Gå til innhold

Uncharted: Drake's Fortune

Anbefalte innlegg

Jepp I know OLD!!!

Men jeg kjøpte en PS3 i går og trengte et spill, Uncharted var en av de veldig få ps3 spillene jeg husker jeg ville prøve når jeg så reklamen for det på tv.

Så da var det naturlig at det var det første jeg skulle kjøpe.

Spillet er en blanding av god gammel adventure spill og hollywood action.

Det første som slo meg var at dette spillet ville være mye lettere om det var på pc med skikkelige kontroller, selv etter flere timer med spillet var sikting et problem.

Spillet går mellom å være veldig bra og middelmådig, du blir litt lei av action delene innimellom, det rare er at Drake komenterer akurrat riktig som man føler, er rett som det er man tenker, som IGJEN, når man får en hau med badguys mot seg for ente gang, og da komenterer Drake AGAIN. Det er akurrat som spill skaperne vite at de begynte å dra det litt langt men følte at det var bedre med litt for mye av det gode enn å lage et alt for kort spill.

Spillet er på ingen måte realistisk, men utfører action delen tro mot hollywood, man føler virklig at man spiller en rambo film eller Indiana Jones.

Storien er dyp, men har sine plott hull, som at fiender dukker opp alle steder selv om man bruker selv en evighet på finne veien inn, har fienen allerde gjort det.

Et eksempel er når man skal finne en nøkkel til en dør, man må gå en lang omvei klatre opp et HØYT tårn for å finne nøkler som tydligvis har ligget der i 400 år, når du endelig kommer deg ned igjen og låser opp døra, viser det seg at fienden har kommet seg forbi døra for lenge siden, på en eller annen magisk måte, det er flere slike rare plot hull.

Spoilers ahead!!!

Når du kommer til de siste brettene blir det mer ett ork enn nytelse, det dukker opp noen nasty monstere jeg kaller gull zombies de er utrolig massete å drepe og du bruker egentlig 3 kapitler bare på å løpe rundt og fra dem. Det er ikke gøy og jeg er glad det bare er 3 chapters de er i, i motsetting til Far Cry der monstere dukket opp etter 3 brett og ødla nesten hele spillet.

Det siste brettet er heldigvis uten monstere men er shit vansklig og jeg gjorde bare brettet for å bli ferdig med spillet.

Man man føler man har gjort noe når man har rundet spillet, mission acomplished følelse.

Jeg likte 90% av spillet, 10% var mer mass enn jeg foretrekker av spill.

Plottholes wer der man bortsett fra at de er litt rare og opplagte ødlegger det ikke for spillet.

Et spill som blander hollywood action og advanture sjangeren nesten perfekt.

8.7/10

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er helt enig i anmeldelsen.

Jeg funderte også på hvordan i alle dager fienden kunne være på hver eneste plass som jeg måtte lete meg i hel etter:)

Jeg spilte far cry frem til monstrene kom. Det ødela hele spillet og hadde det ikke vært for multiplayeren så hadde jeg avinstallert det for lenge siden! har aldri blitt så skuffet i mitt liv når det gjelder et pc-spill:( (Kanskje med unntak av Supreme Commander 2)

Men har nå kjøpt Uncharted 2 og det er veldig bra. Har ikke kommet så langt enda, men storkoser meg ihvertfall fortsatt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Uncharted: Drakes Fortune er det spillet i serien Uncharted og er et av de beste spillene jeg noen gang har opplevd i 3D :D .

Er enig i at fiendene kunne vært litt mindre spredd overalt og spesielt de ekle monstrene som befant seg inne i forkskningslaben. Det var fader meg dødsekkelt å være der!

Var skikkelig lettet når jeg kom meg ut av den mørja :ermm: puh...

Men selve spillet va skikkelig bra lagd og jeg vil vel si at 8+/10 passer :thumbup:

Er godt i gang med Uncharted: Among Thieves som jeg koser meg med nå :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...