bareanton Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Dag 8 – 20100408 – Torsdag Jeg ser at jeg trodde det var torsdag i går også. Det var ikke helg i dag allikevel, men nok om det. Makrofotografering er noe jeg ikke kan godt, så litt øvelse hjelper. Jeg blir jo inspirert av alle dere her som tar bilder av blomster, spirer, osv. Så i dag fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på det, samtidig som jeg kunne dokumentere noen vårtegn. Jeg fant meg en gul blomst og en flue så jeg kunne øve meg på. Hvis jeg skal forsette å ta bilder blomster og insekter så burde jeg kanskje lært meg hva de heter. Jeg endte opp med å beholde en tre av bildene som en serie og et av dem ble dagens bilde. De to andre ligger i spoileren. Fluen & Blomsten - Utførelse Fluen & Blomsten - Forberedelse Fluen & Blomsten – Ankomst Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Jeg er enig i valget bl.a. fordi det er strengere komponert og mer i henhold til utfordringen. Men den siste varianten var også besnærende. Som du er inne på krever dette trening, og heller ikke da er det enkelt. Men du har fått det til bra her. Blomsten er svært lekkert presentert. Flua vet jeg ikke om jeg kan kalle lekker, men det er i alle fall nok detaljer der. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Tussilago farfara den der, (Noen kaller den Leirfivel eller Hestehov), den første vårblomsten over alt. Endret 9. april 2010 av RandiA Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 @ k.n.b Takker og bukker. Jeg er enig i at flua ikke var lekker, men man kan jo ikke bare ta bilder av ting som er lekkert. @ RandiA Har sansen for din voksenopplæring av oss som ikke har peiling! Forresten godt jeg ikke sa at det var en smørblomst. Dag 9 – 20100409 – Fredag På tide med litt norsk veistandard. Her er litt av hva de hadde før de nymoderne autovernene. Og i dag må det jo være dybdeskarphet det er mindre av. Tronåsen og det andre kamera... Også Tronåsen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Dagens er enkel og stilren. Liten DOF er helt riktig her. #2 var også interessant. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 "Trond" er med d, men det var da nydelig bokeh.. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Tronåsen Der har jeg kjørt opp, nesten småskummelt i starten. Dybdeskarpheten er nesten mindre enn veibredden (men bare nesten). Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Dag 9 – 20100409 – Fredag På tide med litt norsk veistandard. Her er litt av hva de hadde før de nymoderne autovernene. Og i dag må det jo være dybdeskarphet det er mindre av. Tronåsen Kan legges mye symbolikk i den der.... Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Tronåsen Der har jeg kjørt opp, nesten småskummelt i starten. Dybdeskarpheten er nesten mindre enn veibredden (men bare nesten). Du har vært en del i nabolaget mitt skjønner jeg. Jeg har kjørt over mange ganger, fin tur. Var med på Rally Tronåsen også en gang, et veteranbilrally, i en kvarting fra krigen med dårlige bremser. Litt spennende når det stod folk over alt. Neste gang veteranbilrallyet skal avholdes så skal jeg stå oppe i bakken med kamera. I dag gikk jeg til toppen av Tronåsen, snudde og koste meg med fotografering på nedturen. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Dagens bilde blir postet i morgen en gang, når jeg våkner og hodepinen jeg kommer til å ha har forsvunnet. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Dagens er enkel og stilren. Liten DOF er helt riktig her. #2 var også interessant. +1 Glad jeg slapp å velge blant de to bildene Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Dagens er enkel og stilren. Liten DOF er helt riktig her. #2 var også interessant. +1 Glad jeg slapp å velge blant de to bildene Henger meg med på den Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Dag 10 – 20100410 – Lørdag Det var en nydelig lørdag med fint varmt vær. Fikk tid å ta noen bilder også. Deilig vær Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Dag 11 – 20100411 – Søndag Hjemveien Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Deilig vær - fikk plutselig assosiasjoner til Pink Floyd-album.. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Deilig vær - fikk plutselig assosiasjoner til Pink Floyd-album.. +1 Tenkte på et CD cover, men husker ikke hva. Herlig enkelt! Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Kommentarene fra iKenneth og Trondster tiltredes herved Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Takk for hyggelige kommentarer. At mitt bilde gav assosiasjoner til Pink Floyd-album, må være den tøffeste kommentaren jeg har fått på mine bilder. Pink Floyd pleier å være ganske så dyktige på det visuelle også. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Dag 12 – 20100412 – Mandag For noen dager siden hadde jeg et bilde fra en norsk vei. I dag er det Jernbaneverket sin tur. Døra på gløtt Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Morsomt motiv, og litt av en grønn-farge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå