Emroitz Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Bruker: Emroitz Utfordring: 60mm Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Canon 450D m 60mm f/2.8 macro Første Festen jeg er med på Akam, så blir spennende å se hvordan dette utfolder seg. Men tenker det blir en fin måte å lære meg å kjenne 60mm'ern min på og mulighetene den har. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Macro er gøy Blir spennende å se hva du får til, skal selv bruke 105mm macro i min fest. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Velkommen på forumet! Ser fram til flere spennende makrobilder.. Endret 2. april 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Emroitz Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 2. April Sempervivum Takker for velkomsten:) I dag fikk jeg litt inspirasjon fra hagen Lenke til kommentar
Emroitz Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 3.April Tulipaner Ble litt glad når jeg så disse i dag:) Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Skjønner jeg godt - vi kommer fra en årstid med mye hvit - grå - brun, da er det godt å få stimulert synssenteret igjen med vårens farger Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 ..Og med den røde og hvite plasten så det nesten litt ut som et halvt norsk flagg litt til høyre der, spesielt i miniatyren.. Lenke til kommentar
Emroitz Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 ..Og med den røde og hvite plasten så det nesten litt ut som et halvt norsk flagg litt til høyre der, spesielt i miniatyren.. hehe, la faktisk ikke merke til det der før du påpekte det Lenke til kommentar
Emroitz Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 (endret) 4.April Våkne til live Etter å ha lest akam's guide på makro prøvde jeg meg på litt mer dybdeskarphet en det jeg pleier, og forsøkte å øke litt på kontrasten i lightroom. Tar gjerne inputs på om det funker eller ikke Endret 5. april 2010 av Emroitz Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Joda - man skal helt klart bruke mindre blender ved makrofotografering, så man ikke får så ufattelig tynt fokusplan.. Bruk gjerne også nedblendingsknappen foran på kameraet, så du ser dybdeskarpheten i søkeren.. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Et tips kan også være å tenke litt på forgrunn og bakgrunn, som du ser på 4.april bilde så blir det litt rotete rundt hovedmotivet. Hvis du ser på 2. aprilbilde (som jeg likte godt), så flyter forgrunn og bakrunn mer sammen med hovedmotivet. Nå kommer sikkert noen av blomstermakro guruene og sier at jeg tar feil her, men det bunner sikkert smak. Og velkommen til forumet. Lenke til kommentar
Emroitz Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Trondster: Jeg har en flott tildens til å glemme den lille knappen der:P så takker for påminnelsen:) bareanton: Ser litt i etter tid at det muligens var litt mer rot i bakgrunnen en det burde ha vært, men vi lærer så lenge vi lever:D Takker for velkomsten og tilbakemeldingene, hjelper alltid på Lenke til kommentar
Emroitz Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 5.April Spirer frem Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Pass også på stativ når du har så lange lukkertider som her. Når man går helt opp mot 1:1, så mister man et par stopp med lys, og blender man ned blir det lett lang lukkertid, hvis man ikke går umenneskelig høyt i ISO. Det er et fint objektiv du har der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå