ORLY? Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei. Har kommet på en nyskapende idè til et kabinett, og tenker på å bygge det. Skal bli et highend miditower. Hva vil bli det billigste materialet å bygge i. Og hva burde brukes som dustfilter(nylonstrømper?). Skal ha tilsammen 7-8 120mm fans m/fangrills + dustfilter på innsiden. Tenkte på å bygge i tre. Men blir jo kanskje ikke så stilig, og får lett merker. Men har heller ikke verktøy til å drive å bøye stål/alluminium, så blir nok tre. Noen forslag til materialer som funker(billige, og ikke trenger masse masse verktøy for å drive med. Har bare dremel og diverse borr, rundborr til fanholes osv. Kan si litt om ideen; Altså, blir nesten som to litt lave kabinetter satt sammen. Motherboard-tray bakerst i det ene, og bak moderboardet, kommer et nytt kabinett, som huser psu, hdd's og alt av lagringsmedier/CD/DVD burners. Så blir et bredt kabinett, men ikke veldig høyt. Trenger selv ikke mere enn 3-4 hdd plasser og 1 5,25'' plass, så blir vel noe rundt de tallene på bays. det som blir fronten på et vanlig kabinett i motherboard-delen skal ha 4x120mm intakes. og 3-4x120exhaust, spørs. Gummi skal bli aktivt brukt som støydemping. Tror jeg skal ha godt plass fra hovedkort til sidedøra, slik at man kan få plass til high-end cpu kjølere. Håper jeg får realisert dette produktet, har bare lagd grovskisser på ark atm. Men får se! Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Skal prøve å få tatt bilde av en litt nøyaktig skisse imorgen, fordi min forklaring av produktet er litt knotete kan man si. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kabinett/Maxi_tower/Lian_Li/Lian-Li-PC-343B,-Modular-Cube-Case,-Sort10000-aluminium-20977.aspx Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 orker ikke finne reviews av det der kabinettet. Og har ikke sett en lik idè som min ferdigprodusert fra en eller anna fabrikk før så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå