Gå til innhold

BK: Blomsterknopp


Anbefalte innlegg

Fant igjen ett av de aller første bildene jeg tok med kameraet mitt og etter å ha studert det litt, er jeg vel egentlig ganske fornøyd med det, men syns at fargene muligens er litt vel skarpe og at bildet på en måte er litt "loddent".....

 

Photoshop er ikke akuratt min sterke side, så dette bildet er også totalt uredigert, selv om sikkert godt kunne beskjært det litt :p

post-174071-1270072719,0135_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Fargene har jeg ikke noe å utsette på (i alle fall ikke i følge monitoren på jobb her) men det du sier om at det er noe loddent, altså uskarpt trekker nok desverre noe ned ettersom macrobilder er veldig avhengige av å være skarpe.

Om jeg vil si noe spesielt på beskjæringen, så vil jeg personlig anbefale å beskjære vekk noe av "luften" til venstre i bildet.

Bildebehandlingen kommer etter hvert, så bare ikke vær redd for å prøve deg fram. Dersom det er mulig, vil jeg også anbefale deg å prøve Lightroom. Ettersom Photoshop er et på mange måter kraftigere program som retter seg mot så mye mer enn etterbehandling, kontra Lightroom som er primært rettet mot etterbehandling.

 

=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...