Lexiboij Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei, har i den siste tiden sett at PCen kun utnytter ca. 40% av prosessoren når jeg spiller. (full grafikk på de nyeste spillene) Det viser seg at i den siste tiden har jeg kjørt i 15 FPS, og det vil jeg ikke ha noe av. Hvordan får jeg spillene til å utnytte CPUen bedre en de alt gjør? Har aldri sett Prosessoren eller RAM på 70-100% noen gang. Har AMD Phenom II X4 955 Prosessor med 3,20 GHz. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 I Task Manager kan du høyreklikke på spillet/application og velge høyere Priority. Men dette kan skape ustabilitet på programmet, så start med "Above Normal". Som regel så vil et program benytte kraften den trenger. På hvilket måte overvåker du CPU benyttelesen? Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 Har et G15 tastatur med LCD skjerm som har innebygd programvare som overvåker dette. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Prosessoren din har fire kjerner. 40% belastning kan bety 100% på den ene kjernen og 20% på tre andre kjernene. Eventuelt 100% på den ene kjernen, 80% på nr.2 og 0% på de to siste. Slike belastninger er helt vanlig å oppleve hvis du bruker programmer/spill som ikke er skrevet for å utnytte alle fire kjernene maksimalt. Har du mulighet til å overvåke hver kjerne individuelt mens du spiller? Grunnen til at du får 15 FPS er sannsynligvis fordi grafikkortet ikke takler maks grafikk. Det er vanligvis skjermkortet og ikke prosessoren som er flaskehalsen i moderne spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå