Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke overført bilder fra kamera til PC i Win7


Anbefalte innlegg

Her er saken. Når jeg kobler mitt speilreflekskamera til maskina via USB-kabel og prøver å kopiere over et eller flere bilder fra minnekortet, får jeg følgende beskjed:

Windows explorer has stopped working.

 

Etterfulgt av: Windows explorer is restarting.

 

 

Det er åpenbart noe feil med min Windows, i og med at sidemann (også med Win7) ikke møtte noe problem med samme kamera.

Har også naturligvis prøvd å reboote, uten at det gjorde noen forskjell.

 

Er det noen som aner hva dette kan være, og hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også problemer med å overføre via USB kabel fra kamera, et Canon 20D.

 

For å få det til å fungere måtte jeg inn i menyen i kamera og endre Communication fra Normal til PTP.

 

Nå vet jeg ikke hvilket kamera du har, eller om det er dette som er problemet. Men det kan jo være verdt et forsøk! :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemer med å overføre via USB kabel fra kamera, et Canon 20D.

 

For å få det til å fungere måtte jeg inn i menyen i kamera og endre Communication fra Normal til PTP.

 

Nå vet jeg ikke hvilket kamera du har, eller om det er dette som er problemet. Men det kan jo være verdt et forsøk! :)

 

Jeg har et Nikon D70s. Greia er at jeg har aldri hatt problemer med å overføre hverken via kabel eller kortleser før nå, nå som jeg har lagt inn Win7 og kjøpt ny PC. Så jeg regner vel med at det er der problemet ligger, og ikke hos kameraet. Spesielt med tanke på at kompisen min, som også har samme OS fikk det til å funke helt greit. Mystisk :b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...