Ned Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hei! Jeg begynner med å beklage for en dårlig emnetittel, blame my creativity. :-) Nå har det seg slik at jeg tok et friår når jeg var ferdig med allmenn på vgs, og begynte å jobbe og generellt finne ut hva jeg ville videre. Etter VGS har jeg manglet karakter i spansk, og derfor har jeg meldt meg opp i Tysk 1 istedet ettersom Spansk er en grusom akilleshæl og det skal i teorien være lettere å få ståkarakter i tysk enn spansk. Så da kommer spørsmålet mitt om hvor jeg kan finne pensumlista for det faget, og hvordan blir tysk muntlig eksamen? Har også gått inn for å enten studere psykologi eller øko/admin. Førstevalget blir Uni Bergen eller BI, men har også sett muligheter for å studere i utlandet og tanken frister noe enormt. Tankene streifet Hong Kong, Japan eller England som frister mest. Jeg kom da i kontakt med Study across the Pond som ramsa opp noen universitet for meg og jeg fikk dem sjekka ut av en slektning som bor i Swansea. Mye av det hun sa var rett, men så er det jo mange universitet dem ikke samarbeider med. Jeg har ca 4 i snitt fra vgs og tar opp igjen en del fag nå til våren så regner med opp mot 4,5 eller høyere. Er det mulig å faktisk komme inn på et bra universitet i utlandet å ta en BSc grad i psykologi f.eks med de karakterene? Føler på en måte det er veldig lavt iforhold til mine egne forventninger som er å faktisk studere på et topp universitet med best mulig profitt for undervisningen. Takker for svar! Mvh moa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå