Star Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei! Har litt problemer med lyssystemet på en 2008 mod. Opel Astra Når bilen er i gang og er kjører normalt automatisk kjørelys eller parkeringslys, fungerer kun tåkelys ( foran og bak ) på venstre siden.. ? Har forsøkt å skifte sikringer (15A ) slik som gitt i instruksjonsbok, uten hell.. Synes bare det er rart at høyre tåkelys er borte både foran OG bak.. eller er det slik at disse går på samme krets? slik at dersom front eller bak pæra på høyre side ryker - fungerer ingen? Den var forøvrig nettopp inne på service, og irriterer at de ikke fikset dette ( når de tydelig har krysset av for lys/pæresjekk ):/ Takker for all tilbakemelding! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Er du sikker på at du har to tåkelys bak? Ikke alle biler har to tåkelys bak siden det bare er påbudt med ett, og isåfall skal det være på venstre side. Dette er en såpass ny bil har du må forvente at alt er styrt av et datanettverk, hvor det ikke er noe brytere, relèer og lignende som lager problemer foran i bilen. Sansynligvis ligger det en eller flere bokser foran og en eller flere bak som alle får kommandoer fra styringssystemet via datanettverket som forteller hvilke lys de skal slå på og av. Det er derfor praktisk talt umulig å feilsøke selv, og jeg ser det som veldig lite sansynlig at en feil skal påvirke hvert sitt tåkelys foran og bak uten at det er mer som er feil. Lenke til kommentar
Star Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 Takk Tenkte nesten at dette ble litt rocket science for min del... Men bilen har to tåkelys bak ja.. Men jeg får vel ringe forhandleren og høre til uka :/ Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Trodde det var forbudt med to tåkelys bak fordi det kunne mistolkes til bremselys jeg... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Trodde det var forbudt med to tåkelys bak fordi det kunne mistolkes til bremselys jeg... Nei, det er ikke forbudt med to. Det er kun påbudt med ett (det på venstre side), men det er lov med to. Endret 31. mars 2010 av gxi Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Er garanti på denne enda, ring verkstedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå