kilosharr Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Jeg er så nær ved å gå til innkjøp av objektiv til EOS 7D, og er villig til å høre med dere på forument om hvilke av de to som er mest nærliggende/tilrettelagt for en normal og lett ivrig hobbyfotograf som ferdes i naturen...så har sett på Canon EF 100-400mm F4.5-5.6L IS USM og Canon EF 300mm F4L IS USM Objektiv da prisen er ca det samme.... så jeg lytter etetr innspill og forslag. På forhånd takk Endret 31. mars 2010 av kilosharr Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Skal du fotgrafere fugler og dyr langt unna? Hvis ikke, så er det vel 70-200mm f/4 IS som er objektivet du bør vurdere. Hvis fugl og lignende er viktig, så kommer det snart en anbefaling på Sigma 150-500mm fra et par fornøyde brukere på forumet Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 Skal du fotgrafere fugler og dyr langt unna? Hvis ikke, så er det vel 70-200mm f/4 IS som er objektivet du bør vurdere. Hvis fugl og lignende er viktig, så kommer det snart en anbefaling på Sigma 150-500mm fra et par fornøyde brukere på forumet Det fugler og dyr ja, men ikke langt unna. Er det snakk om Sigma 150-500mm F5-6,3 APO DG OS HSM objektivet? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Jepp,er en egen tråd for Sigmaen. Jeg vil si at form for fotografering er avgjørende for utvelgelse av objektiv,hvis du er sikker på hvor dyrene vil oppholde seg "åteplass/stand" er et fastobjektiv best grunnet skarphet og lysstyrke.Hvis du bare slenger rundt i naturen og knipser bilder der du ser et dyr og avstanden er variabel er et telezoom objektiv best. Endret 31. mars 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Bibbo Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hvis det ikke er behov for stor tele, så er Canon´s 70-200mm utgaver noe av det aller ypperste du kan gi din 7D. Knivskarpt og nydelig bokeh. Funker derfor glimrende til portrett f.eks i tillegg til dyr. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hvis det ikke er behov for stor tele, så er Canon´s 70-200mm utgaver noe av det aller ypperste du kan gi din 7D. Knivskarpt og nydelig bokeh. Funker derfor glimrende til portrett f.eks i tillegg til dyr. Skriver under på den. Har 70-200 F4.Det er et kremobjektiv og sansynlighvis det objektivet fra canon som gir mest bang for the bucks. Trenger man mer lys får man en F2,8 versjon, og om man trenger raskere lukker kan man fleske til med F2,8 og IS. Knivskarpe er de alle sammen, selv om det også påstås at de nye IS objektivene faktisk er hakket skarpere enn de eldre uten IS. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Les gjennom disse trådene så får du haugevis av verdifulle tips og takekors: Fuglefotografering - det vanskelige valg(?) Sigma 150-500 eller 120-400? Lenke til kommentar
eminate Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg har EF 300mm f/4 IS og er superfornøyd med dette objektivet. Det tåler også en 1,4x converter uten å miste de gode optiske egenskapene. Den er dog litt upraktisk siden den ofte blir litt trang når den er montert på et hus med 1.6x crop hvis du finner motiver veldig nært. Denne er også hakket skarpere enn min 70-200mm. Har også hørt mye bra om EF 100-400mm. Tror ikke du vil bli misfornøy med noen av disse to alternativene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg er så nær ved å gå til innkjøp av objektiv til EOS 7D, og er villig til å høre med dere på forument om hvilke av de to som er mest nærliggende/tilrettelagt for en normal og lett ivrig hobbyfotograf som ferdes i naturen...så har sett på Canon EF 100-400mm F4.5-5.6L IS USM og Canon EF 300mm F4L IS USM Objektiv da prisen er ca det samme.... så jeg lytter etetr innspill og forslag. På forhånd takk Har brukt begge og det er 300mm f4 som er best,dog er det ikke zoom noe jeg finner viktig, derfor ble den solgt. På 100- 400 likte jeg ikke skyvezoomen så den ble solgt, nå har jeg sigma 150- 500 mm og angrer ikke på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå