bareanton Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Dag 16 – 20100416 – Fredag I dag har jeg lært nok en gang å stole på værmeldingen og ikke min egen magefølelse. Hadde store planer om å ta solnedgangsbilder, men som dere ser av dagens bilde så var det ganske grått og trist. En liten stund etterpå kom regnet. Helsiken heller, det var blå himmel når jeg gikk hjemmefra. I grunnen var jeg litt sur så dagens bilde passer bra. Det ble en dårlig tur sånt fotomessig. Jeg gadd ikke dra kamerautstyret ut av bilen, så dagens ble tatt med S90. Gretten Edit: Fikset et par merkelige formuleringer... Endret 17. april 2010 av bareanton Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Dag 17 – 20100417 – Lørdag Nei, nå er det så lenge siden jeg svinset rundt med Sigma 50mm’en på f/1.4. Så i dag ble det akkurat det. Passet jo fint for det er grått og trist ute. Uten tittel Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Trodde i Thumben til Fredagen at det var et dekorert gjennomsiktig tårn av netting, men det var det jo ikke. Morsom dekor! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Dag 17 – 20100417 – Lørdag Nei, nå er det så lenge siden jeg svinset rundt med Sigma 50mm’en på f/1.4. Så i dag ble det akkurat det. Passet jo fint for det er grått og trist ute. Uten tittel Det var vakkert... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Uten tittel ...satt som et skudd! Pent. Gårsdagens var også rimelig snasent. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Uten tittel Ser ut som den flyter på en sjø av melk. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Mye fine bilder i det siste. Liker godt det simplistiske i "Uten tittel". Når det gjelder pepsi-boblene var det et veldig tøft bilde, men jeg klarer bare ikke å bestemme meg for hvilken versjon jeg liker best. Derfor prøvde jeg meg på en mellomting som også ble ganske ok: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Likte tredjealbemet aller best (av Pepsi-popen). Funfact: Hvilket kanadisk band hadde pepsilogo på debutcd'en sin? ..Og fikk feiltrykk, hvor førsteopplaget var blankt og ikke hvitt i bølgen i midten? - de første albumene er de beste.. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Dag 17 Uten tittel Veldig meget spesielt bra! Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 @ iKenneth, Anew, RandiA Tusen takk for inspirerende kommentarer. @Tomsi42 Hehe, det er nok ikke det, men det var jo genial ide @arnold_layne Ja din versjon likte jeg også, men jeg er så dårlig på etterbehandling at det der hadde jeg sikkert ikke fått til. Har heller ikke så mye tålmodighet når det kommer til etterbehandling, så hvis det tar over tre minutt så dropper jeg det. @Trondster Du vet mye rart, ref funfact. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 @arnold_layne Ja din versjon likte jeg også, men jeg er så dårlig på etterbehandling at det der hadde jeg sikkert ikke fått til. Har heller ikke så mye tålmodighet når det kommer til etterbehandling, så hvis det tar over tre minutt så dropper jeg det. Det trikset der er lettere enn man skulle tro - det tok meg ca 20 sekunder i NX2: - Konverter til s/h (automatisk) - Juster fargefilter-slideren for å få frem ønskede kontraster i s/h-bildet - Juster opacity for å hente frem igjen litt farger Jeg er heller ikke særlig god på bildebehandling og gjør ingenting utover det som skjer i RAW-converteren (jeg har ikke en gang PS eller andre piksel-justeringsverktøy installert). Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) 15. april: Begge fungerer bra, men jeg tror nesten jeg foretrekker farger av de samme psykedeliske grunner som Anew. Kan jeg være så fri å komme med enda et forslag her, så ville jeg kanskje forsøkt å tone ned intensiteten litt i det rødoransje (se spoiler). Oppfinnsomt og vel utført. 16. april: Morsom sak. 17. april: Fin minimalisme. Endret 18. april 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Takk k.n.b Jeg likte ditt bidrag også, men jeg heller fortsatt mest til min egent svarthvitt versjon Dag 18 – 20100418 – Søndag Jeg slenger med på Poladroid farsotten. Denne krabaten hadde forvillet seg inn i bilen mens jeg var ute å tok bilde av noen traktoregg. Et sikkert vårtegn. Istedenfor å begynne å hyle og prøve å få den ut så tok jeg heller bilder av den før jeg slapp den ut i vårluften. Hadde ikke med meg makro-objektivet mitt så jeg måtte bruke 50 milimeteren som stod på kamera. Humle i bilruta Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Dag 18 – 20100418 – Søndag Humle i bilruta Ble jo litt mening i den der, enkel med fine farger... Endret 18. april 2010 av RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Humle i bilruta Den likte jeg svært godt. Dette bildet står utmerket på egne bein, være seg med eller uten poladroidisering. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Har stor sans for dine to siste bilder også - serien din er svært imponerende Lenke til kommentar
# offline Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg likte humle bildet meget godt. Fin bakgrunn. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Liker det minimalistiske bildet den 17. Humlepolaroiden og, selvom kanskje teksten nederst forstyrrer meg litt, men fotografisk sett var det bra Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Dag 19 – 20100419 – Mandag Hvileskjær. Kirka i solnedgangen Endret 19. april 2010 av bareanton Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Det var stemningsfullt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå