Gå til innhold

Spørsmål angående tempratur på i7 930 cpu

BromZ

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hva som er vanlig tempratur på en i7 930 cpu.. Jeg hadde orginal vifta å lå på 52-60 grader idle..

Også monterte jeg Siberian Tiger II å nå ligger jeg på 45-53 grader idle.. Er det bare meg eller er det litt høyt.. jeg har Cooler master HAF kabinett med mange vifter,, blåser kaldt ut av kabinettet..

jeg hadde vel et håp om å komme ned på 30 grader eller no, men har akkurat fått cpu'n å montert det opp så jeg vet ikke hvor varm den er,, og hvor varm den tåler å bli ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en i7-950 som har akkurat samme spesifikasjonene som din i7-930 med unntak av klokkehastigheten og dertil Bus/Core Ratio.

Har følgende kjøler: http://www.dustinhome.no/pd_5010382954.aspx?

og følgende vifte: http://www.dustinhome.no/pd_5010383305.aspx?

Har ett Asus P6T SE hovedkort som har innebygd justerbar viftestyring "Fan Xpert" som jeg har satt på "Standard". Idle ligger jeg på 38-39°C og ved full belasting klarer jeg ikke å komme over 63°C.

30°C tviler jeg sterkt på at du klarer uten en mer aktiv kjøling som f.eks vannkjøling og masse vifter. Har du rengjort alle flater ordentlig før du monterte den nye kjøleren med dertil egnet kjølepasta?

Lenke til kommentar

30°C tviler jeg sterkt på at du klarer uten en mer aktiv kjøling som f.eks vannkjøling og masse vifter. Har du rengjort alle flater ordentlig før du monterte den nye kjøleren med dertil egnet kjølepasta?

Mente jeg rengjorde godt,, men nå har jeg bestilt Arctic Silver ArtiClean skal prøve å rengjøre godt på nytt.. Jeg bruker Artic silver kjølepasta (har hatt stort hell med den på tidligere pcer jeg har hatt).. men mulig det har kommet noe bedre på markede nå,, har hatt den kjølepasta'n et par år, kan jo tenkes kansje den er for gammel og?.. Aner ikke hvor lenge sånt holder seg.?

Har vannkjøling med 2 stk 120 vifter på radiator'n.. men det er ikke sikkert det er like heldig når radiator'n er inne i maskina.. Mulig jeg skal gå for en stor stillegående viftekjøler istedet.

Takk for svar iallefall.

Ps: den kom opp i 120 grader etter jeg prøvde å legge inn 1.5 patch til battlefield. da slo maskina seg av med engang jeg trykka på patchen.. Aner ikke hva det er med den patchen men den kan umulig være helt bra. funker på 2 pcer jeg har,, men ikke den i7 maskina mi.. noen andre som har hatt det problemet? må kjøre 1.4 patchen for å få spilt det.

Det er null problem å spille Dirt 2 å nye spill,, da ligger jeg på 63 grader load. Men akkurat battlefield 2 1.5 det går ikke. Er et gammelt spill, men fortsatt morro å linke på i Lan

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...