Nians Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei, jeg kjøpte meg for 1-2mnd siden AMD x4 955 Black Edition 3,2ghaz, og lurer på hvordan man overclocker denne. Jeg er litt blank på dette evnet utenom at man gjør det i BIOS. Jeg har ASUS M4A78T-E Hovedkort. Jeg vill gjerne ha prosessoren clocket til 3,6 eller 3,8. Hvilken instillnger i BIOS må jeg ha for å det til å virke? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Da du har en BE prosessor, er det meget enkelt å klokke opp noen MHz. Cpuen din har ulåst multiplier, som står på 16x default. Sett den på 18x, og vips, så kjører den på 3.6GHz. 19x blir 3.8GHz osv. Sett den først på 18x. Sett vcore spenninga til 1.4v, før du tester stabiliteten med Linx eller prime. Hvis Linx ikke provoserer error, kan du kjøre 3-6 runder, før du øker multiplier til([email protected]). Skal du opp på 3.8GHz, vil jeg tro du må øke Vcore til 1.425-1.45v, men det finnes ingen fasit på dette. Til slutt kjører du 20 runder Linx. I mine øyne er det stabilt. Før du i det hele tatt tenker på klokking, bør du ha en mye bedre kjøler enn standard. Endret 1. april 2010 av lucky666 Lenke til kommentar
johnandre93 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Du kan jo eventuelt laste ned AMD Overdrive for å overklokke hvis du ikke vil gjøre det i BIOS Lenke til kommentar
BAT Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Guide for overklokking av Amd Phenom II x4 955 BE hos Toms Hardware. (lønner seg å lese hele artikkelen og ikke bare siden til 955BE) Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Er nok lurt å kikke litt på oc guider ja. Jeg nevnte ikke minne og nb klokking, da han ser ut til å være nybegynner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå