette kan være til hjelp for noen Endret 2. april 2010 av Gauk1 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Det kan vel ikke finne på å stå i BIOS hvilket trådløskort du har? Lenke til kommentar
eple10 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Det kan vel ikke finne på å stå i BIOS hvilket trådløskort du har? Nei, har sjekket der og. Her er siste screenshot Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Vendor =0ace med produkt id =1215 er wireless med zydas brikkesett. Har funnet XP driver (zip vedlegg) til den enheten for deg. Fra .INF fil ZD1211B_50U_DESC = "(ZD1211B)IEEE 802.11 b+g USB Adapter" ZD1211B_50U_PNP = "USB\VID_0ACE&PID_1215" Bare pakk ut zip og kjør setup. VERSION_6_20_0_4.zip Endret 2. april 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
eple10 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Vendor =0ace med produkt id =1215 er wireless med zydas brikkesett. Har funnet XP driver (zip vedlegg) til den enheten for deg. Fra .INF fil ZD1211B_50U_DESC = "(ZD1211B)IEEE 802.11 b+g USB Adapter" ZD1211B_50U_PNP = "USB\VID_0ACE&PID_1215" Bare pakk ut zip og kjør setup. Å du syke satan,takk, der ble det liv! Det vil si, litt ihvertfall, finner ingen trådløse nett :-/ men ikonet med antenna kommer opp på skriveboret. får prøve litt utover kvelden og se om jeg får det til Lenke til kommentar
eple10 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Vendor =0ace med produkt id =1215 er wireless med zydas brikkesett. Har funnet XP driver (zip vedlegg) til den enheten for deg. Fra .INF fil ZD1211B_50U_DESC = "(ZD1211B)IEEE 802.11 b+g USB Adapter" ZD1211B_50U_PNP = "USB\VID_0ACE&PID_1215" Bare pakk ut zip og kjør setup. Å du syke satan,takk, der ble det liv! Det vil si, litt ihvertfall, finner ingen trådløse nett :-/ men ikonet med antenna kommer opp på skriveboret. får prøve litt utover kvelden og se om jeg får det til MANGE TAKK TIL SYAR2003 !!!!! Nå fungerer trådløst nett utmerket ! Imponerende, mange takk for all hjelp og til alle andre her som har hjulpet! Jeg holder ord, så finnerlønn går til SYAR2003, bar send kontonummer,eller jeg kan donere pengene til et veldedig formål Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Godt at vi fant løsningen Bare hyggelig å hjelpe til med problemløsning - det er "liksom" en av hovedårsakene til at jeg frekventerer diskusjon.no forumet. "Finnerlønn" trenger jeg ikke - bruk den på noe mere fornuftig. Lenke til kommentar
tweakMan Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Se der ja! Bra jobba! mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå