Gå til innhold

WoW: Tror jeg har vært for fokusert på lvling !? :S Hvorfor da gidde?

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt WoW i 1 år nå og alt jeg har oppnådd er en DK på lvl 70 (og warrior 55). Siden jeg startet har jeg konstant prøvd å lvle fortest mulig, som gikk veldig treig fordi jeg spilte warrior. Uansett ser jeg ikke meningen med å være så fokusert på lvling når jeg uansett egentlig bruker WoW som en escape fra real life (fordi verden bare rett og slett suger noen ganger xD). Likevel er alt som står i hodet på meg å komme til høyeste lvl for da kunne gjøre det ALLE ANDRE gjør: evig grind etter gear osv...

WTF feiler meg? Er jeg også på vei til å bli super-avhengig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uff da :O Likte egentlig spillet også x) mest i starten xD Men spiller litt fordi at det er så mange som spiller - liksom at da har jeg alltid noen å spille med og trenger ikke å må bytte spill for hver måned siden noen spill dør ut osv xD

Kanskje jeg bare skal fortsette? Gjøre noe for å holde motet oppe? spill er jo egentlig underholdning/tidsfordriv (i stedet for å f. eks. se på tv)

Endret av Julekula
Lenke til kommentar

Ta en pause når den forhåndsbetalte tida går ut. Hvis du tar 2 mnd. fri har du jo omtrent råd til å kjøpe et annet spill. Så kan du prøve igjen senere en gang. Kanskje til vinteren.

Kjøpte nettop Dragon Age: Origins på nett for under 200 kr. med porto.

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

Men jeg klarer ikke å ta en pause :S Hver gang jeg skrur på et FPS spill på enten x360 eller pcn så blir det alltid så jeg kommer tilbake til WoW etter 1 time ca. :S

Dette er ikke så unaturlig da hver enkelt har ulike preferanser til spilltype.

Lenke til kommentar

WoW er et spill med utrolig mange sider og muligheter. Hvis det er bestemte ting du liker ved spillet hvorfor ikke fokusere på disse fremfor å levle? Antar at grunnen til at du levler har en bakgrunn i en eller begge av disse grunnene:

- Du vil nå 80 (du vil utvikle karakteren din).

- Kamerater levler og du "henger" på.

Det er bare du som vet om spillet svarer til forventningene hos DEG. Er ikke levling artig nok og pvp ikke er din ting så vil jeg tro at å slutte vil være tingen. For meg er den sosiale delen - samhandlingen og chattingen - i spillet det som får meg til å fortsette å spille. På dette planet ser jeg ikke noe alternativ til WoW for min egen del. Your mileage may vary..

Så lenge du har det gøy i spillet og det ikke er ødeleggende (økonomisk/sosialt/helsemessig osv.) så spill i vei. Når det ikke er gøy mer - legg det på hylla. :whistle:

Lenke til kommentar

WoW er et spill med utrolig mange sider og muligheter. Hvis det er bestemte ting du liker ved spillet hvorfor ikke fokusere på disse fremfor å levle? Antar at grunnen til at du levler har en bakgrunn i en eller begge av disse grunnene:

- Du vil nå 80 (du vil utvikle karakteren din).

- Kamerater levler og du "henger" på.

Det er bare du som vet om spillet svarer til forventningene hos DEG. Er ikke levling artig nok og pvp ikke er din ting så vil jeg tro at å slutte vil være tingen. For meg er den sosiale delen - samhandlingen og chattingen - i spillet det som får meg til å fortsette å spille. På dette planet ser jeg ikke noe alternativ til WoW for min egen del. Your mileage may vary..

Så lenge du har det gøy i spillet og det ikke er ødeleggende (økonomisk/sosialt/helsemessig osv.) så spill i vei. Når det ikke er gøy mer - legg det på hylla. :whistle:

Men jeg elsker PvP og raids å stuff, men det er jo bare lvl 80s som gjør sånn :S Det er derfor jeg har prøvd å lvle fortest mulig (men har ikke klart det siden jeg har spilt i et helt år). I Guild message of the day står det også: plz work on your main so we can become a raiding guild. Man kan jo ikke gjøre noe sucessfully uten å være lvl 80 -.-

Dessuten har en venn av meg lvla til 70 på 2 måneder mens jeg har brukt 1 år + at jeg prøver selvfølgelig å "henge på". Hadde vært litt kjedelig hvis jeg ALDRI kommer til lvl 80? eller?

Endret av Julekula
Lenke til kommentar
Men jeg elsker PvP og raids å stuff, men det er jo bare lvl 80s som gjør sånn :S Det er derfor jeg har prøvd å lvle fortest mulig (men har ikke klart det siden jeg har spilt i et helt år). I Guild message of the day står det også: plz work on your main so we can become a raiding guild. Man kan jo ikke gjøre noe sucessfully uten å være lvl 80 -.-

Dessuten har en venn av meg lvla til 70 på 2 måneder mens jeg har brukt 1 år + at jeg prøver selvfølgelig å "henge på". Hadde vært litt kjedelig hvis jeg ALDRI kommer til lvl 80? eller?

Nei, så langt i fra. Guild events består ikke bare av 80 stuff som raids o.l. Alt avhengig av antallet medlemmer i guildet og den sosiale strukturen så burde det være fullt mulig å ha bortimot samme opplevelsen (level tatt i betraktning) i lavere levels som 80.

Hvorfor ikke tromme sammen 5 guildies i ca samme level (deg selv medregnet) og gjøre gjentatte randoms? Hvis dere er en grei blanding av klasser i guildet så vil dette bidra til at dere vil bli bra samkjørte og samtidig levle raskt. Drømmescenario spør du meg.

Selv hadde jeg ikke fordelen av et guild da jeg levlet mine første karakterer og surret for det meste rundt solo og fant vennlige spillere som jeg questet med. Spillet er hva du gjør det til og det burde ikke være umulig å få dette til hvis guildet har spillere som er interessert i å jobbe sammen. Etter min begrensede erfaring med battlegrounds så vil en slik samkjørt enhet lage vei i vellinga i pvp. Kan ikke forstå annet.

Har ikke spillt et fullt år ennå - ikke før slutten av april - men har 2 level 80, 2 level 60 DKs, 6 level 35-40, 7 level 25-35 og 1 mule (bank karakter) level 10. Ulike klasser (og factions) på 4 ulike servere. Har prøvd alle klassene til ca 25 og kommer nok til å levle minst et par stykker av dem til 80. Det fleste av karakterene har jeg spilt på pvp servere, men må innrømme at pvp ikke har fenget meg så jeg flyttet den første 80 karakteren min - en hunter - til en PVE server. Passet meg mye bedre.

Alle disse karakterene har jeg levlet til dels solo, og til dels i sammen med venner jeg har funnet i spillet. Er ikke typen som klarer å bruke all tid på dette spillet og ser at mange jeg har blitt kjent med har sust fra meg level og gear messig, men det er da bare naturlig siden jeg ikke har fokusert på levlingen. Poenget er at det har vært gøy. Hvis ikke hadde nok Blizz hatt en mindre abbonent. :!:

Ellers kan jeg jo legge til at jeg har brukt addons som QuestHelper og LightHeaded og det har nok spart meg (som nok faller i kategorien "treg" mht questing) en bråte med tid.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å la være å tenke for mye på at jeg MÅ være i lvl 80 for å gjøre ting :S

Jeg dinget 80 for 3 uker siden.

Første uken etter at jeg dinget 80 var kos. Fikk kjapt tak i emblems for å kjøpe decent gear.

Uke 2 ble det roligere, jeg gjorde færre heroics.

Uke 3 ble det nesten full stopp.. Grinding av heroics er rett og slett kjedelig.

Orket rett og slett ikke mer, så jeg kjøpte heirlooms og starter en shaman i går kveld.

Raiding:

Har bare erfaring fra Age of Conan.. Selve raidene er morsomme de første gangene, men så går det mot samme skjebne som heroics farming... Også krever det mye tid!

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Nei, så langt i fra. Guild events består ikke bare av 80 stuff som raids o.l. Alt avhengig av antallet medlemmer i guildet og den sosiale strukturen så burde det være fullt mulig å ha bortimot samme opplevelsen (level tatt i betraktning) i lavere levels som 80.

Hvorfor ikke tromme sammen 5 guildies i ca samme level (deg selv medregnet) og gjøre gjentatte randoms? Hvis dere er en grei blanding av klasser i guildet så vil dette bidra til at dere vil bli bra samkjørte og samtidig levle raskt. Drømmescenario spør du meg.

Selv hadde jeg ikke fordelen av et guild da jeg levlet mine første karakterer og surret for det meste rundt solo og fant vennlige spillere som jeg questet med. Spillet er hva du gjør det til og det burde ikke være umulig å få dette til hvis guildet har spillere som er interessert i å jobbe sammen. Etter min begrensede erfaring med battlegrounds så vil en slik samkjørt enhet lage vei i vellinga i pvp. Kan ikke forstå annet.

Har ikke spillt et fullt år ennå - ikke før slutten av april - men har 2 level 80, 2 level 60 DKs, 6 level 35-40, 7 level 25-35 og 1 mule (bank karakter) level 10. Ulike klasser (og factions) på 4 ulike servere. Har prøvd alle klassene til ca 25 og kommer nok til å levle minst et par stykker av dem til 80. Det fleste av karakterene har jeg spilt på pvp servere, men må innrømme at pvp ikke har fenget meg så jeg flyttet den første 80 karakteren min - en hunter - til en PVE server. Passet meg mye bedre.

Alle disse karakterene har jeg levlet til dels solo, og til dels i sammen med venner jeg har funnet i spillet. Er ikke typen som klarer å bruke all tid på dette spillet og ser at mange jeg har blitt kjent med har sust fra meg level og gear messig, men det er da bare naturlig siden jeg ikke har fokusert på levlingen. Poenget er at det har vært gøy. Hvis ikke hadde nok Blizz hatt en mindre abbonent. :!:

Ellers kan jeg jo legge til at jeg har brukt addons som QuestHelper og LightHeaded og det har nok spart meg (som nok faller i kategorien "treg" mht questing) en bråte med tid.

Ser du! Alle klarer å lvle bortsett fra meg -.- Jeg skjønner ikke hvorfor alt skal ta så lang tid hos meg??? Hva gjør jeg galt? Jeg gjør alt som står i min makt for å lvle :S Gjør både quester og dungeons så godt jeg kan og like vel tar det evigheter :S Alle andre maser om at WoW er så enkelt i disse dager, men jeg synes det er stikk motsatt!

Bjohansen: Hvilken klasse spilte du ? :p

Endret av Julekula
Lenke til kommentar

Ser du! Alle klarer å lvle bortsett fra meg -.- Jeg skjønner ikke hvorfor alt skal ta så lang tid hos meg??? Hva gjør jeg galt?

Du bruker for mye tid på å tenke over hva som er galt ;)

Sett deg ned, slå på litt god musikk, kom deg til et område med masse quests og fullfør alle questene. Er du i northrend får du achievement for å fullføre alle questene i hver av områdene, dette gjorde veien fra 70 til 80 lettere for meg.

Lenke til kommentar

Jeg gjør jo det :p Hører bestandig musikk, og setter i gang med en dungeon/quest :p like vel tar det år :S Spiller som regel ikke på hverdager da . . . skolen tar livet av meg i disse dager

Jeg begynner å tenke: Hva om DKs ikke eksisterte... hva ville jeg gjort da siden jeg har en warrior som ikke klarer noen ting fordi han har dårlig gear :S Derfor begynner jeg å bli akkurat som alle DK-hatere :S folk rakker ned på meg osv -.- ødelegger alt

Endret av Julekula
Lenke til kommentar

det bude da ikke ta 1 år og nå 80 ..

Jeg vet det ... det er derfor jeg blir så frustrert, og begynner å lure på hva jeg gjør galt ... hjelp meg å forstå hvorfor ALT SKAL TA SÅ LANG TID!!!! OMG!!

Endret av Julekula
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...