Gå til innhold

Aprilfest 2010 -Emroitz- 60mm

Anbefalte innlegg

Bruker: Emroitz

Utfordring: 60mm

Deltakernivå: Kandidat

Utstyr: Canon 450D m 60mm f/2.8 macro

Første Festen jeg er med på Akam, så blir spennende å se hvordan dette utfolder seg.

Men tenker det blir en fin måte å lære meg å kjenne 60mm'ern min på og mulighetene den har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4.April

Våkne til live

Etter å ha lest akam's guide på makro prøvde jeg meg på litt mer dybdeskarphet en det jeg pleier, og forsøkte å øke litt på kontrasten i lightroom.

Tar gjerne inputs på om det funker eller ikke

post-194066-1270414597,1904_thumb.jpg

Endret av Emroitz
Lenke til kommentar

Et tips kan også være å tenke litt på forgrunn og bakgrunn, som du ser på 4.april bilde så blir det litt rotete rundt hovedmotivet. Hvis du ser på 2. aprilbilde (som jeg likte godt), så flyter forgrunn og bakrunn mer sammen med hovedmotivet. Nå kommer sikkert noen av blomstermakro guruene og sier at jeg tar feil her, men det bunner sikkert smak.

Og velkommen til forumet.

:)

Lenke til kommentar

Trondster:

Jeg har en flott tildens til å glemme den lille knappen der:P så takker for påminnelsen:)

bareanton:

Ser litt i etter tid at det muligens var litt mer rot i bakgrunnen en det burde ha vært, men vi lærer så lenge vi lever:D

Takker for velkomsten og tilbakemeldingene, hjelper alltid på:)

Lenke til kommentar

Pass også på stativ når du har så lange lukkertider som her. Når man går helt opp mot 1:1, så mister man et par stopp med lys, og blender man ned blir det lett lang lukkertid, hvis man ikke går umenneskelig høyt i ISO. Det er et fint objektiv du har der.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...