Gå til innhold

Åpne maskinen.

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp med et lite problem jeg har. Skal åpne en luke bak på min bærbare pc, men problemet er at jeg fra forrige gang jeg åpnet maskinen skrudde til skruene for hardt, og har når ødelagt skruene litt. Kantene har gått litt, bare litt, bort.

Så er det noen som har noen gode tips? Skruene trenger ikke å klare seg etter prosessen, men plastikken rundt vil jeg gjerne ha intakt. Håper på gode svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har knekt plasten allerede så blir det vel likegyldig hvordan du skrur det opp nå. Det skal godt gjøres å knekke av plast når du skrur ting opp. Har du vært uheldig så må du kanskje ty til gaffa-teip, men mindre du greier å lime plasten på plass med superlim (altså den biten som evt. er knekt av, ikke istedetfor skruer) eller få tak i en reservedel.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Trenger hjelp med et lite problem jeg har. Skal åpne en luke bak på min bærbare pc, men problemet er at jeg fra forrige gang jeg åpnet maskinen skrudde til skruene for hardt, og har når ødelagt skruene litt. Kantene har gått litt, bare litt, bort.

Så er det noen som har noen gode tips? Skruene trenger ikke å klare seg etter prosessen, men plastikken rundt vil jeg gjerne ha intakt. Håper på gode svar! :)

Du får altså ikke skikkelig tak i skruen med skrutrekkeren, fordi "hodet" har blitt ødelagt?!

Uansett, så er første bud å bruke riktig bits (riktig trekker til skruen).

Er skruen helt ødelgt, så kan man forsøke å få tak med en tang. Klarer man det, kan man skru skruen ut på den måten.

Går ikke det, så vet jeg neimen ikke hvordan du skal få opp maskinen uten å bryte den opp, jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...