molland Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei Det jeg lurer på er : Er det mulig med to domene navn, to servere og 1 ip og få begge to på nett med hvert sitt domene navn? 1 linux server og 1 win server (xampp) F Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Med en IP så tenker du på "utsiden", dvs WAN/internett forbindelsen din? Ikke noe problem. Men de kan ikke begge være tilgjengelig på samme port samtidig. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Om du ønsker å ha forskjellige web-sider på samme ip og port, må du bruke virtual hosts, noe som fungerer glitrende, men da kan du bare bruke en web-server. (uten bruk av kreativ forwarding.) Lenke til kommentar
molland Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Hei Ja, jeg har fundert på dette med vhosts i dag, men har ikke blitt særlig klokere ennå, har funnet noen guider på nett, men hadde vært bedre med en norsk guide hvis det finnes. Eller om dere har den ultimate som forklarer "alt" til en fersking i linux så hadde det vært good Frode Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Du kan bruke mod_proxy i apache, til å "forwarde" forespørsler videre til den web-serveren det gjelder(hvis du skal ha 2 webservere på port 80). Lenke til kommentar
abrj Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 mod_proxy er kanskje det letteste å bruke Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 mod_proxy er det rette ja. Satt dett opp selv for å ha en egen server på et underdomene. Fungerer greit når man har skjønt det, men forvent lit lesing og knoting i å sette det opp rett første gang. Lenke til kommentar
thekid Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Bruk host header med IIS, blir ikke mye enklere enn det. Lenke til kommentar
molland Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 og saken er oppklart Jeg fikk hjelp av en kar til å sette opp 3 domains på min linux server, så nå er det ok Jeg må bare lære meg dette selv nå. Brukte webmin og ordne det meste der. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå