Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

få nye skilten på bilen (bmw)

Biler

Anbefalte innlegg

Hei

En kjent av meg har en gammel bmw 91-95mod tror jeg det var,og er heldig til få den.

Men den har ikke skilter, og har vært avskiltet lenge ( ca.2år) hvor langt tid tar det til jeg får skilter på bilen, og hvor kan jeg skaffe de nye skiltene fra. Som sagt så er bilen avskiltet så jeg kan ikke frakte bilen til biltelsynet om jeg skulle få skiltene der fra så skal jeg ha med serviethefte eller noe for å vise hvilke bil det er?

Takk påforhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må vel ha en EU-kontroll før du kan få skilt på den om den har stått i 2 år, men ellers er det bare å få signert salgsmelding og sendt inn slik at den blir omregistrert og så skal det være bare å bestille skilt fra en trafikksatsjon. Du skal ikke trenge å frakte bilen til en trafikkstasjon, men som nevnt må du nok frakte den til et sted du kan få EU-kontroll.

Lenke til kommentar

Hei

En kjent av meg har en gammel bmw 91-95mod tror jeg det var,og er heldig til få den.

Men den har ikke skilter, og har vært avskiltet lenge ( ca.2år) hvor langt tid tar det til jeg får skilter på bilen, og hvor kan jeg skaffe de nye skiltene fra. Som sagt så er bilen avskiltet så jeg kan ikke frakte bilen til biltelsynet om jeg skulle få skiltene der fra så skal jeg ha med serviethefte eller noe for å vise hvilke bil det er?

Takk påforhånd :D

Jeg gjorde dette for et par år siden. Da ringte jeg først og ordnet forsikring. Tok så med meg vognkort ned til BT, og kjøpte prøveskilt så jeg fikk bilen på verksted for kontroll. Med forsikring, kontroll, salgsmelding og avgifter i orden var BT fornøyd, og fem dager senere hentet jeg skiltene.

Du kan vel hente de på stedet hvis det var samme sted skiltene ble levert inn. Ellers er det ikke godt å si hvor lang tid det tar. Bare kjør på du, så tar det den tiden det tar :)

Tror nok de skiltene er makulert ;)

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

Du kan vel hente de på stedet hvis det var samme sted skiltene ble levert inn. Ellers er det ikke godt å si hvor lang tid det tar. Bare kjør på du, så tar det den tiden det tar :)

Tror nok de skiltene er makulert ;)

Tror jeg og :D

Lenke til kommentar

BT oppbevarer skiltene kunn i 6 månder men man må betale for det. etter det blir de makulert. jeg venta ca 6 dager fra jeg var hos BT til jeg skiltene lå i postkassen ^^ og da hadde bilen vært avskiltet i over 1 år. og nå får man jo de nye plastskiltene med N på. drittskilt spørr du meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...