Gå til innhold

Aprilfest 2010 - bareanton - Er mindre mer?

Anbefalte innlegg

Veldig gøy at det falt i smak, takk for kommentarene. Føler jeg fikk til det jeg ønsket når dere kaller det stilig, stilrent, enkelt og underfundig. Jeg har sett en del bilder der jeg ikke får skyggen til harmonerer med første øyekast og det var noe slikt jeg prøvde meg på her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Litt grønt": Meget bra utnyttelse av det forbudte leke-objektet.

"Morgenstund": Nydelig, stemningsfullt. Men hadde du blitt kvitt støyen i spoilerbildet hadde jeg vært i tvil om preferansene her. Jeg har for øvrig S80 (den mangler dessverre RAW-mulighet).

"Hva?": Meget bra. Enkelt og effektfullt, og skikkelig i tråd med tråden.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Dag 23 – 20100423 – Fredag

Jeg nevnte tidligere at jeg reiste vekk i helga. Har tilbringet den i Stavanger, så de tre bildene fra helgen kommer fra den turen.

På fredagen fikk jeg stoppet og tatt et bilde på vei til Stavanger.

Mot Stavanger

post-195799-1272218413,3449_thumb.jpg

Dag 24 – 20100424 – Lørdag

Lørdag så dro vi en tur på tivoli. Jeg fikk gleden av å holde dama sitt 450D mens hun hang opp ned i en av karusellene. Så lørdagens bilde ble tatt med hennes kamera.

Tivoli

post-195799-1272218376,6351_thumb.jpg

Dag 25 – 20100425 – Søndag

Søndag så hadde vi oss tur ned til Stokkavannet før resten av huset våknet. Jeg fotograferte litt mens dama jogget.

Stokkavannet

post-195799-1272218339,6304_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dag 26 – 20100426 – Mandag

Min søking etter svaret på spørsmålet ”Er mindre mer?” forsetter. I dag slo det meg, må noe være i fokus? Så i dag har jeg prøvet meg på et bilde der ingenting er i fokus. Kun farger og diffuse former.

Fungerte dette eller har jeg mistet helt fokuset på utfordringen?

Ute av fokus

post-195799-1272294770,7653_thumb.jpg

Lenke til kommentar

"Mot Stavanger" har et flott sug innover, med stolpene som forsvinningspunkt. Fin og høy himmel.

Nesten så du hører ropene om hjelp i "Tivoli".

"Ute av fokus" - bonuspoeng for å tørre å sette alt ute fokus. Det som blir igjen er en lek med form og farge.

Lenke til kommentar

Glimrende at dere likte det!

Det er ikke noe annet enn en blå krøllete A4 plastlomme til ringperm og en telysholder opp ned.

:)

Ute av fokus var behagelig å se på. Pen lyssetting.

Angående lyssetting så har jeg brukt en av KVART klemmespotene jeg kjøpte på IKEA for noen uker siden. De er jo geniale å ha til slikt, kan bøyes og monteres slik man vil.

Endret av bareanton
Lenke til kommentar

Dag 27 – 20100427 – Tirsdag

Jeg hadde som ekstrautfordring at jeg skulle lage et par bildeserier i løpet av april, hvor jeg skulle plukke ut et av bildene til å være dagens bilde. Jeg har laget en før og i dag kommer nummer to. Fant ut at jeg måtte leke litt til med lys og former slik som jeg gjorde i går. I dag var det bestikket mitt som ble foreviggjort på en litt rar måte. Spesielt gaffelen syntes jeg ble bra så den fikk være dagens bilde. De tre andre legger jeg i spoiler hvis noen fikk lyst å se dem.

Bestikk nr 3

post-195799-1272393004,746_thumb.jpg

Bestikk nr 1

post-195799-1272393027,773_thumb.jpg

Bestikk nr 2

post-195799-1272393048,8439_thumb.jpg

Bestikk nr 4

post-195799-1272393075,2688_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vellykket prosjekt! Liker spesielt godt den naturlige vignetteringen du har fått til. Gaffelen har den klart mest interessante formen så det var et naturlig valg av dagens, men jeg likte enda bedre den ikke-konsentriske plasseringen av spiseskjeen. Det gav på en måte mer dynamikk (i mangel av et bedre ord) i bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...